Pagina 1 van 3
Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 16:36
door Harypjotr
Goedendag allen,
Vorige week heb ik een webhosting pakket afgesloten. Toen ik dit afsloot, kwam er een melding dat ik binnen 24 uur online kon zijn via mijn account. Hierover zou een mail gestuurd worden.
Na 4 dagen nog niets gehoord te hebben, ben ik er vanuit gegaan dat er iets fout gegaan was. (Ik kon ook niet inloggen met mijn wachtwoord dat ik aan moest maken om mijn hosting te bestellen.) Na die 4 dagen heb ik bij een ander bedrijf een webhosting afgesloten. (Ik had nog geen bevestiging gezien.)
Tot ik na bijna 6 dagen nadat ik de eerste hosting afgesloten heb ineens een rekening kreeg.
Na diverse mails gewisseld te hebben met het betreffende hosting bedrijf willen zei nog steeds dat ik de volledige rekening betaal.
In dit geval kan ik mij toch beroepen op het consumentenrecht?
De domeinnaam moet ik volgens mij wel betalen, maar de hosting zelf toch niet?
Met vriendelijke groet,
Pjotr
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 16:54
door Klaas01
Wat ik even niet begrijp is het volgende, is er ooit aan gedacht om het hostingbedrijf op te bellen bijvoorbeeld?
Niet erg slim om ergens anders direct een hostingpakket aan te schaffen.
Tot ik na bijna 6 dagen nadat ik de eerste hosting afgesloten heb ineens een rekening kreeg.
Ik ga er hier maar vanuit dat dit van de eerste hostingbedrijf geweest zal zijn.
Zodra je hosting besteld, behoor je eerste te betalen, nadien krijg je de gegevens en niet eerder.
beroepen op het consumentenrecht
Welk recht?
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 16:58
door Harypjotr
Beroepen op het recht, kopen op afstand.
http://www.judex.nl/rechtsgebied/consum ... ernet-.htm
Hoor ik na een bestelling hier niet eerst een bevestiging van te krijgen?
En zodra ik betaal, doet de andere kant helemaal niets meer voor mij.... (Denk ik)
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 17:02
door Klaas01
Harypjotr schreef:Beroepen op het recht, kopen op afstand.
http://www.judex.nl/rechtsgebied/consum ... ernet-.htm
Hoor ik na een bestelling hier niet eerst een bevestiging van te krijgen?
En zodra ik betaal, doet de andere kant helemaal niets meer voor mij.... (Denk ik)
Wellicht heb je iets verkeerd ingevuld zoals e-mail adres of zo iets.
Bellen doet vaak ook wonderen, dit wat je niet hebt beschreven in je topic.
Het is jouw verantwoording dat als er iets niet klopt, dat je dan even belt en vraagt dat wat er aan de hand is.
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 17:04
door Klaas01
Harypjotr schreef:Beroepen op het recht, kopen op afstand.
http://www.judex.nl/rechtsgebied/consum ... ernet-.htm
Hoor ik na een bestelling hier niet eerst een bevestiging van te krijgen?
En zodra ik betaal, doet de andere kant helemaal niets meer voor mij.... (Denk ik)
Welk hosting bedrijf was het eigenlijk
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 17:14
door Harypjotr
Klaas01 schreef:
Welk hosting bedrijf was het eigenlijk
Sity
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 17:27
door Klaas01
Harypjotr schreef:Klaas01 schreef:
Welk hosting bedrijf was het eigenlijk
Sity
Junkmail nazien als daar toevallig dat ene e-mailtje in terecht is gekomen.
Na 6 dagen geen e-mail ontvangen, kan dat al een indicatie zijn dat er iets verkeerd ingevuld is aan e-mail adres.
Wel e-mail contact, maar wellicht niet die vraag gesteld aan ze, zo ook niet als ze die nogmaals willen sturen.
En zoals ik al aangaf, na betalen dan pas dat je de gegevens krijgt. Dit omdat je niet via ideal hebt betaald maar per acceptgiro.
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 17:31
door nevermind
Klaas01 schreef:Harypjotr schreef:Klaas01 schreef:
Welk hosting bedrijf was het eigenlijk
Sity
Junkmail nazien als daar toevallig dat ene e-mailtje in terecht is gekomen.
Na 6 dagen geen e-mail ontvangen, kan dat al een indicatie zijn dat er iets verkeerd ingevuld is aan e-mail adres.
Wel e-mail contact, maar wellicht niet die vraag gesteld aan ze, zo ook niet als ze die nogmaals willen sturen.
En zoals ik al aangaf, na betalen dan pas dat je de gegevens krijgt.
Dit omdat je niet via ideal hebt betaald maar per acceptgiro.
Kan je mij laten lezen, dat TS met acceptgiro betaald heeft?
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 17:36
door Harypjotr
Klaas01 schreef:
Junkmail nazien als daar toevallig dat ene e-mailtje in terecht is gekomen.
Na 6 dagen geen e-mail ontvangen, kan dat al een indicatie zijn dat er iets verkeerd ingevuld is aan e-mail adres.
Wel e-mail contact, maar wellicht niet die vraag gesteld aan ze, zo ook niet als ze die nogmaals willen sturen.
En zoals ik al aangaf, na betalen dan pas dat je de gegevens krijgt. Dit omdat je niet via ideal hebt betaald maar per acceptgiro.
Ook in Junkmail niets gehad. Mijn mail ontvang ik ook op mijn telefoon, heeft geen junkbox.
Nog even op internet opgezocht het volgende gevonden. Weet iemand of ik mij hierop kan beroepen?
2. Schriftelijke bevestiging
De verkoper is verplicht om u uiterlijk op het moment dat het product bij u wordt afgeleverd een schriftelijke bevestiging (of per e-mail) te geven waarin staat hoe u gebruik kunt maken van uw recht op ontbinding (annulering), hoe u een klacht kunt indienen en hoe het zit met garantie en service.
De enige betaalmanier is acceptgiro.
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 17:38
door Jolijn
Toen ik dit afsloot, kwam er een melding dat ik binnen 24 uur online kon zijn via mijn account. Hierover zou een mail gestuurd worden.
Na 4 dagen nog niets gehoord te hebben, ben ik er vanuit gegaan dat er iets fout gegaan was. (Ik kon ook niet inloggen met mijn wachtwoord dat ik aan moest maken om mijn hosting te bestellen.)
Wat voor uitleg is je hiervoor gegeven?
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 17:41
door Harypjotr
Jolijn schreef:Toen ik dit afsloot, kwam er een melding dat ik binnen 24 uur online kon zijn via mijn account. Hierover zou een mail gestuurd worden.
Na 4 dagen nog niets gehoord te hebben, ben ik er vanuit gegaan dat er iets fout gegaan was. (Ik kon ook niet inloggen met mijn wachtwoord dat ik aan moest maken om mijn hosting te bestellen.)
Wat voor uitleg is je hiervoor gegeven?
Hoe bedoel je uitleg?
Op het einde van de registratie kwam deze melding.
Na contact met Sity, zeiden ze dat het voorkwam dat het wel eens vertraagd werd.
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 17:42
door nevermind
oen ik dit afsloot, kwam er een melding dat ik binnen 24 uur online kon zijn via mijn account.
En de betaling met een acceptgirokaart is dan zo snel.
De enige betaalmanier is acceptgiro.
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 17:47
door Jolijn
Harypjotr schreef:Jolijn schreef:Toen ik dit afsloot, kwam er een melding dat ik binnen 24 uur online kon zijn via mijn account. Hierover zou een mail gestuurd worden.
Na 4 dagen nog niets gehoord te hebben, ben ik er vanuit gegaan dat er iets fout gegaan was. (Ik kon ook niet inloggen met mijn wachtwoord dat ik aan moest maken om mijn hosting te bestellen.)
Wat voor uitleg is je hiervoor gegeven?
Hoe bedoel je uitleg?
Op het einde van de registratie kwam deze melding.
Na contact met Sity, zeiden ze dat het voorkwam dat het wel eens vertraagd werd.
Ik bedoelde dat je enige mailwisseling hebt gehad met Sity en dat het bovenstaande toen door jou ter sprake is gebracht.
Als het wel eens vertraagd wordt (zoals Sity zegt) , heb je dan nu nog steeds geen mail gekregen? Je kunt wel online zijn via je account?
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 17:49
door Harypjotr
Jolijn schreef:Harypjotr schreef:Jolijn schreef:Toen ik dit afsloot, kwam er een melding dat ik binnen 24 uur online kon zijn via mijn account. Hierover zou een mail gestuurd worden.
Na 4 dagen nog niets gehoord te hebben, ben ik er vanuit gegaan dat er iets fout gegaan was. (Ik kon ook niet inloggen met mijn wachtwoord dat ik aan moest maken om mijn hosting te bestellen.)
Wat voor uitleg is je hiervoor gegeven?
Hoe bedoel je uitleg?
Op het einde van de registratie kwam deze melding.
Na contact met Sity, zeiden ze dat het voorkwam dat het wel eens vertraagd werd.
Ik bedoelde dat je enige mailwisseling hebt gehad met Sity en dat het bovenstaande toen door jouw ter sprake is gebracht.
Als het wel eens vertraagd wordt (zoals Sity zegt) , heb je dan nu nog steeds geen mail gekregen? Je kunt wel online zijn via je account?
Op dit moment kan ik online zijn, maar ik heb al een ander contract met een nieuwe hoster afgesloten. Aan een dubbele hosting heb ik niets.
Mijn contract met Sity wil ik graag ontbinden.
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 18:04
door Jolijn
Dan zou ik het er gewoon op gooien dat je ontbindt omdat Sity niet gedaan heeft wat het heeft beloofd.
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 18:06
door Klaas01
Harypjotr schreef:
Mijn contract met Sity wil ik graag ontbinden.
Lees de voorwaarden bij Sity, daar staat beschreven wat jouw opties zijn om eventueel van het contract af te zien.
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 18:20
door Klaas01
Jolijn schreef:Dan zou ik het er gewoon op gooien dat je ontbindt omdat Sity niet gedaan heeft wat het heeft beloofd.
Dat meen je toch niet he?
Dat wanneer je hosting aanvraagt en de betaling via acceptgiro laat verrichten, dan krijg je als klant na betaling pas de inloggegevens. Zodat je dan pas gebruik kunt maken van de diensten die Sity levert, het zal even lekker worden dat je ergens gebruik van kan maken zonder eerst te betalen. Na zes dagen komt de acceptgiro binnen, wat dan zeer begrijpelijk is als er niets betaald wordt met Ideal. Dan Sity de schuld geven dat zij niet aan de leveringsvoorwaarden voldoen.
Echter Harypjotr was ongeduldig en heeft zelf de verkeerde beslissing genomen om een andere contract aan te gaan met een andere hosting bedrijf. De dupe hiervan is dan ineens Sity, terwijl hij zelf de schuld hiervan is.
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 18:41
door Jolijn
Ik was er niet bij toen TS zijn hostingpakket bestelde, ik ga alleen maar af op wat T geschreven heeft.
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 18:51
door Klaas01
Jolijn schreef:Ik was er niet bij toen TS zijn hostingpakket bestelde, ik ga alleen maar af op wat T geschreven heeft.
Ppfff ik dacht al, dat was ook de reden dat ik het maar even vroeg aan je. Gezien dat dit forum er is opkomen voor de rechten van de klant of bedrijf.
Re: Webhosting annuleren
Geplaatst: 29 jan 2013 19:13
door Tstrike
Ik ben de eigenaar van Sity Hosting en ik heb vandaag ook al contact gehad met TS.
Zodra bij ons een bestelling wordt gedaan, wordt geheel geautomatiseerd en per omgaande aan de gebruiker een email gestuurd met zijn login gegevens van het bestelde hostingpakket. Dit pakket is dus per direct actief, en niet pas na 24 uur of na betaling. Overigens zeggen wij ook nergens dat wij binnen 24 uur o.i.d. contact opnemen met de klant, waar dat verhaal vandaan komt is onbekend. Volgens ons systeem is de email met login gegevens verzonden, maar blijkbaar is dit om welke reden dan ook niet bij TS aangekomen.
De bestellingen worden door ons handmatig nagelopen en domeinnamen worden dan pas geregistreerd. In dit geval heeft de handmatige activatie iets langer geduurd, mede ook omdat er een weekend tussen zat. Pas na activatie wordt de factuur gestuurd.
Nu pas nadat hij de factuur krijgt, neemt TS met ons contact op dat hij ondertussen elders een hostingpakket heeft afgesloten en dat hij de rekening bij ons niet wilt betalen. Echter is hij op het moment van bestellen wel een contract met ons aangegaan, en wij zijn de levering van de reseller webhostingdiensten ook per omgaande gestart. Hij heeft in de tussentijd ook geheel geen actie ondernomen om ons te bereiken om te vragen waar zijn login gegevens bleven, want dan hadden wij die zonder problemen opnieuw toe kunnen sturen.
In onze algemene voorwaarden gaan wij ook in op de wet koop op afstand waar TS een beroep op doet:
5.11. Indien Opdrachtgever een natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, heeft Opdrachtgever het recht om, zonder opgave van redenen, de Overeenkomst te ontbinden binnen zeven werkdagen na de totstandkoming, tenzij Leverancier reeds met instemming van Opdrachtgever binnen deze periode al is begonnen met de uitvoering van de Overeenkomst. Domeinnamen zijn van deze wettelijk bedenktermijn uitgesloten, omdat een domeinnaam op basis van de specificaties van Opdrachtgever wordt vastgelegd dan wel persoonlijk van aard zijn (zie artikel 7:46d BW).
De domeinnaam is dus sowieso al uitgesloten van creditatie aangezien dit maatwerk is, en aangezien wij gelijk na het bestellen zijn gestart met de levering van de diensten, komt creditering van het webhostingpakket ook niet in aanmerking. TS vergeleek in zijn email de webhostingdienst met een mobiel telefoonabonnement, wat redelijk terecht is. Ook een mobiel abonnement komt niet voor de bedenktijd van de wet koop-op-afstand van toepassing omdat ook daarbij al gelijk met de levering van de dienst wordt gestart (hoewel dat bij een GSM abonnement zelfs discutabeler is dan bij een webhostingdienst).
Dus ons standpunt is dat TS onder normale omstandigheden met ons een contract is aangegaan, en derhalve gewoon de daarbijhorende rekening moet betalen. Wel hebben wij zijn opzegging per email geaccepteerd, wat inhoudt dat na dit jaar het contract opgezegd wordt. Hij kan daarbij nog gewoon zijn diensten bij ons gebruiken tot de vervaldatum.