Pagina 1 van 1
Problemen met BCC en garantie
Geplaatst: 28 jan 2013 14:35
door harrynaccy
Goedemiddag,
Ik heb in December een tv gekocht bij BCC, deze kreeg na 3 weken problemen.
Het beeldscherm veranderde steeds van kleur, van donker naar licht.
Op 7 januari heb ik BCC gebeld en de tv zou opgehaald worden voor een reparatie.
2 dagen later werd eerst getracht de tv thuis te maken en toen dat niet
lukte hebben ze 'm meegenomen voor reparatie. de monteur (Technorep) gaf aan
dat het ca. 1 week zou duren.
Op de site van Technorep kun je de status opvragen van de reparatie en deze is erg uitgebreid.
Allereerst kunnen ze het probleem niet vinden, maar is er vandaag wel voor de 2e keer een onderdeel besteld. Het scherm staat vaak erg lang ter observatie ergens bij Technorep, onderhand al langer dan bij mij thuis. Vandaag (28-01) heb ik met BCC gebeld en de situatie uitgelegd en gevraagd of zij er iets aan konden doen. Ik kreeg als antwoord dat niet zij, maar Technorep de partij waren waar ik naar toe moest bellen en dat BCC niets voor mij kan betekenen. Als dit de service van BCC is, dan was dit de laatste keer. Klopt het dat als ik ergens een TV koop dat het dan het bedrijf er zo gemakkelijk mee weg kan komen? Ik betaal toch ook voor de service, je weet wel "high service, low prices". Technorep is in deze toch helemaal geen partij voor mij en hoe lang moet ik
mijn geduld nog bewaren?
Help
Re: Problemen met BCC en garantie
Geplaatst: 28 jan 2013 19:22
door 16again
AL ruim 3 weken zo'n pas nieuwe TV missen lijkt mij niet normaal.
Wordt tijd om op je strepen te gaan staan:
-In die 3 weken is niet aangetoond dat defect is veroorzaakt door fout van gebruiker, dus staat vast dat dit een gebrekkig product is
-Eis vervanging of ontbinden van de koop. BCC heeft genoeg gelegenheid tot reparatie gehad
-Laat je niet afschepen naar Technorep, daar heb je geen overeenkomst mee. Reparatie proces duurt daar al te lang, daarom is de verkopende partij nu weer je aanspreekpunt: Ontevreden over TV , en nu ook ontevreden over reparatie.
Re: Problemen met BCC en garantie
Geplaatst: 28 jan 2013 20:08
door kokka
Ik denk dat BCC de reparatie op zich goed opgepakt heeft, ze hebben uiteindelijk meteen technorep gestuurd, dus ontbinding is niet meteen nodig. wat je wel af zou kunnen dwingen is dat je zolang een leen toestel krijgt.
ze zijn namelijk wel verplicht om de reparatie zonder onredelijke hinder uit te voeren.
Drie weken zonder TV is volgens mij wel onredelijke hinder.
Re: Problemen met BCC en garantie
Geplaatst: 29 jan 2013 16:54
door harrynaccy
Het meest vervelende vind ik, dat ze amper thuis geven....
Als je BCC belt, dan moet je technorep maar bellen, technorep geeft alleen de status aan zoals deze
in het scherm staat. Via de site van BCC krijg je geen antwoord en via de "service" afdeling krijg je
wederom te horen dat je Technorep maar moet bellen. Ik heb een tv gekocht bij BCC, niet bij Tecnorep.
Als er na een lang gesprek dan word aangegeven dat ze er achteraan gaan, hoor je niets meer.
Via de Site Klachtenkompas.nl geeft BCC dan eindelijk aan dat ze gaan nakijken hoelang het gaat duren voordat Technorep het onderdeel binnnen heeft en weer hoor je niets. Hoe lang zal zo'n telefoontje duren?!?
Ik wil eiegenlijk wel willen weten welke mogelijkheden ik heb om de koop te ontbinden, ik ben er zo enorm klaar mee.
Re: Problemen met BCC en garantie
Geplaatst: 29 jan 2013 22:42
door sadfly
Dit verhaaltje probeerde een ander bedrijf bij mij ook.
Je hebt bcc gebelt, die heeft vtechnorep ingschakelt. dus blijft de winkel gewoon het aanspreekpunt.
En ik zou daar niet vanaf wijken, laat bcc maar met technorep bellen.
Als je zelf weer als klant direct met bedrijf gaat bellen, dan zit je met 2 partijen tewerken. BCC en Technorep.
In mijn ogen blijft BCC (of de winkel) altijd het aanspreekpunt.
Re: Problemen met BCC en garantie
Geplaatst: 30 jan 2013 08:31
door harrynaccy
310 Geen beeld 3 Beeld 31 Geen werking Fabrieks Garantie 1 Constant beeld van
het app. wordt vanzelf waziger en donkerder en lichter
*****************************
Geforceerd updaten: Verander de naam van autorun.upg naar upgrade.pkg en plaats deze in de root van stick. De stick in de tv plaatsen en opstarten via mains.
ssb en psu meenemen
Klacht niet geconst.
Volgens klant komt het voor dat de backlight heel licht flikkert af en toe op
alle bronnen,daarbij wordt de ondertiteling die normaal wit is is grijs.
Dit komt af en toe voor en als het gebeurt,gebeurt het heel snel achter elkaar.
Klacht heeft niet met de beeldinstellingen te maken.
Geleverde ssb is doa,zie foto.
Tv meegenomn naar de wp.
Geenl leentv.
oude ssb zit in de tv.
Correctie ondertiteling die zwart is moet wit zijn .
Doa:verkeerde ondertiteling, negatief beeld.
doamail verzonden.
Oplossing
laatst gewijzigd op: 29-1-2013 8:30:11
32 Inch Home Service voor BCC klant
Status navraag door klant
preventive ssb besteld klacht niet gezien.
Status navraag door klant.
Davide, de derde ssb staat ook op een rode nul. Ik heb deze correct binnengemeld bij 'transfers' ontvangen
Status geschiedenis
28-1-2013
11:45 Onderdeel besteld door Technorep
24-1-2013
11:14 In behandeling bij monteur.
18-1-2013
14:50 In observatie bij monteur
18-1-2013
9:26 Technical Assistance
18-1-2013
8:46 In behandeling bij monteur.
18-1-2013
8:40 Onderdeel binnengekomen bij Technorep
17-1-2013
12:25 Onderdeel besteld door Technorep
16-1-2013
10:20 In observatie bij monteur
16-1-2013
9:23 In behandeling bij monteur.
11-1-2013
16:29 In observobservatie bij monteur
11-1-2013
16:26 In behandeling bij monteur.
10-1-2013
10:35 Picked up succesfull performed
10-1-2013
9:52 Help
9-1-2013
14:35 Picked up succesfull performed
8-1-2013
9:59 Home Service afspraak gemaakt.
7-1-2013
14:30 Afspraak te maken met klant
7-1-2013
14:30 Afspraak te maken met klant
7-1-2013
14:25 Screening Order
7-1-2013
14:25 Toe te wijzen
Re: Problemen met BCC en garantie
Geplaatst: 30 jan 2013 17:43
door harrynaccy
Vandaag eindelijk iemand met fatsoen gesproken bij BCC.
De reparatie ging nog langer duren en ik mocht een andere tv uitkiezen.
Na zeer goede hulp en medewerking in het filiaal Enschede, hangt hier eindelijk
een goed werkende tv. Nu hopen dat het zo blijft!
Mevr. Putrum en de medewerkers in het filiaal te Enschede, mijn complimenten.
De rest waaronder de hr van Veen o.i.d. leer de regels in Nederland en ga normaal met
mensen om!