LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prepaid telefoonnummers bekend zonder registratie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mister_S

Prepaid telefoonnummers bekend zonder registratie

Ongelezen bericht door Mister_S »

Een week geleden kocht ik een nieuwe sim kaart ( prepaid ), als eerste omdat ik bijna niet bel en alleen sms.
Het was een simkaart van Vodafone zonder beltegoed, zodat je zelf kon bepalen wanneer en hoeveel je erop zet.
Ik heb er bewust voor gekozen om het nummer NIET te registreren.
De reden hiervan is dat ik het spuugzat ben om dag in dag uit door bedrijven en callcenters gebeld te worden, dit was ook de reden dat ik een nieuw nummer heb genomen.
Maar nu komt het.
Ik heb dit nummer nu een week, en er zijn 2 personen die dit nummer hebben, mijn moeder en mijn vriendin.
Wat schetst mijn verbazing:
Vandaag werd ik gebeld door Lecturama.
Als eerste vroeg ik hoe ze aan mijn nummer kwamen.
De meneer aan de lijn vertelde mij doodleuk dat ik enkele maanden geleden deel heb genomen aan een enquete en dit nummer heb gebruikt.
Ik vertelde de meneer dat dat onmogelijk is omdat ik het nummer pas een week heb en het een splinternieuw nummer is en ik geen enquetes heb ingevuld de afgelopen maanden en het nummer NIET heb geregistreerd.
Nadat ik opgehangen heb gelijk Vodafone klantenservice gebeld en ik krijg het volgende te horen van de medewerkster:
Alle telefoonnummers die verkocht worden, zowel in winkels als bij andere bedrijven/webwinkels zijn overal bekend, bij callcenters, bedrijven etc.
Dit doet iedere provider werd mij verteld.
Of je nu wel of niet registreerd, het maakt niks uit, je telefoonnummer is al bekend en je wordt gebeld.
De medewerster van Vodafone vertelde dat, als je dit niet wilt, je je kunt aanmelden bij het Bel-Me-Niet Register, om zo te voorkomen dat callcenters en bedrijven je bellen.
Dat Bel-Me-Niet register heb ik al tientallen keren gebeld en bezocht, maar werd iedere keer weer gewoon gebeld.
Het blijkt dus dat, ook al registreer je je telefoonnummer niet je nummer wel bekend is.
Wat het rare is is dat Lecturama er wel mijn naam bij wist te noemen, terwijl ik het nummer bewust niet geregistreerd heb omdat ik mijn gegevens niet overal bekend wil hebben, zeker niet bij bedrijven zoals Lecturama etc.
WEES DUS GEWAARSCHUWD.
Ook al denk je dat, als je een nieuw nummer neemt en het niet registreerd, je nummer allang bekend is en blijkbaar kunnen ze je gegevens er ook bij plaatsen.
Privacy???
Blijkbaar heb je dat niet in Nederland.

berndv

Re: Prepaid telefoonnummers bekend zonder registratie

Ongelezen bericht door berndv »

Splinternieuwe nummers bestaan nagenoeg niet meer. Er bestaan bijna alleen maar opnieuw uitgegeven nummers. Als een nummer 6 maand uit roulatie is, kan deze weer opnieuw uitgegeven worden. Dan kan het voorkomen dat iemand daar vroeger zaken mee geregeld heeft, en nu staat dit nummer dus op plekken geregistreerd. Gewoon aanmelden bij het bel me nier register, bent u binnen 6 weken van het gezeur af.

Gesloten