Pagina 1 van 1

bevroren carterventilatie Fiat Grande Punto 2010

Geplaatst: 04 feb 2013 20:07
door rick2013
Januari 2012 door bevroren carterventilatie grote schade aan in november 2010 nieuw aangeschafte Fiat Grande Punto.
Auto is gerepareerd onder garantie, na veel aandringen is er 10 mnd (!) later een modificatie uitgevoerd die dit probleem zou moeten voorkomen. Januari 2013 zelfde probleem bij 6-7 graden nachtvorst.
Auto weer gerepareerd en TOT aan volgende nachtvorst zouden we er weer prima mee kunnen rijden, zoals een directeur dit ons tot 2 keer toe mededeelde. Fiat is, wederom, hard bezig een echte oplossing te vinden. Gezien voorgaande hebben wij geen vertrouwen meer in onze auto en in Fiat.
We willen niet meer in een auto rijden met een probleem.
Garage twee keer gevraagd ons een serieus alternatief te bieden, waar geen reactie op kwam.
Nu hebben we voorgesteld dat zij onze auto terug kopen, zodat wij elders een andere auto kunnen aanschaffen; nog geen reactie ontvangen. Wij zijn gedupeerd omdat Fiat een ondeugdelijk auto heeft geleverd en wij ongewild voor een financiele uitgave staan.

De garage vraagt ons wel de leenauto terug te brengen en onze eigen auto op te halen.
Wij vragen ons af of wij dit kunnen weigeren totdat Fiat met een acceptabel voorstel komt.
Graag advies wat we nog meer kunnen doen om de garage te bewegen onze auto terug te kopen.

Re: bevroren carterventilatie Fiat Grande Punto 2010

Geplaatst: 04 feb 2013 20:17
door bartsscooterservice
schijnt al langer bekend te zijn, zie ook hier:

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =84&t=8528

als je de foto van het plastic slangetje ziet op pagina 17, lijkt mij duidelijk een ontwerpfout.
Beetje Fyra en NH90 achtige toestanden bij die Italianen :(

verkeerd ontworpen carterontluchtingen is trouwens niet alleen een probleem van Fiat.

Re: bevroren carterventilatie Fiat Grande Punto 2010

Geplaatst: 04 feb 2013 21:26
door stofzuigertje
Een collega had dit ook en kreeg niets vergoed na de garantie...

Het is een bekend probleem wat ze eigenlijk wegens een ontwerpfout onder coulance moeten vergoeden.
Andere modellen die het anders hebben lopen geen schade op.

Als Fiat Nederland geen coulance of de dealer iets regelde kan het vaste klanten kosten die geen vertrouwen meer in het merk hebben en krijg je ze ooit nog terug?

Gezien het forum met 38 pagina's een bekend probleem en met zoveel ervaring moet je dit toch sneller kunnen oplossen.