Chevrolet Aveo niets anders dan ellende
Geplaatst: 03 feb 2013 20:36
Graag wil ik advies hebben over mijn geschil met de firma Broekhuis Arnhem in Arnhem.
Ik zal in het kort vertellen wat er aan de hand is.
Op 24-11-2011 heb ik een nieuwe Chevrolet Aveo LTZ gekocht.
Na 2 weken begon het eerste probleem.
In eerste instantie wisten ze niet wat het probleem was omdat er alleen een waarschuwingslampje ging branden.
Na wat speurwerk kwamen ze er achter dat de remvloeistof op was.
Kan gebeuren, remvloeistof bijgevuld en alles was weer in orde tot 2 weken later.
Weer ging datzelfde waarschuwingslampje branden.
Weer terug naar de garage en ja, de remvloeistof was weer op.
Zo ging het nog 6x verder en toen besloten ze toch om de auto maar eens onder de loep te nemen.
Ze waren erachter gekomen dat het remsysteem lek was en dat de remvloeistof niet uit de auto lekte maar alles in de auto heeft gelekt.
Dit hebben ze keurig netjes gerepareerd waarna ik weer normaal gebruik kon maken van de auto.
Helaas was dit maar van korte duur want mijn auto maakte een krakend geluid.
Weer terug naar de dealer om na te laten kijken wat het probleem was.
Het bleek dat de draagarm van het linker voorwiel was afgebroken?
Deze hebben ze weer gerepareerd, en voor de zekerheid hebben ze de rechter ook maar vervangen want deze was ook slecht! ook had ik het verzoek of ze gelijk even de rubbers van de achter spoiler weer in orde konden maken omdat deze ook los hingen.
Broekhuis auto had alles weer in orde gemaakt en gelukkig kon ik nu eindelijk gaan genieten van mijn nieuwe auto.
Helaas weer van korte duur mijn auto kraakte weer tijdens het rijden.
Weer naar de garage en ja,het bleek dat weer de draagarm/lager en veerschotel afgebroken was.
Nu begon ik er toch wel genoeg van te krijgen en heb mijn ongenoegen dan ook geuit.
Ik wilde een goede auto hebben en niet eentje waardoor ik 2 keer per maand bij de garage sta.
Na veel praten en discussies kwamen ze met een voorstel.
Ik kon een nieuwe auto krijgen met bijbetaling van 5000,00! Mijn auto was een half jaar oud met 4500 km op de teller. Ook hebben ze Chevrolet op de hoogte gebracht van de problemen met de auto en zij kwamen ons tegemoet met een voorstel € 1000,00 korting op de koop van een nieuwe auto.
Dat vond ik geen goed bod, ik heb er immers niet om gevraagd dat mijn auto steeds kapot gaat.
Als de auto in orde was geweest had ik er geen minuut aan gedacht na een half jaar een nieuwe auto te kopen, maar nu moest ik wel omdat mijn huidige auto gewoon niet goed is!
Weer hebben ze mijn auto in orde gemaakt maar was toch niet helemaal meer blij met zoveel trammelant.
Ze beloofden mij dat het nu toch echt klaar was en ik kon gaan genieten van mijn nieuwe auto.
U raad het al, weer van korte duur.
Mijn radio was van slag.
De carkit deed het niet meer en zenders waren ineens verdwenen.
Ik dacht laat het maar even zo want heb geen zin weer naar die garage te gaan ik spaar de ellende nu wel op.
Even later mijn buitenspiegels verwarmde niet meer en de achterruit verwarming deed het niet.
Aangezien we nu de winter ingingen was dat wel vervelend dus ben ik toch maar weer naar de garage gegaan.
Weer alles nagekeken en bleek dat er een nieuwe radio module in moest, een nieuwe microfoon voor de carkit, maar de achterruit verwarming en verwarmde buitenspiegels was een verhaal apart.
Ze hebben alles daarvan vernieuwd maar ze gaven aan dat het probleem niet verholpen kon worden.
Ze verwarmde nu wel maar alles bleef aanstaan.
Normaal is het zo dat je op het knopje drukt als je de buitenspiegels wil verwarmen of wasem van de achterruit wil hebben, maar nu is het juist andersom. Het staat al aan als je instapt en je moet het dus uit zetten als je het niet nodig hebt.
Daar was ik natuurlijk niet blij mee, maar zij gaven aan dat het niet gerepareerd kon worden?
Ik heb ze toen in gebreke gesteld.
We hebben weer rond de tafel gezeten maar komen er niet uit.
Zij blijven mij €5000.00 vragen voor een andere auto met een tegemoetkoming van €1000,00 van Chevrolet.
Ze willen nogmaals de auto hebben om op verzoek van Chevrolet nog het e.e.a te vervangen in de hoop dat het probleem met de buitenspiegels en achterruit verwarming opgelost is.
Bij Chevrolet is dit probleem bij nog 1 auto van hetzelfde type bekend maar ook daar kunnen ze het probleem niet van oplossen.
Ze geven aan dat ze t.z.t. nieuwe software voor deze 2 auto's moeten schrijven om het probleem op te lossen.
Het is intussen toch een heel verhaal geworden.
Ik sta met mijn handen in het haar, iedere keer als ik aangeef dat het niet leuk meer is krijg ik nul op mijn rekest.
Zij vinden het schijnbaar normaal dat ik minstens 2x per maand een bezoek aan hen breng.
Ik weet niet meer wat ik hier mee kan doen, en mijn verdriet is enorm!
Ik zal in het kort vertellen wat er aan de hand is.
Op 24-11-2011 heb ik een nieuwe Chevrolet Aveo LTZ gekocht.
Na 2 weken begon het eerste probleem.
In eerste instantie wisten ze niet wat het probleem was omdat er alleen een waarschuwingslampje ging branden.
Na wat speurwerk kwamen ze er achter dat de remvloeistof op was.
Kan gebeuren, remvloeistof bijgevuld en alles was weer in orde tot 2 weken later.
Weer ging datzelfde waarschuwingslampje branden.
Weer terug naar de garage en ja, de remvloeistof was weer op.
Zo ging het nog 6x verder en toen besloten ze toch om de auto maar eens onder de loep te nemen.
Ze waren erachter gekomen dat het remsysteem lek was en dat de remvloeistof niet uit de auto lekte maar alles in de auto heeft gelekt.
Dit hebben ze keurig netjes gerepareerd waarna ik weer normaal gebruik kon maken van de auto.
Helaas was dit maar van korte duur want mijn auto maakte een krakend geluid.
Weer terug naar de dealer om na te laten kijken wat het probleem was.
Het bleek dat de draagarm van het linker voorwiel was afgebroken?
Deze hebben ze weer gerepareerd, en voor de zekerheid hebben ze de rechter ook maar vervangen want deze was ook slecht! ook had ik het verzoek of ze gelijk even de rubbers van de achter spoiler weer in orde konden maken omdat deze ook los hingen.
Broekhuis auto had alles weer in orde gemaakt en gelukkig kon ik nu eindelijk gaan genieten van mijn nieuwe auto.
Helaas weer van korte duur mijn auto kraakte weer tijdens het rijden.
Weer naar de garage en ja,het bleek dat weer de draagarm/lager en veerschotel afgebroken was.
Nu begon ik er toch wel genoeg van te krijgen en heb mijn ongenoegen dan ook geuit.
Ik wilde een goede auto hebben en niet eentje waardoor ik 2 keer per maand bij de garage sta.
Na veel praten en discussies kwamen ze met een voorstel.
Ik kon een nieuwe auto krijgen met bijbetaling van 5000,00! Mijn auto was een half jaar oud met 4500 km op de teller. Ook hebben ze Chevrolet op de hoogte gebracht van de problemen met de auto en zij kwamen ons tegemoet met een voorstel € 1000,00 korting op de koop van een nieuwe auto.
Dat vond ik geen goed bod, ik heb er immers niet om gevraagd dat mijn auto steeds kapot gaat.
Als de auto in orde was geweest had ik er geen minuut aan gedacht na een half jaar een nieuwe auto te kopen, maar nu moest ik wel omdat mijn huidige auto gewoon niet goed is!
Weer hebben ze mijn auto in orde gemaakt maar was toch niet helemaal meer blij met zoveel trammelant.
Ze beloofden mij dat het nu toch echt klaar was en ik kon gaan genieten van mijn nieuwe auto.
U raad het al, weer van korte duur.
Mijn radio was van slag.
De carkit deed het niet meer en zenders waren ineens verdwenen.
Ik dacht laat het maar even zo want heb geen zin weer naar die garage te gaan ik spaar de ellende nu wel op.
Even later mijn buitenspiegels verwarmde niet meer en de achterruit verwarming deed het niet.
Aangezien we nu de winter ingingen was dat wel vervelend dus ben ik toch maar weer naar de garage gegaan.
Weer alles nagekeken en bleek dat er een nieuwe radio module in moest, een nieuwe microfoon voor de carkit, maar de achterruit verwarming en verwarmde buitenspiegels was een verhaal apart.
Ze hebben alles daarvan vernieuwd maar ze gaven aan dat het probleem niet verholpen kon worden.
Ze verwarmde nu wel maar alles bleef aanstaan.
Normaal is het zo dat je op het knopje drukt als je de buitenspiegels wil verwarmen of wasem van de achterruit wil hebben, maar nu is het juist andersom. Het staat al aan als je instapt en je moet het dus uit zetten als je het niet nodig hebt.
Daar was ik natuurlijk niet blij mee, maar zij gaven aan dat het niet gerepareerd kon worden?
Ik heb ze toen in gebreke gesteld.
We hebben weer rond de tafel gezeten maar komen er niet uit.
Zij blijven mij €5000.00 vragen voor een andere auto met een tegemoetkoming van €1000,00 van Chevrolet.
Ze willen nogmaals de auto hebben om op verzoek van Chevrolet nog het e.e.a te vervangen in de hoop dat het probleem met de buitenspiegels en achterruit verwarming opgelost is.
Bij Chevrolet is dit probleem bij nog 1 auto van hetzelfde type bekend maar ook daar kunnen ze het probleem niet van oplossen.
Ze geven aan dat ze t.z.t. nieuwe software voor deze 2 auto's moeten schrijven om het probleem op te lossen.
Het is intussen toch een heel verhaal geworden.
Ik sta met mijn handen in het haar, iedere keer als ik aangeef dat het niet leuk meer is krijg ik nul op mijn rekest.
Zij vinden het schijnbaar normaal dat ik minstens 2x per maand een bezoek aan hen breng.
Ik weet niet meer wat ik hier mee kan doen, en mijn verdriet is enorm!