Tele2 nota uit 2003
Geplaatst: 31 jan 2013 21:03
Beste allen,
In week 4 van dit jaar werden wij telefonisch benaderd door Intrum Justitia, betreffende een openstaande rekening bij Tele2 uit 2003. Deze vordering van Tele2 bedraagt 75,73 euro. De hoofdsom hiervan is 11,63 euro, de rest is rente, incassokosten en registratiekosten.
Intrum Justitia zou brieven gestuurd hebben naar ons huidige adres en ons vorige adres, toch hebben wij hier nooit post van ontvangen. Aangezien wij in 2001 zijn verhuisd naar ons huidige adres, is het vreemd dat voor een rekening uit 2003, post wordt verstuurd naar ons oude adres. Ondanks het feit dat ons telefoonnummer al 13 jaar ongewijzigd is, zijn wij nooit benaderd door Tele2 noch door Intrum Justitia voor het betalen van deze openstaande rekening. Als wij toendertijd een dienst zouden hebben afgenomen van Tele2, dan zouden wij dit hebben gedaan via automatische incasso. Wij twijfelen nu dus erg aan de inhoud van deze nota.
Tijdens ons telefonisch contact met Tele2, gaven zij aan dat Intrum Justitia geen invorderingen van 5 jaar oud mogen doen. Tele2 was ook niet meer in staat om nota's of andere papieren/bewijzen omtrent deze rekening aan ons te overleggen.
Intrum Justitia geeft aan het bedrag niet te kunnen kwijtschelden, maar het bedrag wel te kunnen verminderen naar 50 euro. Dit bedrag moet dan in 1 keer betaald worden. Voor de 75,73 euro kan een maandelijkse betalingsregeling getroffen worden. Overigens vond de telefonisch medewerker van Intrum Justitia het zelf ook merkwaardig dat deze rekening pas na 10 jaar boven water is gekomen.
Graag zouden wij van Intrum Justitia alle stukken betreffende de Tele2 rekening in willen zien, inclusief onze overeenkomst met Tele2. Buiten het feit dat dit zeker geen positieve reclame is voor een bedrijf als Tele2, wordt er ook nog eens gedreigd met een rechterlijke procedure in de vandaag ontvangen brief van Intrum Justitia, mochten wij niet overgaan tot betalen. Wrang genoeg is dit tevens de 1e brief die wij van deze kwestie hebben mogen ontvangen.
Zijn er nog mensen die ons tips omtrent bovenstaande kunnen geven?
Is ons standpunt hierin correct, of zijn wij beter af om de rekening klakkeloos te betalen?
Alvast bedankt voor uw reactie!
B.M.
In week 4 van dit jaar werden wij telefonisch benaderd door Intrum Justitia, betreffende een openstaande rekening bij Tele2 uit 2003. Deze vordering van Tele2 bedraagt 75,73 euro. De hoofdsom hiervan is 11,63 euro, de rest is rente, incassokosten en registratiekosten.
Intrum Justitia zou brieven gestuurd hebben naar ons huidige adres en ons vorige adres, toch hebben wij hier nooit post van ontvangen. Aangezien wij in 2001 zijn verhuisd naar ons huidige adres, is het vreemd dat voor een rekening uit 2003, post wordt verstuurd naar ons oude adres. Ondanks het feit dat ons telefoonnummer al 13 jaar ongewijzigd is, zijn wij nooit benaderd door Tele2 noch door Intrum Justitia voor het betalen van deze openstaande rekening. Als wij toendertijd een dienst zouden hebben afgenomen van Tele2, dan zouden wij dit hebben gedaan via automatische incasso. Wij twijfelen nu dus erg aan de inhoud van deze nota.
Tijdens ons telefonisch contact met Tele2, gaven zij aan dat Intrum Justitia geen invorderingen van 5 jaar oud mogen doen. Tele2 was ook niet meer in staat om nota's of andere papieren/bewijzen omtrent deze rekening aan ons te overleggen.
Intrum Justitia geeft aan het bedrag niet te kunnen kwijtschelden, maar het bedrag wel te kunnen verminderen naar 50 euro. Dit bedrag moet dan in 1 keer betaald worden. Voor de 75,73 euro kan een maandelijkse betalingsregeling getroffen worden. Overigens vond de telefonisch medewerker van Intrum Justitia het zelf ook merkwaardig dat deze rekening pas na 10 jaar boven water is gekomen.
Graag zouden wij van Intrum Justitia alle stukken betreffende de Tele2 rekening in willen zien, inclusief onze overeenkomst met Tele2. Buiten het feit dat dit zeker geen positieve reclame is voor een bedrijf als Tele2, wordt er ook nog eens gedreigd met een rechterlijke procedure in de vandaag ontvangen brief van Intrum Justitia, mochten wij niet overgaan tot betalen. Wrang genoeg is dit tevens de 1e brief die wij van deze kwestie hebben mogen ontvangen.
Zijn er nog mensen die ons tips omtrent bovenstaande kunnen geven?
Is ons standpunt hierin correct, of zijn wij beter af om de rekening klakkeloos te betalen?
Alvast bedankt voor uw reactie!
B.M.