Pagina 1 van 2

Peugeot Kisbee

Geplaatst: 09 feb 2013 10:49
door Calimero1970
Ontzettend veel spijt van de aanschaf van deze scooter.
Nieuw aangeschaft in 2012 en gelijk een elektrisch start probleem.
Verscheidene keren is hij weggebracht naar de dealer voor reparatie en ook Peugeot is aangeschreven.
Ook de kickstarter laat het afweten. De dealer kan het maar niet oplossen.
Je koopt een nieuw produkt maar staat als klant met de kloten voor het blok.
Alvorens ik de Kisbee had gekocht was ik door twee medewerkers bij de dealer er op gewezen dat chinese scooters niks zijn. Peugeot was veel beter en komt veel minder vaak terug voor mankementen.
Een CE keur hebben de Peugeot scooters volgens een monteur!! Ja ja u leest het goed. De monteur had even moeten googelen om te weten dat zoiets niet slim is om tegen een klant te zeggen.
Kinderspeelgoed met giftige stoffen hebben ook een CE keur! Het komt nu eenmaal voor, omdat TNO of andere instanties niet alles wat ons land in komt kan controleren.
Na alles uitgezocht te hebben is bijna alles chinees!! Het maakt ook niet veel uit maar informeer een klant wel naar alle eerlijkheid.
Mijn andere scooter is een AGM. Een echte chinees! Zelfs deze start in 1 seconde bij temperatuur onder de nul en 4 maanden van stilstaan! Elke keer weer een genot!

Ik moet zeggen dat Peugeot Nederland mij enigzins steunt maar de dealer zelf moet het oplossen.
In de autobranche is het zo dat als een dealer het verprutst en slechte verkoopcijfers scoort, dat hij zijn dealerschap verliest. In de scooterwereld is het waarschijnlijk anders. Heeft Peugeot Nederland dan helemaal geen invloed op dealers die hun naam de grond in trappen door slecht te presteren?

UPDATE juli 2013

Met scooterservice Sneek wilde het niet meer vlotten.
Deze liet nooit meer iets van zich horen.
Ze zijn er inmiddels mee opgehouden en ik heb vernomen dat ze ergens anders weer beginnen.
MENSEN LET HIER OP: Zoek uit of de dealer waar u iets koopt, netjes bekend staat en maak een inschatting of deze niet snel failliet zal gaan. Als u via garantie een product kunt krijgen, laat het dan niet bezorgen bij de malafide dealer, want als deze intussen failliet gaat dan ligt u product achter slot en grendel.Los dit dan op met de importeur.
Inmiddels is de zaak opgelost via Peugeot Nederland en een bekommerende scooterdealer elders.
Wij hebben nu een nieuwe Kisbee.
Het starten en lopen!

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 09 feb 2013 15:08
door 1JanV
Ik weet niet welk bedrijf zulke prutsers in dienst heeft maar mag totaal geen probleem zijn of het nu chinees is of niet. Kost misschien dan iets meer maar indien dit niet te repareren is twijfel ik aan de vakkennis dit bedrijf. Als ik jou was zou ik de koop ontbinden.

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 09 feb 2013 20:20
door bartsscooterservice
1JanV schreef:Ik weet niet welk bedrijf zulke prutsers in dienst heeft maar mag totaal geen probleem zijn of het nu chinees is of niet. Kost misschien dan iets meer maar indien dit niet te repareren is twijfel ik aan de vakkennis dit bedrijf. Als ik jou was zou ik de koop ontbinden.
Idd. Er zijn veel van die '' (erkende!) bedrijven " kan ik je vertellen :wink: . Beetje rare 1ste post trouwens :roll:

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 09 feb 2013 21:43
door 1JanV
bartsscooterservice schreef:
1JanV schreef:Ik weet niet welk bedrijf zulke prutsers in dienst heeft maar mag totaal geen probleem zijn of het nu chinees is of niet. Kost misschien dan iets meer maar indien dit niet te repareren is twijfel ik aan de vakkennis dit bedrijf. Als ik jou was zou ik de koop ontbinden.
Idd. Er zijn veel van die '' (erkende!) bedrijven " kan ik je vertellen :wink: . Beetje rare 1ste post trouwens :roll:
Idd. maar ieder zijn muug :wink:

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 12 feb 2013 09:14
door oo4load
Ieder electrisch of mechanisch product dat in europa verkocht wordt heeft een CE keur. Anders mag het niet worden geimporteerd. Zegt verder niets over de kwaliteit van het product, want daar gaat CE niet over.

Met moet de conformiteit kunnen aantonen als ernaar wordt gevraagd. Dit betekent dus niet dat het ook daadwerkelijk "goed gekeurd is". (niet gebeurd of slecht gebeurd kan immers ook).

Een Peugeot Kisbee is gemiddeld wel degelijk beter dan een AGM. Peugeot heeft enkele delen van het blok aangepast.
Waarom denk je dat op een AGM slechts 1 jaar garantie zit, toch niet omdat het van die goede scooters zijn ?

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 14 feb 2013 10:38
door bartsscooterservice
oo4load schreef:Ieder electrisch of mechanisch product dat in europa verkocht wordt heeft een CE keur. Anders mag het niet worden geimporteerd. Zegt verder niets over de kwaliteit van het product, want daar gaat CE niet over.

Met moet de conformiteit kunnen aantonen als ernaar wordt gevraagd. Dit betekent dus niet dat het ook daadwerkelijk "goed gekeurd is". (niet gebeurd of slecht gebeurd kan immers ook).

Een Peugeot Kisbee is gemiddeld wel degelijk beter dan een AGM. Peugeot heeft enkele delen van het blok aangepast.
Waarom denk je dat op een AGM slechts 1 jaar garantie zit, toch niet omdat het van die goede scooters zijn ?
2 jaar garantie op chinese scooters ( de goede kwaliteit versies dan, want er zit veel verschil in ) kan best. De Peugeot is idd wel iets beter.

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 14 feb 2013 22:08
door 1JanV
oo4load schreef:Ieder electrisch of mechanisch product dat in europa verkocht wordt heeft een CE keur. Anders mag het niet worden geimporteerd. Zegt verder niets over de kwaliteit van het product, want daar gaat CE niet over.

Met moet de conformiteit kunnen aantonen als ernaar wordt gevraagd. Dit betekent dus niet dat het ook daadwerkelijk "goed gekeurd is". (niet gebeurd of slecht gebeurd kan immers ook).

Een Peugeot Kisbee is gemiddeld wel degelijk beter dan een AGM. Peugeot heeft enkele delen van het blok aangepast.
Waarom denk je dat op een AGM slechts 1 jaar garantie zit, toch niet omdat het van die goede scooters zijn ?
Ik dacht dat 2 jaar verplicht was?? en een levensduur van 5 jaar verwacht mag worden?

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 15 feb 2013 08:33
door oo4load
In heel europa is 2 jaar verplicht, behalve in Nederland. Producenten van laten we zeggen twijfelachtige kwaliteit maken daar onmiddelijk gebruik van.

Waar je dan wel recht op hebt in NL is voer voor advocaten en rechtswinkels. Want mag je van een AGM verwachten dat hij 5 jaar mee gaat, of zelfs dat hij het 2 jaar zonder mankementen doet?
Ik vind van niet, aangezien een chinese scooter meer mankementen vertoont dan een scooter van 2000 euro. Dit is algemeen bekend. Een AGM is geen Vespa.
Meneer Janssen vindt van wel, want die meent dat "een scooter 5 jaar mee moet gaan" en wil dus graag dat zijn gebroken tellerkabel na 4,5 jaar even gratis wordt vervangen..

Het resultaat is dat Meneer Janssen al na 1jaar zijn tellerkabel zelf mag betalen, aangezien het teveel moeite kost om via de kantonrechter zijn tellerkabel gratis te krijgen.

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 15 feb 2013 13:04
door bartsscooterservice
slijtage delen zijn geen garantie.. kan je ook wel je banden gaan claimen na 1 jaar omdat ze glad zijn...of je remblokken ga zo maar door

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 15 feb 2013 15:17
door oo4load
Probleem met scooter fabrikanten is dat ze alles als slijtagedeel aanmerken, zodat ze het af kunnen schuiven als het na 3 rondjes om de kerk de geest geeft. Voor een goed voorbeeld: zie de nieuwe agm "3 jaar garantie". Alleen de 3 a 4 onderdelen waar je een tank overheen kan laten rijden vallen onder die garantie (en dan ook nog t/m 12000km), de rest van het blok en de scooter niet.

Op mijn auto zit ook 3 jaar garantie waarvan de eerste 2 jaar onbeperkt. Al rijd ik 500.000km met het ding, hij blijft gedekt.
Het is dan ook een Japanse auto.
Op een Kia Picanto, zon beetje de goedkoopste auto van Nederland zit 7 jaar garantie waarvan de eerste 3 jaar onbeperkte km.

Zijn die auto's zo extreem goed, of zijn deze scooters gewoon slecht? Veel scooteronderdelen zijn gewoon bagger slecht, als je ernaar kijkt gaat het al roesten.

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 15 feb 2013 15:45
door bartsscooterservice
oo4load schreef:Probleem met scooter fabrikanten is dat ze alles als slijtagedeel aanmerken, zodat ze het af kunnen schuiven als het na 3 rondjes om de kerk de geest geeft. Voor een goed voorbeeld: zie de nieuwe agm "3 jaar garantie". Alleen de 3 a 4 onderdelen waar je een tank overheen kan laten rijden vallen onder die garantie (en dan ook nog t/m 12000km), de rest van het blok en de scooter niet.

Op mijn auto zit ook 3 jaar garantie waarvan de eerste 2 jaar onbeperkt. Al rijd ik 500.000km met het ding, hij blijft gedekt.
Het is dan ook een Japanse auto.
Op een Kia Picanto, zon beetje de goedkoopste auto van Nederland zit 7 jaar garantie waarvan de eerste 3 jaar onbeperkte km.

Zijn die auto's zo extreem goed, of zijn deze scooters gewoon slecht?
Tuurlijk heb je gelijk in, dat dan door velen elk dingetje onder het mom van slijtage geschoven wordt om de garantie claim maar te vermijden is ook zo helaas... maar een tellerkabeltje is gewoon een slijtagedeel, zelfde als variateur rolletjes, v-snaar, bougie, remblokken en banden. Dan zit je vaak nog met van die mensen die garantie proberen te claimen terwijl ze niet op tijd het onderhoud hebben laten uitvoeren..

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 15 feb 2013 21:31
door oo4load
Ok maar leg dan eens uit waarom ik in mijn auto niet om de 5000km een nieuwe tellerkabel hoef te monteren en in een Baotian wel. (bij wijze van spreken, maar chineze scooters zijn dol op tellerkabels vergeleken met europese).
Zo'n ding heeft natuurlijk niet het eeuwige leven, maar de eerste 2 jaar va een scooterleven moet hij toch wel meegaan ook als de bestuurder wat meer rijdt. Het verschil zit in het materiaal. Vergelijk ook eens de remkabel van een oudere nederlandse fiets met een nieuwere. De nieuwe trek je zo door midden als de fiets een paar jaar oud is.

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 16 feb 2013 12:27
door bartsscooterservice
oo4load schreef:Ok maar leg dan eens uit waarom ik in mijn auto niet om de 5000km een nieuwe tellerkabel hoef te monteren en in een Baotian wel. (bij wijze van spreken, maar chineze scooters zijn dol op tellerkabels vergeleken met europese).
Zo'n ding heeft natuurlijk niet het eeuwige leven, maar de eerste 2 jaar va een scooterleven moet hij toch wel meegaan ook als de bestuurder wat meer rijdt. Het verschil zit in het materiaal. Vergelijk ook eens de remkabel van een oudere nederlandse fiets met een nieuwere. De nieuwe trek je zo door midden als de fiets een paar jaar oud is.
Klopt, kwaliteit is natuurlijk stukken minder, maar een auto tellerkabel is groter/degelijker, en de meeste zijn al digitaal, gaat dus veel langer mee, soms wel de hele levensduur. Meestal bij de tellerkabeltjes van brommers en scooters barst de buitenmantel en komt er dus met name in de winter vocht en wind binnen, en dan knapt op een gegeven moment die binnenkabel.

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 16 feb 2013 12:30
door bartsscooterservice
oo4load schreef: Veel scooteronderdelen zijn gewoon bagger slecht, als je ernaar kijkt gaat het al roesten.
Tjah een beetje zoals dat vroeger ging he, bijv met de auto's die werden ook super goedkoop in elkaar gezet, dat zie je nu weer met de zogenaamde Chinese scooter.

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 16 feb 2013 22:38
door 1JanV
oo4load schreef:Ok maar leg dan eens uit waarom ik in mijn auto niet om de 5000km een nieuwe tellerkabel hoef te monteren en in een Baotian wel. (bij wijze van spreken, maar chineze scooters zijn dol op tellerkabels vergeleken met europese).
Zo'n ding heeft natuurlijk niet het eeuwige leven, maar de eerste 2 jaar va een scooterleven moet hij toch wel meegaan ook als de bestuurder wat meer rijdt. Het verschil zit in het materiaal. Vergelijk ook eens de remkabel van een oudere nederlandse fiets met een nieuwere. De nieuwe trek je zo door midden als de fiets een paar jaar oud is.
kan ik je vertellen. de km kabel zit aan de verkeerde kand van de scooterwiel. doordat de draairichting tegen de wikkeling ingaat zal deze inde bocht plusminus 10 cm van de aandrijving open komen te staan en breken. Bij de motorfiets zit de aandrijving links op het wiel en gaan bijna net zolang mee als de motor zelf. trek maar een een km-binnen kabel er uit en draai maar eens tegen de wikeling in. de oplossing is : of de aandrijving op de linkerkand van het wiel zodat ook de draagkracht van de lager beter wordt of de kabel andersom wikkelen. Wat mij opviel is dat de lager door de remkrachten de lager veel te smal is waardoor er veel meer torsing op komt en de lager het begeeft. terug op de km-kabel ga je die andersom wikkelen verdien je niets meer en gezien dat de teller verplicht werkend moet zijn (2007) is de inkomen dan ook weer weg.

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 17 feb 2013 13:40
door bartsscooterservice
1JanV schreef:
oo4load schreef:Ok maar leg dan eens uit waarom ik in mijn auto niet om de 5000km een nieuwe tellerkabel hoef te monteren en in een Baotian wel. (bij wijze van spreken, maar chineze scooters zijn dol op tellerkabels vergeleken met europese).
Zo'n ding heeft natuurlijk niet het eeuwige leven, maar de eerste 2 jaar va een scooterleven moet hij toch wel meegaan ook als de bestuurder wat meer rijdt. Het verschil zit in het materiaal. Vergelijk ook eens de remkabel van een oudere nederlandse fiets met een nieuwere. De nieuwe trek je zo door midden als de fiets een paar jaar oud is.
kan ik je vertellen. de km kabel zit aan de verkeerde kand van de scooterwiel. doordat de draairichting tegen de wikkeling ingaat zal deze inde bocht plusminus 10 cm van de aandrijving open komen te staan en breken. Bij de motorfiets zit de aandrijving links op het wiel en gaan bijna net zolang mee als de motor zelf. trek maar een een km-binnen kabel er uit en draai maar eens tegen de wikeling in. de oplossing is : of de aandrijving op de linkerkand van het wiel zodat ook de draagkracht van de lager beter wordt of de kabel andersom wikkelen. Wat mij opviel is dat de lager door de remkrachten de lager veel te smal is waardoor er veel meer torsing op komt en de lager het begeeft. terug op de km-kabel ga je die andersom wikkelen verdien je niets meer en gezien dat de teller verplicht werkend moet zijn (2007) is de inkomen dan ook weer weg.
Ze zitten ook wel eens links op de scooter, maar leg uit snap ff niet dat gedeelte met 10 cm...

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 19 feb 2013 21:01
door 1JanV
bartsscooterservice schreef:
1JanV schreef:
oo4load schreef:Ok maar leg dan eens uit waarom ik in mijn auto niet om de 5000km een nieuwe tellerkabel hoef te monteren en in een Baotian wel. (bij wijze van spreken, maar chineze scooters zijn dol op tellerkabels vergeleken met europese).
Zo'n ding heeft natuurlijk niet het eeuwige leven, maar de eerste 2 jaar va een scooterleven moet hij toch wel meegaan ook als de bestuurder wat meer rijdt. Het verschil zit in het materiaal. Vergelijk ook eens de remkabel van een oudere nederlandse fiets met een nieuwere. De nieuwe trek je zo door midden als de fiets een paar jaar oud is.
kan ik je vertellen. de km kabel zit aan de verkeerde kand van de scooterwiel. doordat de draairichting tegen de wikkeling ingaat zal deze inde bocht plusminus 10 cm van de aandrijving open komen te staan en breken. Bij de motorfiets zit de aandrijving links op het wiel en gaan bijna net zolang mee als de motor zelf. trek maar een een km-binnen kabel er uit en draai maar eens tegen de wikeling in. de oplossing is : of de aandrijving op de linkerkand van het wiel zodat ook de draagkracht van de lager beter wordt of de kabel andersom wikkelen. Wat mij opviel is dat de lager door de remkrachten de lager veel te smal is waardoor er veel meer torsing op komt en de lager het begeeft. terug op de km-kabel ga je die andersom wikkelen verdien je niets meer en gezien dat de teller verplicht werkend moet zijn (2007) is de inkomen dan ook weer weg.
Ze zitten ook wel eens links op de scooter, maar leg uit snap ff niet dat gedeelte met 10 cm...
Links bij een scooter? dat kan ik mij niet herinneren, maar kan uiteraad.
10 cm of iets meer vanaf de aandrijving wartel begint de bocht, daar word de kabel uit elkaar gedrukt, door de ruimte tussen de binnen en buiten kabel gaat de binnenkabel in de bocht harder slijten en als er wikkel breekt graaft die wikkel zich vast in de buitenkabel (de bocht in de kabel veroorzaakt tegendruk ).

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 20 feb 2013 08:40
door bartsscooterservice
Heb ze wel eens links ( vanaf bestuurder gezien ) zien zitten, ook bij Chinese scooters, maar meeste zitten rechts. Probeer de km kabel altijd met een zo flauw mogelijk bochtje te laten lopen, maar lukt ook niet altijd.. vaak allerlei rare bochten om bij de cockpit te komen, dat zal idd ook niet bevordelijk zijn.

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 21 feb 2013 20:20
door 1JanV
bartsscooterservice schreef:Heb ze wel eens links ( vanaf bestuurder gezien ) zien zitten, ook bij Chinese scooters, maar meeste zitten rechts. Probeer de km kabel altijd met een zo flauw mogelijk bochtje te laten lopen, maar lukt ook niet altijd.. vaak allerlei rare bochten om bij de cockpit te komen, dat zal idd ook niet bevordelijk zijn.
zal best kunnen hoor, maar tot op heden heb ik die naar mijn weten nog niet gezien. na mijn weten zit de schijf links en is er langs de remklauw geen ruimte voor de telleraandrijving??. maar ik zal niet tegenspreken :wink: ik ben dan maar ook een mens die niet alwetend kan zijn :lol:

Re: Peugeot Kisbee

Geplaatst: 22 feb 2013 10:50
door bartsscooterservice
1JanV schreef:
bartsscooterservice schreef:Heb ze wel eens links ( vanaf bestuurder gezien ) zien zitten, ook bij Chinese scooters, maar meeste zitten rechts. Probeer de km kabel altijd met een zo flauw mogelijk bochtje te laten lopen, maar lukt ook niet altijd.. vaak allerlei rare bochten om bij de cockpit te komen, dat zal idd ook niet bevordelijk zijn.
zal best kunnen hoor, maar tot op heden heb ik die naar mijn weten nog niet gezien. na mijn weten zit de schijf links en is er langs de remklauw geen ruimte voor de telleraandrijving??. maar ik zal niet tegenspreken :wink: ik ben dan maar ook een mens die niet alwetend kan zijn :lol:
Meen dat het bij een Chinees was, denk fabrieksfoutje, ze hadden gewoon het hele zaakje omgedraaid, dus schijf en klauw rechts.. of het hoorde zo, maar het werkte igg.