Pagina 1 van 1

ASR hypotheek: "slecht van betalen"

Geplaatst: 02 feb 2013 11:25
door felix58
30 jaar geleden een hypotheek afgesloten bij Amev->Fortis->ASR.
Aflossing huis was al anders geregeld, dus na 30 jaar dd 15nov 2012 heb ik recht op uitbetaling, na 30 jaar premiebetaling.
Brief1: graag rekeningnummer en legitimatie; logisch, kortom kopie rijbewijs en rekeningnummer.
Dan hoor je een maand niets!? briefje 2: bewijs van de bank gewenst dat cessie van de polis af is!?
Was al jaren eerder geregeld en doorgegeven, kortom bank verzocht om gegevens nogmaals door te sturen.
Eind december nog steeds niets gehoord en maar eens informeren.
Via tussenpersoon bericht dat ze het rekeningnummer willen verifiƫren waarop gestort gaat worden?
Inmiddels is het dan 15 januari 2013 en nog steeds geen uitkering gekregen en begrijp wel het gaat om een kleine 2 ton aan euro! gebeld binnen 10 werkdagen zou het echt uitgekeerd worden !? Na 10 werkdagen nogmaals gebeld; Oh het was nog op de stapel, maar binnen 3 werkdagen zou het echt uitgekeerd worden! Het is nu 2 februari, het staat nog steeds niet op mijn rekening............

Ik snap zorgvuldigheid, maar er is een betalingsovereenkomst die op 15 november geƫffectueerd had moeten zijn. Er wordt hier arrogant en slordig met mijn geld omgegaan!!
Andersom moet je eens aankomen bij premiebetaling met hun argumenten.....het ligt nog op de stapel.

Maandag maar weer eens bellen.........de betaling is inmiddels 10 weken over tijd!
ASR WAARDELOOS !!!!

Re: ASR hypotheek: "slecht van betalen"

Geplaatst: 13 jun 2013 14:50
door FlipjeuitdeBetuwe
ASR HYPOTHEKEN IS EEN ONGEORGANISEERD ZOOITJE !!
Vanaf november vorig jaar bezig om kleine aanvullende hypotheek voor verbouwing huis via "execution only" te regelen. Elke keer weer aanvullende vragen. Al vanaf 1996 klant bij ASR voor basishypotheek, altijd keurig betaald. In februari dachten we dat het wel rond was en kozen keuken o.v.b van financiering. In mei drong keukenleverancier aan en we hoorden dat financiering akkoord was dus gaven groen licht. Voorbereidingen waren al afgesproken en ik hoefde maar seintje te geven, keuken was snel beschikbaar en geplaatst. Nu kan ik sommige klussers en keukenleverancier niet uitbetalen omdat betaling bouwdepot maar uitblijft en we alles wat we konden missen al als aanbetalingen hebben uitgegeven. Eind mei al telefonisch toezegging dat "het snel opgepakt zou worden" en binnen 5 dagen rond zou zijn. Diverse mails en telefoontjes later nog geen betaling vandaag ondanks meerdere toezeggingen dat het "binnen enkele dagen" of "maandag wordt het overgemaakt" etc. De ene medewerker weet blijkbaar niet wat de ander doet, systemen kloppen niet of worden niet bijgehouden, ik krijg formulieren per post die ik eerder allang heb ingeleverd en de eisen op de eerdere versie verschillen van de latere versie, in het "systeem" is niet opgenomen wat ik eerder met een medewerker heb afgesproken, etc. etc. Het begint met de dag lachwekkender te worden als het niet zo pijnlijk voor me was. Je bent machteloos, voelt je in de steek gelaten na beloftes dat het snel geregeld zou worden. Het is ambtenarengedrag oude stijl, beloftes doen om om 5 uur de deur dicht te trekken, het systeem de schuld geven, afschuiven, paarse krokodil, etc. Als ik het snel kon regelen zou ik direct vertrekken bij ASR maar ik wil er voorlopig maar even geen poging toe ondernemen.

J. Derickx, Venray