Belsimpel weigert aankoopbedrag terug te betalen.
Geplaatst: 05 feb 2013 21:13
Ik ben een studente van 18 jaar en heb van mijn spaargeld op 12-12-2012 bij Belsimpel een Sony Xperia acro S voor ruim € 400 gekocht.
Toen ik het toestel ontvangen had, bleek het niet te werken en heb ik het, nadat ik contact had opgenomen, retour gestuurd.
Het betrof hier volgens Belsimpel een DOA toestel = dead on arrival en ik zou een nieuw toestel ontvangen.
Opnieuw kreeg ik hetzelfde toestel wat niet werkte thuis gestuurd.
Weer contact opgenomen met Belsimpel en gezegd dat ik het toestel retour stuurde en het aankoopbedrag terug wilde.
Toestel opnieuw in de originele verpakking terug gestuurd.
Op 2-1-2013 bericht van Belsimpel gekregen dat het toestel retour ontvangen was.
Belsimpel gaf aan dat als ik niets van hen hoorde, het pakket in goede staat ontvangen was en deze zo snel mogelijk omgewisseld zou worden voor een nieuw toestel of dat zij het aankoopbedrag retour zouden storten.
Men deed zijn best om elke retourzending binnen uiterlijk 5 werkdagen te beantwoorden.
Ik had om het aankoopbedrag gevraagd, want ik had geen vertrouwen meer in Belsimpel.
Op 14-1-2013 nog steeds geen geld ontvangen en niets gehoord.
Email gestuurd en gebeld.
Belsimpel beweerde plotseling dat het toestel door mij beschadigd was en ik geen geld terug kon krijgen.
Het toestel zou gerepareerd worden.
Diverse keren gebeld en e-mails gestuurd.
Belsimpel weigert het geld terug te storten en toestel blijft in reparatie.
Ik heb dus sinds de aankoop op 12-12-2012 niets: geen geld en geen telefoon.
Inmiddels alweer diverse e-mails gestuurd.
Op 25 januari weer geïnformeerd, een medewerker beweerde dat de telefoon niet stuk was toen zij hem retour kregen, maar wel ter reparatie was.
Ik heb het toestel beide keren niet kunnen gebruiken, omdat het DOA was.
De beschadigingen zijn dan ook niet door mij aangebracht, maar waarschijnlijk bij Belsimpel.
Mijn klacht nu tot 2x toe geplaatst op Klacht.nl en wat schetst mijn verbazing?
Belsimpel is zo brutaal om er tot 2x toe onder te vermelden "klacht opgelost".
Verder hoor of zie ik niets meer van Belsimpel.
Zowel geld als nieuwe (niet werkende) telefoon kwijt.
Toen ik het toestel ontvangen had, bleek het niet te werken en heb ik het, nadat ik contact had opgenomen, retour gestuurd.
Het betrof hier volgens Belsimpel een DOA toestel = dead on arrival en ik zou een nieuw toestel ontvangen.
Opnieuw kreeg ik hetzelfde toestel wat niet werkte thuis gestuurd.
Weer contact opgenomen met Belsimpel en gezegd dat ik het toestel retour stuurde en het aankoopbedrag terug wilde.
Toestel opnieuw in de originele verpakking terug gestuurd.
Op 2-1-2013 bericht van Belsimpel gekregen dat het toestel retour ontvangen was.
Belsimpel gaf aan dat als ik niets van hen hoorde, het pakket in goede staat ontvangen was en deze zo snel mogelijk omgewisseld zou worden voor een nieuw toestel of dat zij het aankoopbedrag retour zouden storten.
Men deed zijn best om elke retourzending binnen uiterlijk 5 werkdagen te beantwoorden.
Ik had om het aankoopbedrag gevraagd, want ik had geen vertrouwen meer in Belsimpel.
Op 14-1-2013 nog steeds geen geld ontvangen en niets gehoord.
Email gestuurd en gebeld.
Belsimpel beweerde plotseling dat het toestel door mij beschadigd was en ik geen geld terug kon krijgen.
Het toestel zou gerepareerd worden.
Diverse keren gebeld en e-mails gestuurd.
Belsimpel weigert het geld terug te storten en toestel blijft in reparatie.
Ik heb dus sinds de aankoop op 12-12-2012 niets: geen geld en geen telefoon.
Inmiddels alweer diverse e-mails gestuurd.
Op 25 januari weer geïnformeerd, een medewerker beweerde dat de telefoon niet stuk was toen zij hem retour kregen, maar wel ter reparatie was.
Ik heb het toestel beide keren niet kunnen gebruiken, omdat het DOA was.
De beschadigingen zijn dan ook niet door mij aangebracht, maar waarschijnlijk bij Belsimpel.
Mijn klacht nu tot 2x toe geplaatst op Klacht.nl en wat schetst mijn verbazing?
Belsimpel is zo brutaal om er tot 2x toe onder te vermelden "klacht opgelost".
Verder hoor of zie ik niets meer van Belsimpel.
Zowel geld als nieuwe (niet werkende) telefoon kwijt.