Pagina 1 van 1

Samsung Tab2 10.1 is bij levering al defect!

Geplaatst: 09 feb 2013 16:06
door erjeegee
Op 23 januari 2013 heb ik bij de webshop van de Mediamarkt een Samsung tablet besteld. Deze werd op 25 januari 2013 aan huis geleverd. Na configuratie; verbinding maken met het internet enz. volgt een kennismakingstoer om te ontdekken wat het apparaat zoal kan. Een leuke bezigheid. Al op de eerste dag doet zich een vreemd verschijnsel voor: het scherm wordt plotseling zwart en de merknaam Samsung verschijnt in beeld. Het apparaat start zichzelf weer op! Raar, misschien een bedieningsfout? Op de verkeerde plaats van het scherm geduwd? Heeft het te maken met de instellingen van het energiebeheer? Dit gebeurt de eerste dag twee of drie keer. De dagen daarna wordt het alleen maar erger: het aanraakscherm reageert traag of helemaal niet, vervolgens loopt het tablet vast. Dan begint, geheel spontaan, de opstartriedel weer van voren af aan! Na 4 dagen gebeurt het spontaan uitschakelen en weer opstarten in een soort "loop"-cyclus. Daarbij start het tablet niet helemaal op en blijft hij de procedure eindeloos herhalen. Hard resetten en terugbrengen naar de kooptoestand biedt geen soelaas. Dan maar naar de MediaMarkt want in deze toestand is het tablet onbruikbaar. (op maandagochtend 4 februari 11.00u, want dan is het niet zo druk) Aan de balie werd ik vriendelijk te woord gestaan door de baliemedewerkster. Deze heeft mijn klacht onderzocht en vastgesteld. Haar voorstel: wij hebben hier een medewerker die er meer verstand van heeft dan ik, hij is er vandaag niet maar morgen laat ik hem het apparaat onderzoeken.
Op donderdagavond gaat de telefoon: mijnheer, uw tablet kan hier niet worden gerepareerd, het gaat morgen terug naar de leverancier voor reparatie. Vraag: Waarom ligt het apparaat nu nog bij u ipv bij de reparateur? Hoe lang ben ik mijn tablet kwijt? Op de eerste vraag geen antwoord. Op de tweede: tussen de drie en vijf weken! Ik ben hiermee niet accoord. Wat staat mij te doen om: kosteloos een nieuw, deugdelijk tablet geleverd te krijgen of anders de koop ongedaan te maken? Graag een goed advies.

Re: Samsung Tab2 10.1 is bij levering al defect!

Geplaatst: 09 feb 2013 16:30
door F.van Holten
Hallo

Ik denk niet dat u een nieuwe krijgt, of hij moet niet te repareren zijn.
Dit soort aankopen gaan meestal terug naar de leverancier.
"Als" u de koop kan ontbinden, zou ik daar voor kiezen. (Want wat word het volgende probleem)
Ik heb hetzelfde met een nieuwe vaatwasser gehad, bij de eerste wassing liep het water over de vloer, ik moest de monteur 3x een kans geven op reparatie, dat lukte niet, dus na 3 weken eindelijk een nieuwe.
Men is ergens overgeleverd aan de willekeur van een leverancier.

Suc6

Re: Samsung Tab2 10.1 is bij levering al defect!

Geplaatst: 10 feb 2013 13:58
door ArneLH
Uit de wet blijkt dat de consument eerst een keuze mag/moet maken uit herstel, vervanging of aflevering van het ontbrekende (art. 7:21 BW) en als de verkoper daar niet aan voldoet behoort ontbinding tot de mogelijkheid (art. 7:22 BW).

Re: Samsung Tab2 10.1 is bij levering al defect!

Geplaatst: 11 feb 2013 15:52
door erjeegee
Het probleem is opgelost!! Na veel geneuzel over garantie- en reparatieregelingen, kon ik de leverancier (Media markt webshop) ervan overtuigen dat er toch echt sprake was van de levering van een gebrekkig produkt.
Wat ging er vervolgens fout fout? De baliemedewerkster had het door mij ingeleverde tablet meteen door moeten sturen naar de webshop. Die zorg dan voor onmiddellijke vervanging door een nieuw exemplaar! Dat staat te lezen in een berichtje dat ik van de webshop heb ontvangen. Maar....als het produkt wordt doorgestuurd naar een reparateur dan gaat dat plotseling niet meer. Dan moet de reparatie worden afgewacht. Te gek voor woorden natuurlijk: het betreft een nieuw apparaat dat kennelijk al voor de aflevering defect was.
Na herhaaldelijk aandringen zag men toch in dat de reparatie afwachten voor mij geen optie was. Ik zou nooit een gerepareerd tablet accepteren :wink: in voorkomend geval. Als het tablet al enige tijd in gebruik zou zijn geweest zou dat een ander verhaal zijn.
Vandaag kwam het verlossende telefoontje: uw nieuwe tablet ligt klaar! Eindelijk gerechtigheid.
De aanhouder wint!

Re: Samsung Tab2 10.1 is bij levering al defect!

Geplaatst: 11 feb 2013 19:58
door kokka
ArneLH schreef:Uit de wet blijkt dat de consument eerst een keuze mag/moet maken uit herstel, vervanging of aflevering van het ontbrekende (art. 7:21 BW) en als de verkoper daar niet aan voldoet behoort ontbinding tot de mogelijkheid (art. 7:22 BW).
lid c vervanging van het gekochte:het is heel moeilijk te bepalen of een gebrek te gering is om vervanging te rechtvaardigen, en we bepaalt dat? er staat daar niet dat de koper dat kan eisen.

Re: Samsung Tab2 10.1 is bij levering al defect!

Geplaatst: 11 feb 2013 20:00
door ruud_a
erjeegee schreef:Het probleem is opgelost!! Na veel geneuzel over garantie- en reparatieregelingen, kon ik de leverancier (Media markt webshop) ervan overtuigen dat er toch echt sprake was van de levering van een gebrekkig produkt.
Wat ging er vervolgens fout fout? De baliemedewerkster had het door mij ingeleverde tablet meteen door moeten sturen naar de webshop. Die zorg dan voor onmiddellijke vervanging door een nieuw exemplaar! Dat staat te lezen in een berichtje dat ik van de webshop heb ontvangen. Maar....als het produkt wordt doorgestuurd naar een reparateur dan gaat dat plotseling niet meer. Dan moet de reparatie worden afgewacht. Te gek voor woorden natuurlijk: het betreft een nieuw apparaat dat kennelijk al voor de aflevering defect was.
Na herhaaldelijk aandringen zag men toch in dat de reparatie afwachten voor mij geen optie was. Ik zou nooit een gerepareerd tablet accepteren :wink: in voorkomend geval. Als het tablet al enige tijd in gebruik zou zijn geweest zou dat een ander verhaal zijn.
Vandaag kwam het verlossende telefoontje: uw nieuwe tablet ligt klaar! Eindelijk gerechtigheid.
De aanhouder wint!
was u niet met de baliemedewerkster overeengekomen dat zij haar collega er naar zou kijken?
vervolgens vraagt u ook waarom het apparaat nog niet bij de reparateur ligt
waar klaagt u eigenlijk over?

Re: Samsung Tab2 10.1 is bij levering al defect!

Geplaatst: 12 feb 2013 16:38
door olaf79
kokka schreef:
ArneLH schreef:Uit de wet blijkt dat de consument eerst een keuze mag/moet maken uit herstel, vervanging of aflevering van het ontbrekende (art. 7:21 BW) en als de verkoper daar niet aan voldoet behoort ontbinding tot de mogelijkheid (art. 7:22 BW).
lid c vervanging van het gekochte:het is heel moeilijk te bepalen of een gebrek te gering is om vervanging te rechtvaardigen, en we bepaalt dat? er staat daar niet dat de koper dat kan eisen.
Leverancier moet de overlast voor koper zoveel mogelijk beperken.

Re: Samsung Tab2 10.1 is bij levering al defect!

Geplaatst: 12 feb 2013 16:56
door dhc
witte angorra schreef:U kiest ervoor om via een onduidelijke website spullen aan te schaffen.
Neem uw verlies en betaal zelf de kosten en ga de volgende keer gewoon naar een normale winkel.

mvrgr

WA

Wat is er onduidelijk aan de webshop van de Mediamarkt?
Ga weg, domme trol!

Re: Samsung Tab2 10.1 is bij levering al defect!

Geplaatst: 12 feb 2013 17:11
door dhc
Moet je doen,als trol heb je niet zoveel te vertellen hier, ik kan het onderscheid met de echte witte angora wel maken....

Re: Samsung Tab2 10.1 is bij levering al defect!

Geplaatst: 12 feb 2013 17:26
door F.van Holten
Angorra
Jammer van u reactie, en deze scheld partij, ik weet niet wat er mis is met een website van M M.
En het is nu borreltijd. :lol:

Re: Samsung Tab2 10.1 is bij levering al defect!

Geplaatst: 14 jun 2013 15:12
door alfatrion
kokka schreef:
ArneLH schreef:Uit de wet blijkt dat de consument eerst een keuze mag/moet maken uit herstel, vervanging of aflevering van het ontbrekende (art. 7:21 BW) en als de verkoper daar niet aan voldoet behoort ontbinding tot de mogelijkheid (art. 7:22 BW).
lid c vervanging van het gekochte:het is heel moeilijk te bepalen of een gebrek te gering is om vervanging te rechtvaardigen, en we bepaalt dat?
Dat is niet relevant. Zie lid 4.

Re: Samsung Tab2 10.1 is bij levering al defect!

Geplaatst: 15 jun 2013 21:55
door 53o
Vraag: Waarom ligt het apparaat nu nog bij u ipv bij de reparateur?
Opsturen naar reparateur zonder overleg met klant betekent dat mogelijk belangrijke data verloren gaat, die gered zou kunnen worden voordat deze stap gezet wordt.

Verwacht niet veel van de gemiddelde MM service, maar als zij wel dit apparaat hadden opgestuurd zonder overleg, of zonder duidelijke uitleg bij inname over het risico van data-verlies was dit een erger geval en geef ik ze geen ongelijk, en zou het erger zijn als zij deze wel gewoon al hadden opgestuurd.

Ik stuur zelf op werk geen 1 product weg tenzij de klant goedkeuring heeft gegeven voor de mogelijkheid dat de data verloren gaat. Zelfs bij een niet-software gerelateerd probleem is het mogelijk, denk aan transportschade, ander moederbord in laptop waarbij het systeem opnieuw moet worden geïnstalleerd etc, dat de persoonlijke data verloren raakt.