Pagina 1 van 2

Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 02 feb 2013 11:37
door Breure
Eerder deze week mijn fiets naar kees van dijk rijwielhandelaar in spijkenisse gebracht.

Het verzoek was om de binnenachterband te vervangen, mijn versnelling te stellen en een tweetal spatborden erop te monteren.
Toen ik hem opging halen lag er een rekening van 171,25 klaar. Ze hadden de fiets een beurt geven en diverse onderdelen vervangen. Mijn argument dat ik daar geheel niet om gevraagd had werd van de tafel geschoven met het argument dat de baliemedewerkster "beurt" op het memoblaadje had gezet.
Er was geen gesprek te voeren met kees van dijk. Er waren handelingen verricht aan de fiets en die moesten betaald worden. En de baliemedewerkster zou toch niet liegen. Nee, ik wel heer van Dijk.

Heeft iemand ook slechte ervaringen met deze "bovag" rijwielhandelaar en hoe moet ik dit nu aanpakken.
Heb de fiets daar achtergelaten omdat ik weiger voor iets te betalen waar ik niet om gevraagd heb.

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 02 feb 2013 14:05
door rozemarijntje
Nou kees van dijk staat toch heeeeel goed bekent...om heel eerlijk te zijn.
Iedereen laat eigenlijk halfords etc links liggen en etc om naar van dijk te gaan...

Is eerste keer dat ik negatief hoor...

Zou toch door gaan om tot van dijk door te dringen bedoel hem zelf spreken...moet wel compromi komen lijkt me..

Succes

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 02 feb 2013 14:11
door berndv
Wat voor prijs had u bij de gevraagde werkzaamheden in gedachten? En verschillende onderdelen vervangen, welke onderdelen zijn dat?

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 02 feb 2013 20:00
door Breure
Beide binnenbanden zijn vervangen, een buitenband, remblokjes, remkabels, diverse(?) en een beurt ten kosten van 90,-. Het verzoek ging niet verder dan een binnenband, twee spatbordjes ( van die kleine voor een race fiets) en de versnelling afstellen. Betreffende zijn goede naam moet je zijn met klachten of oplichters door de google halen. Had ik ook beter even kunnen doen. Zo lang er niets aan de hand is zal het best een goede zaak zijn. Kan ook niet oordelen over de kwaliteit van de reparatie. Maar als je met een klacht o.d. aan de balie staat zijn het hele onaardige gesprekpartners, die niet maar ook een beetje de fout binnen hun eigen organisatie zoeken. De werkzaamheden zijn verricht, u moet betalen anders krijg je de fiets niet mee.

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 02 feb 2013 22:30
door Bob Schurkjens
Heb ik ook wel eens gehad met een fietswinkel. Niet 1 kapotte velg vervangen zoals afgesproken, maar ook meteen maar die andere. Heb de ongewenste reparatie voor de helft betaald, case closed. Wellicht is het dus een idee voor te stellen de helft van de ongewenste reparaties te betalen.

Je kan ook BOVAG-bemiddeling proberen: http://www.bovag.nl/over-bovag/bovag-bemiddeling

En/of naar de Geschillencommissie gaan.

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 03 feb 2013 09:56
door kokka
Ik heb ook altijd hele goede ervaring met Kees van Dijk gehad.
Heb je al eens gevraagd wat de rekening zou zijn als je wat je gevraagd had zou afrekenen??
misschien zou dat wel hoger uitvallen en hebben ze je gematst.

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 03 feb 2013 10:18
door Moedt
Als iets afspreekt dan moet Kees van Dijk dat nakomen en even bellen als hij zaken ziet die ook aan vervanging toe zijn.

Mijn advies is om voor jezelf na te gaan of je ja gezegd zou hebben voor de extra zaken ( je wilt immers een goede betrouwbare fiets) en zo ja betaal je en kom je er nooit meer terug.

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 03 feb 2013 10:47
door crazyme
Breure schreef:Maar als je met een klacht o.d. aan de balie staat zijn het hele onaardige gesprekpartners, die niet maar ook een beetje de fout binnen hun eigen organisatie zoeken.
U vraagt zich zelf ook niet af of u wellicht onduidelijk bent geweest.

Pot verwijt de ketel.

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 03 feb 2013 10:55
door Josephien12
crazyme schreef:
Breure schreef:Maar als je met een klacht o.d. aan de balie staat zijn het hele onaardige gesprekpartners, die niet maar ook een beetje de fout binnen hun eigen organisatie zoeken.
U vraagt zich zelf ook niet af of u wellicht onduidelijk bent geweest.

Pot verwijt de ketel.
TS geeft heel duidelijk aan wat de werkzaamheden zijn die uitgevoerd moeten worden. Moet iedereen maar willekeurig elke rekening van een leverancier accepteren?

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 03 feb 2013 11:04
door olaf79
De reparateur zit in deze natuurlijk volledig fout.
1) Er zijn afspraken gemaakt waar hij zich niet aan houdt. Dat een medewerker op een interne notitie iets anders schrijft is niet jouw probleem
2) De fiets achterhouden tot er betaald is volstrekt ongeoorloofd. De waarde van de reparatie is namelijk veel lager dan die van de fiets, zo er al sprake zou zijn dat die 172 euro terecht is.
3) Door het niet afgeven van de fiets maakt deze handelaar zich schuldig aan diefstal.

Ik adviseer u bij 2 of 3 fietsenmakers een offerte te vragen voor de door u gevraagde werkzaamheden, het gemiddelde hiervan kun je als redelijke prijs voor dergelijke werkzaamheden beschouwen. Vervolgens zou ik de fietsenmaker dat bedrag betalen en wil hij de fiets niet afgeven dan aangifte doen bij de politie en eventueel de deurwaarder erbij halen.

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 03 feb 2013 13:04
door kokka
olaf79 schreef:
3) Door het niet afgeven van de fiets maakt deze handelaar zich schuldig aan diefstal.
ja maar door het meenemen zonder te betalen maakt TS zich schuldig aan diefstal!
als het echt onterecht is, kan je beter de rekening betalen onder protest, dit dus ook aantekenen op de factuur.
dan kan je daarna je rechtsbijstand verzekering erop zetten.
het opvragen van offertes voor dezelfde werkzaamheden als aangevraagd bij een andere fietsenmaker is inderdaad een goed idee, dan heb je een idee of je wel of niet getild ben.

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 03 feb 2013 13:25
door crazyme
Josephien12 schreef:
crazyme schreef:
Breure schreef:Maar als je met een klacht o.d. aan de balie staat zijn het hele onaardige gesprekpartners, die niet maar ook een beetje de fout binnen hun eigen organisatie zoeken.
U vraagt zich zelf ook niet af of u wellicht onduidelijk bent geweest.

Pot verwijt de ketel.
TS geeft heel duidelijk aan wat de werkzaamheden zijn die uitgevoerd moeten worden. Moet iedereen maar willekeurig elke rekening van een leverancier accepteren?
Hier is TS heel duidelijk. Maar was u erbij ? Hoe kunt u dan zo oordelen ?

TS verwijt de fietsenmaker dat zij de fout niet bij zichzelf zoeken. Dat zelfde argument kan de fietsenmaker ook gebruiken naar de klant. Hij zoekt immers de fout ook niet bij zichzelf.

Daarmee is het dus een onzinnig argument.

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 03 feb 2013 13:43
door rozemarijntje
Kan je echt wel garanderen dat van dijk heel goed bekent staat,daarom zeg ik ook probeer mey van dijk zelf in gesprek te komen!!

Heel spijkenisse en omstreken gaan naar van dijk is niet voor niks....
Misschien idd meisje fout gemaakt,? U onduidelijk..samenloop van imstandigeheden..
Probeer er samen uit te komen...

Heb je al paar keer naar van dijk gevraagd? Paar keer???

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 03 feb 2013 14:26
door Breure
Van rijk was bij mij ook bekend als een degelijk bedrijf, daarom heb ik ook mijn fiets daar gebracht. Pas na het incident ben ik verder gaan zoeken op internet. Dan kom je ook andere ervaringen tegen. Betreffende de reparatie afspraak. Ik deel mede wat ik gemaakt wil hebben. Ik heb verder geen zicht of invloed op wat men op een memoblaadje schrijft.Vvervolgens is er een communicatie binnen het bedrijf, waar ik ook geen invloed op heb. Ik zie niet wat deze pot verweten kan worden. het schade bedrag moet bij rechtsbijstand boven de 220 liggen, dus daar kan ik ook niet terecht. De bovag loopt.

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 05 feb 2013 12:03
door rozemarijntje
Al iets bekent?? Compromis?

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 05 feb 2013 13:41
door Breure
Nee. Het ligt nu bij de bovag. Hoor wel steeds meer negatieve ervaringen over van Dijk. Het gaat dan ook altijd over de houding bij klachten.

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 07 feb 2013 21:25
door Zechikny
De klacht van mijnheur Breure lijkt een beetje op die van mij. Mijn scooter kreeg pech in de 3 maanden BOVAG garantie die er op zit. Wanneer ik iets koop met garantie dan ga ik er vanuit dat een reparatie mij niets kost bij normaal gebruik. Dit blijkt niet zo te zijn. Bij deze garantie ben ik wel het bedrag verschuldigd van het materiaal maar geen arbeidskosten. Vind ik prima maar als ik dit van tevoren had geweten dan had ik de scooter waarschijnlijk niet gekocht. Bij het ophalen verkeerde ik dan snel in een vervelende discussie omdat ik een andere interpretatie van garantie heb. Ik ben dus weggegaan zonder scooter. Na een weekje heb ik hen gebeld en weer kreeg ik de uitleg van deze garantievorm. Uiteindelijk zijn de kosten kwijtgescholden. Ik blijf Kees van Dijk toch waarderen, niet zozeer omdat ik mijn geld ‘terug’ heb maar hij heeft wel begrip getoond voor mijn gedachtegang. Ik ga er dan wel vanuit dat er van deze klacht wordt geleerd. Ook ben ik ervan overtuigd dat er meer goede verhalen zijn te vertellen over Kees van Dijk dan minder goede verhalen. De term ‘Oplichterij’ vind ik dan ook zwaar aangezet. Pas als hij van oplichterij kan leven dan heb je een punt nu is het meer ‘niet vakkundig communiceren ten nadele van de klant’.

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 07 feb 2013 22:16
door berndv
Breure schreef:Nee. Het ligt nu bij de bovag. Hoor wel steeds meer negatieve ervaringen over van Dijk. Het gaat dan ook altijd over de houding bij klachten.
Als je zoekt kan je over ieder bedrijf, groot of klein, klachten vinden. Tuurlijk moeten klachten voorkomen worden, maar dat neemt niet weg dat het voorkomt. De kracht van een goed bedrijf zit hem niet in of er wel of geen klachten zijn, maar hoe ze dit oplossen, en wat ze er van leren.

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 08 feb 2013 14:29
door oo4load
Zechikny schreef:De klacht van mijnheur Breure lijkt een beetje op die van mij. Mijn scooter kreeg pech in de 3 maanden BOVAG garantie die er op zit. Bij deze garantie ben ik wel het bedrag verschuldigd van het materiaal maar geen arbeidskosten.

Onzin, BOVAG garantie is zowel materiaal als arbeid en is 6 maandan na aankoop van een scooter die minimaal de helft heeft gekost van een nieuwe. Lees de BOVAG website maar na voor de voorwaarden:

http://www.bovag.nl/data/sitemanagement ... ielers.pdf

Re: Kees van dijk rijwiel

Geplaatst: 09 feb 2013 15:17
door 1JanV
oo4load schreef:
Zechikny schreef:De klacht van mijnheur Breure lijkt een beetje op die van mij. Mijn scooter kreeg pech in de 3 maanden BOVAG garantie die er op zit. Bij deze garantie ben ik wel het bedrag verschuldigd van het materiaal maar geen arbeidskosten.

Onzin, BOVAG garantie is zowel materiaal als arbeid en is 6 maandan na aankoop van een scooter die minimaal de helft heeft gekost van een nieuwe. Lees de BOVAG website maar na voor de voorwaarden:

http://www.bovag.nl/data/sitemanagement ... ielers.pdf
klopt maar is het onder die norm is het aan de dealer welke garantie hij/zij geeft met een verplichte minimaal 1 maand, dit is welk veel niet weten ookal koop je een scooter/brommer voor 50 euro. de rechter heeft eens bepaald dat hoe dan ook het een rijdenend voertuig is, deze minimaal een maand moet kunnen rijden vandaar. :P