Kapotte Iphone, foute klachtomschr.&SLECHTE service Telfort
Geplaatst: 07 feb 2013 14:59
28 januari jl. heb ik mijn witte Iphone 4S naar Teleplan in Zoetermeer verzonden.
Dit, omdat ik klachten heb over deze telefoon.
De klachtomschrijving luidde; defect oplaadstuk, internet valt weg en telefoon zet zich dan naar beginscherm tijdens internetten zo nu en dan en telefoon valt soms uit bij 36% accu.
Vanaf het moment dat mijn telefoon bij Teleplan ontvangen was en nog niet nagekeken was, stond er al dat mijn telefoon géén garantie meer had. Dit, terwijl ik het contract 7 februari 2012 ben aangegaan met Telfort.
Ook stond er dat de klacht omschrijving '' kosten klant internet' was. Dit heb ik echter nooit aangegeven.
Nu ik vandaag via de post een formulier ontving van Teleplan, schetste mijn verbazing dat de omschrijving van de klacht wéér anders was.
Nl; ''Display defect''. Dit is ook niet wat mijn klacht was! Mijn display is niet defect en ook is mijn telefoon niet eens opengemaakt voor onderzoek!!
Teleplan zegt nu dat mijn telefoon waterschade heeft waardoor ik geen recht op reparatie heb.
Ik ben niet van plan het hier bij te laten, daar ik altijd zuinig ben geweest op mijn telefoon en dit ook wel zeker te zien is.
Teleplan zegt dat deze schade makkelijk onbewust kan zijn ontstaan, doordat er regen kan druppen in het ''oordoppen gaatje'' links bovenin de telefoon.
Als ik eerder had geweten dat dit waterschade en zo een defecte telefoon kan veroorzaken, had ik nooit een Iphone aangeschaft.
Ik kreeg de rekening voor mijn neus; €250,29 voor reparatie en anders zo'n €40,00 euro onderzoekskosten, een van deze 2 opties mag ik kiezen anders kan ik naar mijn telefoon fluiten!!
Ik verzoek Telfort alsmede Teleplan mijn telefoon kosteloos te repareren.
Mocht er niet aan dit verzoek willen worden voldaan, wil ik mijn telefoon per direct kosteloos retour ontvangen en zal ik juridische stappen ondernemen.
Het is erg makkelijk voor Telfort en Teleplan om met de vinger naar de klant te wijzen en te beweren dat er vochtschade is. Hoe kan een klant het tegendeel bewijzen?
Daarnaast, weet een klant het niet altijd als er waterschade is ontstaan doordat Apple de Iphone 4s met de hand op de knip ontwikkelt heeft. Zo mag de klant van Telfort dus wel even 39,65 aan onderzoekskosten neertellen, terwijl de telefoon onder de garantie valt.
Óf 250- euro voor een nieuwe telefoon!
Apple geeft aan dat het heel makkelijk voor een repair centrum, om te zeggen dat er vochtschade is. 9 op de 10 keer gebeurd dit ook. Een klant kan erg lastig het tegendeel bewijzen!
Telfort wijst naar Apple, Apple maar Teleplan en Teleplan naar Telfort.
Telfort doet zelf helemaal niets in bemiddeling en ik mag het allemaal zelf uitzoeken!
Mijn abonement kost 50,- euro per maand en deze kan ik nu niet gebruiken! Daarnaast kost dit mij enorm veel stress, welke ik nu tijdens mijn zwangerschap niet kan gebruiken.
Ik heb mijn telefoon op 28 januari 2013 verzonden. Op 30 januari 2013 zou mijn eenjarige garantie verlopen. Mijn telefoon was al op 29 januari bij Teleplan, toch mag ik de onderzoekskosten betalen.
Schandalig. Waar heb je nog wel recht op bij Telfort? Helaas nog ruim een jaar abbonee bij deze waardeloze provider!
Wees gewaarschuwd mensen.
Dit, omdat ik klachten heb over deze telefoon.
De klachtomschrijving luidde; defect oplaadstuk, internet valt weg en telefoon zet zich dan naar beginscherm tijdens internetten zo nu en dan en telefoon valt soms uit bij 36% accu.
Vanaf het moment dat mijn telefoon bij Teleplan ontvangen was en nog niet nagekeken was, stond er al dat mijn telefoon géén garantie meer had. Dit, terwijl ik het contract 7 februari 2012 ben aangegaan met Telfort.
Ook stond er dat de klacht omschrijving '' kosten klant internet' was. Dit heb ik echter nooit aangegeven.
Nu ik vandaag via de post een formulier ontving van Teleplan, schetste mijn verbazing dat de omschrijving van de klacht wéér anders was.
Nl; ''Display defect''. Dit is ook niet wat mijn klacht was! Mijn display is niet defect en ook is mijn telefoon niet eens opengemaakt voor onderzoek!!
Teleplan zegt nu dat mijn telefoon waterschade heeft waardoor ik geen recht op reparatie heb.
Ik ben niet van plan het hier bij te laten, daar ik altijd zuinig ben geweest op mijn telefoon en dit ook wel zeker te zien is.
Teleplan zegt dat deze schade makkelijk onbewust kan zijn ontstaan, doordat er regen kan druppen in het ''oordoppen gaatje'' links bovenin de telefoon.
Als ik eerder had geweten dat dit waterschade en zo een defecte telefoon kan veroorzaken, had ik nooit een Iphone aangeschaft.
Ik kreeg de rekening voor mijn neus; €250,29 voor reparatie en anders zo'n €40,00 euro onderzoekskosten, een van deze 2 opties mag ik kiezen anders kan ik naar mijn telefoon fluiten!!
Ik verzoek Telfort alsmede Teleplan mijn telefoon kosteloos te repareren.
Mocht er niet aan dit verzoek willen worden voldaan, wil ik mijn telefoon per direct kosteloos retour ontvangen en zal ik juridische stappen ondernemen.
Het is erg makkelijk voor Telfort en Teleplan om met de vinger naar de klant te wijzen en te beweren dat er vochtschade is. Hoe kan een klant het tegendeel bewijzen?
Daarnaast, weet een klant het niet altijd als er waterschade is ontstaan doordat Apple de Iphone 4s met de hand op de knip ontwikkelt heeft. Zo mag de klant van Telfort dus wel even 39,65 aan onderzoekskosten neertellen, terwijl de telefoon onder de garantie valt.
Óf 250- euro voor een nieuwe telefoon!
Apple geeft aan dat het heel makkelijk voor een repair centrum, om te zeggen dat er vochtschade is. 9 op de 10 keer gebeurd dit ook. Een klant kan erg lastig het tegendeel bewijzen!
Telfort wijst naar Apple, Apple maar Teleplan en Teleplan naar Telfort.
Telfort doet zelf helemaal niets in bemiddeling en ik mag het allemaal zelf uitzoeken!
Mijn abonement kost 50,- euro per maand en deze kan ik nu niet gebruiken! Daarnaast kost dit mij enorm veel stress, welke ik nu tijdens mijn zwangerschap niet kan gebruiken.
Ik heb mijn telefoon op 28 januari 2013 verzonden. Op 30 januari 2013 zou mijn eenjarige garantie verlopen. Mijn telefoon was al op 29 januari bij Teleplan, toch mag ik de onderzoekskosten betalen.
Schandalig. Waar heb je nog wel recht op bij Telfort? Helaas nog ruim een jaar abbonee bij deze waardeloze provider!
Wees gewaarschuwd mensen.