LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] crowdfunding door kassa

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ruud_a

crowdfunding door kassa

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik zit naar kassa te kijken en daar zit iemand reclame te maken voor een applicatie om aan te kunnen geven in welke horecagelegenheden wel en geen kraanwater wordt geschonken
de beste man noemde het crowdfunding
het lijkt me een slechte zaak dat in een consumenten programma reclame wordt gemaakt voor zo iets ondoorzichtigs als crowdfunding
er is geen enkele veantwoording voor het geld dat daar naar toe wordt gestuurd, nog enig zicht op wat er met het geld gebeurt dat niet wordt uitgegeven aan het doel waarvoor het wordt gedoneerd
het lijkt me niet dat een consumentenprogramma zich voor zoiets zou moeten lenen
al helemaal niet voor zoiets onbenulligs als het schenken van kraanwater in een horecagelegenheid

sjohie

Re: crowdfunding door kassa

Ongelezen bericht door sjohie »

ruud_a schreef:ik zit naar kassa te kijken en daar zit iemand reclame te maken voor een applicatie om aan te kunnen geven in welke horecagelegenheden wel en geen kraanwater wordt geschonken
het lijkt me een slechte zaak dat in een consumenten programma reclame wordt gemaakt voor zo iets ondoorzichtigs als crowdfunding
er is geen enkele veantwoording voor het geld dat daar naar toe wordt gestuurd, nog enig zicht op wat er met het geld gebeurt dat niet wordt uitgegeven aan het doel waarvoor het wordt gedoneerd
het lijkt me niet dat een consumentenprogramma zich voor zoiets zou moeten lenen
al helemaal niet voor zoiets onbenulligs als het schenken van kraanwater in een horecagelegenheid
Het is gewoon een vorm van financiering, en voor een club als zij, blijkbaar de beste oplossing. Maar net als met alle financiële producten zijn er ook hier goede en slechte, neem bijvoorbeeld sellaband waar je op die manier (beginnende) artiesten kan steunen, die bestaan al een poosje en werken gewoon goed. En zo is bijvoorbeeld de game-uitgever van Carmageddon ook bezig om via Kickstart geld te verzamelen. Dat zijn dan de meer bekendere, zij doen het voor die water-app via oneplanetcrowd, en die ken ik persoonlijk niet, maar het gevraagde bedrag, 10.000 euro, is voor een professioneel gebouwde app met alle toeters en bellen niet extreem hoog ofzo.

ruud_a

sjohie schreef:
ruud_a schreef:ik zit naar kassa te kijken en daar zit iemand reclame te maken voor een applicatie om aan te kunnen geven in welke horecagelegenheden wel en geen kraanwater wordt geschonken
Het is gewoon een vorm van financiering, en voor een club als zij, blijkbaar de beste oplossing. Maar net als met alle financiële producten zijn er ook hier goede en slechte, neem bijvoorbeeld sellaband waar je op die manier (beginnende) artiesten kan steunen, die bestaan al een poosje en werken gewoon goed. En zo is bijvoorbeeld de game-uitgever van Carmageddon ook bezig om via Kickstart geld te verzamelen. Dat zijn dan de meer bekendere, zij doen het voor die water-app via oneplanetcrowd, en die ken ik persoonlijk niet, maar het gevraagde bedrag, 10.000 euro, is voor een professioneel gebouwde app met alle toeters en bellen niet extreem hoog ofzo.
maar wie weet er hoeveel geld er binnenkomt?
er kijkt waarschijnlijk een miljoen of zo mensen naar dat programma [of een paar honderdduizend meer of minder]
mogelijk is het zoveel dat men daarvan met vervroegd met pensioen kan
ik vind niet dat het aan een consumenten programma is daarvoor reclame te maken
kassa geeft ook geen enkele garantie over de besteding van dat geld
het is dus niet beter dan een reclame voor waspoeder

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb dit ook gezien en ben er enthousiast over. 't Is ook van de zotte dat je duur water moet kopen als je gewoon een karaf kraanwater vraagt en men dat niet honoreert. Crowdfunding voor dit onderwerp, ja hoor, dat wil ik best de prijs van een flesje water (€2,50) voor betalen. Zal eens discussie punt stellen op de site. Zal wel afgekat worden daar (zoals gewoonlijk) maar ben toch wel benieuwd waar het "teveel aan geld, als dat er al komt" blijft.
Laatst gewijzigd door tenormin op 09 feb 2013 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a

tenormin schreef:Heb dit ook gezien en ben er enthousiast over. 't Is ook van de zotte dat je duur water moet kopen als je gewoon een karaf kraanwater vraagt en men dat niet honoreert. Crowfunding voor dit onderwerp, ja hoor, dat wil ik best de prijs van een flesje water (€2,50) voor betalen. Zal eens discussie punt stellen op de site. Zal wel afgekat worden daar (zoals gewoonlijk) maar ben toch wel benieuwd waar het "teveel aan geld, als dat er al komt" blijft.
ik ben niet geabonneerd op kassa, maar ik ben toch ook wel benieuwd naar het waarom van de actie van kassa om iemand een bijverdienste te gunnen via de televisie
en die karaf met kraanwater, tja
enerzijds kun je het als service beschouwen, maar dat hakt wel in de inkomsten van een restaurant en moet dan toch weer ergens worden terugverdiend
op het eten wordt meestal minder verdiend dan op het drinken
dat wil zeggen dat als de mensen hoofdzakelijk het water drinken bij het eten de prijzen van het eten drastisch omhoog moeten
optie 2 is die karaf water op de rekening te zetten [dan wel het schoonmaken van die karaf], maar dan is het waarschijnlijk ook niet goed
ik begrijp in ieder geval niet waarom consumentenprogramma's vallen over dat water
het staat in nederland iedere zaak in principe vrij zijn eigen regels te bepalen voor het leveren van zijn producten en diensten
waarschijnlijk is het gekomen door de bedrijven die het grondwater uit de kraan verkochten als grondwater uit een flesje
(in limburg heb je een snelweg met 2 kanten [dat zijn er meer] aan de ene kant staat een waterleidingbedrijf dat pompt het water door de waterleiding naar de klant, aan de andere kant staat een bedrijf dat stopt het water in flessen)
en als je geld hebt om in een restaurant te eten, heb je normaal gesproken ook het geld wel een
fles(je) grondwater van het ene of andere merk te kopen

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

Gaan we nu bij Radar zitten zeuren over iets wat Kassa doet?

Kassa zelf niet bereikbaar of zo?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

't Vreemde is dan mij (ons) dit meestal overkomt in de wat betaalbare restaurants. Helemaal niet kakkineus bedoelt, ( :lol: ik betaalde de rekening niet) maar vorige week aten we in Le Garage en daar werd, zelfs zonder vragen, een karaf water neergezet. "Natuurlijk" werd er later bij onze bestelling een flesje wijn uitgekozen maar toen was er nog niets besteld. Ook Italiaanse restaurants en de Toekans doen er niet moeilijk over, dus...? Whats the problem, zou ik zeggen.

ruud_a

Rim69 schreef:Gaan we nu bij Radar zitten zeuren over iets wat Kassa doet?

Kassa zelf niet bereikbaar of zo?
ik kan niet overal een abonnement nemen
dat wordt me te duur

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

Abonnement? :shock:

Hoeveel betaal je dan om op dit forum berichten te kunnen zetten?
Hoeveel denk je bij Kassa te moeten betalen?
Ooit wel eens gehoord van een contact functie op een website?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Als je nu normaal ergens eet enje besteld allebei?? Wijntje,mijn geval cola light...
Meestal spa blauw maar dat vertrouw ikniet meer zo..omdat er ook onderwerpen zijn geweest dat je gewoon glas kraanwater krijgt,je betaald dan wel 2 euro voor spa blauw,dus ik vraag altijd of ze flesje hebben anders cola...

Maar goed dan zeg ik oke we bestellen allebei gewoon drankjes,waar ze veel op verdienen.
Is over nagedacht,voor je je eten krijgt heb je meestal je drankje al op,dus nog drankje.,
Als je dan vraagt mag ik ka water ,prima!

Maarja er zijn ook mensen die zegge gerust neem gratis karaft water,,,
Ik zou dat niet durven,

Nou moet ik zeggen dat overal waar ik kom,en ik vraag glaasje water om medicatie in te nemen,altijd ja ntuurlijk gezegd wordt...
Je hoorde meisje ook zeggen heeft u hoofdpijn tot twee keer toe,met andere woorden zeg ja,dan krijg je het gewoon??

ruud_a

rozemarijntje schreef:Als je nu normaal ergens eet enje besteld allebei?? Wijntje,mijn geval cola light...
Meestal spa blauw maar dat vertrouw ikniet meer zo..omdat er ook onderwerpen zijn geweest dat je gewoon glas kraanwater krijgt,je betaald dan wel 2 euro voor spa blauw,dus ik vraag altijd of ze flesje hebben anders cola...

Maar goed dan zeg ik oke we bestellen allebei gewoon drankjes,waar ze veel op verdienen.
Is over nagedacht,voor je je eten krijgt heb je meestal je drankje al op,dus nog drankje.,
Als je dan vraagt mag ik ka water ,prima!

Maarja er zijn ook mensen die zegge gerust neem gratis karaft water,,,
Ik zou dat niet durven,

Nou moet ik zeggen dat overal waar ik kom,en ik vraag glaasje water om medicatie in te nemen,altijd ja ntuurlijk gezegd wordt...
Je hoorde meisje ook zeggen heeft u hoofdpijn tot twee keer toe,met andere woorden zeg ja,dan krijg je het gewoon??
aan het eind van de rit zal het restaurant toch geld moeten verdienen
geef je een gratis karaf water, dan zal het eten duurder moeten worden
het is me dus volstrekt onduidelijk wat de zin is van die oorlog tegen dat flesje grondwater

wat zou een contactfunctie zijn?
het klinkt niet naar iets waar ik vaak mee te maken heb

rozemarijntje

Ja is ook zo! Maar op drinken ,en thee en koffie zit een flinke marge,dat weet ik van mensen om me heen die restaurant hebben.

Ik vind het ook,het eerst wat ik zei hier,ja maar zei moeten net zo goed als wij water betalen?
Ik betaal ook evides? ( water ) ?

Glaasje water en ik zeg dan meestal gewoon half glaasje ,maar er zijn mensen die gaan dus uit eten
En bestellen geen drankjes en alleen karaaft water....lekker goedkoop als het gratis is...

De drankjes zijn duur,soms 3.50 en ja dat x4 als je met vier man bent,nee neem wel karaft water.
Mijn menig,ga dan niet uit eten en .

En laat restaurants dan middenweg zoeken? Weet ik veel...1.50 voor karaft...beetje voor winkelier en beetje voor klant,maar wel als er gewoon drankjes besteld wordt...

Horeca kan best winst maken...als ze het goed doen.
Kopje thee.....2,30 vd week...voor beetje gekookt water,zakje thee,suiker gebruik ik niet,koekje in verpakking laat ik ook liggen..

Oke.moet gemaakt worden,,water,thee ,kopje weer schoonmaken..kost geld,maar flinke marge!!!

sjohie

ruud_a schreef:
sjohie schreef:
er kijkt waarschijnlijk een miljoen of zo mensen naar dat programma [of een paar honderdduizend meer of minder]
Kickstarter bijvoorbeeld, keert alleen het ingezamelde geld uit als 100% van de financiering is binnengehaald, het is dus niet zo dat als een project als dit op zeg 50% (=5000 euro) blijft steken, ze dat geld alsnog krijgen, en er wat anders mee kunnen doen, dat vervalt dan weer aan de investeerders. Je doet dus in de eerste plaats een belofte + charge op je creditcard, welke bij het halen van die 100% ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Verder wordt er een vastgesteld bedrag opgehaald, die 10.000 euro in dit geval staat dus voor 10.000 particpaties, en voor elke 5 euro krijg ik er dus 5. Zo kan je nooit meer dan het originele bedrag ophalen.

Tetsuro

Ongelezen bericht door Tetsuro »

sjohie schreef:
ruud_a schreef:
sjohie schreef:ik zit naar kassa te kijken en daar zit iemand reclame te maken voor een applicatie om aan te kunnen geven in welke horecagelegenheden wel en geen kraanwater wordt geschonken
Hallo,

Ik zie dat er nogal wat onduidelijkheid bestaat over onze crowd funding actie. Zowel hier (http://goo.gl/3MH8B) op onze site als op de website van het crowd funding platform waar we gebruik van maken http://www.oneplanetcrowd.nl leggen we uit waarom we 10.000 euro nodig hebben voor de ontwikkeling en wat er gebeurd als we meer geld binnenhalen dan het streefbedrag. Via One Planet Crowd kun je precies zien op hoeveel de teller staat. We hebben bij hun ook de begroting van de ontwikkelaars ingeleverd.

Belangrijk om te vermelden is dat wij hier niets aan verdienen, dat je als investeerder iets terug kunt krijgen zoals een t-shirt of een karaf en dat alle investeerders hun geld terug krijgen als we het streefbedrag niet halen.

Groet, Tetsuro Miyazaki van KRNWTR.

ruud_a

ik ben van nature niet erg goed van vertrouwen
zeker niet als mensen geld willen krijgen
bovendien vind ik de hele oorlog tegen dat flesje grondwater onzinnig
linksom of rechtsom moet het diner worden betaald, anders gaat de zaak sluiten
uit eten gaan is nog altijd een luxe
u kunt ook gewoon thuis eten, daar is de biefstuk goedkoper en u kunt net zoveel kraanwater drinken als u wilt
dus ik zie het probleem van moeten betalen voor zo'n flesje grondwater eigenlijk niet

sjohie

ruud_a schreef:ik ben van nature niet erg goed van vertrouwen
u kunt ook gewoon thuis eten, daar is de biefstuk goedkoper en u kunt net zoveel kraanwater drinken als u wilt
dus ik zie het probleem van moeten betalen voor zo'n flesje grondwater eigenlijk niet
Dat blijkt, maar ik hoop dat de diverse voorbeelden je eea wat duidelijker hebben gemaakt? En voor wat het waard is, ik heb dit zelf via sellaband al een paar keer gedaan met beginnende artiesten, en in alle gevallen heb ik gekregen waar ik voor heb betaald.

Dat is dan het concept van crowdfunding, maar dat is slechts de methodiek achter iets, en de hele discussie over kraanwater in restaurants, heeft daar niet zoveel mee te maken. Sterker nog, als de meeste mensen jouw mening delen, zal dat toch moeten blijken uit het feit dat het crowdfunding project zijn doel niet haalt, toch?

ruud_a

sjohie schreef:
Dat blijkt, maar ik hoop dat de diverse voorbeelden je eea wat duidelijker hebben gemaakt? En voor wat het waard is, ik heb dit zelf via sellaband al een paar keer gedaan met beginnende artiesten, en in alle gevallen heb ik gekregen waar ik voor heb betaald.

Dat is dan het concept van crowdfunding, maar dat is slechts de methodiek achter iets, en de hele discussie over kraanwater in restaurants, heeft daar niet zoveel mee te maken. Sterker nog, als de meeste mensen jouw mening delen, zal dat toch moeten blijken uit het feit dat het crowdfunding project zijn doel niet haalt, toch?

inderdaad zou dat daaruit moeten blijken, hoewel je natuurlijk maar 4000 mensen nodig hebt uit al die mensen die naar kassa hebben gekeken
en als je de mensen erbij vertelt dat de prijs van het eten zal worden verhoogd als er niet meer op het drinken kan worden verdiend, vraag ik mij af hoeveel donateurs er over blijven

en dat wantrouwen?
waar gaat al dat geld naar toe dat aan al die goede doelen wordt geschonken?
hoeveel verdient de directeur van de bloedbank aan uw bloed?
hoe inzichtelijk zijn de bijdragen van die goede doelen loterijen aan die goede doelen?
sinds deze geen geld meer uitbetalen, kunnen ze de goederen die zij als prijs weggeven (veel te) duur bij een andere eigen bv inkopen
dan komen die inkomsten bij die andere bv terecht en blijft er bij die loterij maar weinig geld over voor die goede doelen

nee, ik ben niet goed van vertrouwen

sjohie

ruud_a schreef:
sjohie schreef:

inderdaad zou dat daaruit moeten blijken, hoewel je natuurlijk maar 4000 mensen nodig hebt uit al die mensen die naar kassa hebben gekeken
en als je de mensen erbij vertelt dat de prijs van het eten zal worden verhoogd als er niet meer op het drinken kan worden verdiend, vraag ik mij af hoeveel donateurs er over blijven

en dat wantrouwen?
waar gaat al dat geld naar toe dat aan al die goede doelen wordt geschonken?
hoeveel verdient de directeur van de bloedbank aan uw bloed?
hoe inzichtelijk zijn de bijdragen van die goede doelen loterijen aan die goede doelen?
sinds deze geen geld meer uitbetalen, kunnen ze de goederen die zij als prijs weggeven (veel te) duur bij een andere eigen bv inkopen
dan komen die inkomsten bij die andere bv terecht en blijft er bij die loterij maar weinig geld over voor die goede doelen

nee, ik ben niet goed van vertrouwen
Je bent wel goed in het van alles aan de haren bij een onderwerp slepen, wat er niks of zijdelings mee te maken heeft, jeetje. Wat hebben andere goede doelen, hun geldstromen, of de salarissen van wie dan ook, te maken het het concept van crowdfunding?

En het zijn geen donateurs, maar investeerders, aangezien je wat terugkrijgt voor je geld. Voor die 2,5 niet zoveel, behalve misschien wat persoonlijke genoegdoening, maar bij 7,50 of meer krijg je iets voor je geld, variërend van een pak kaarten om je sentimenten aan een horecazaak duidelijk te maken, tot aan waterkaraffen met eigen (bedrijfs)logo aan toe. Dat laatste is voor bedrijven in de water- danwel milieubranche een mooi PR middel om bezoekers hun maatschappelijk verantwoord ondernemen te kunnen tonen, en zo verder.

ruud_a

Je bent wel goed in het van alles aan de haren bij een onderwerp slepen, wat er niks of zijdelings mee te maken heeft, jeetje. Wat hebben andere goede doelen, hun geldstromen, of de salarissen van wie dan ook, te maken het het concept van crowdfunding?

En het zijn geen donateurs, maar investeerders, aangezien je wat terugkrijgt voor je geld. Voor die 2,5 niet zoveel, behalve misschien wat persoonlijke genoegdoening, maar bij 7,50 of meer krijg je iets voor je geld, variërend van een pak kaarten om je sentimenten aan een horecazaak duidelijk te maken, tot aan waterkaraffen met eigen (bedrijfs)logo aan toe. Dat laatste is voor bedrijven in de water- danwel milieubranche een mooi PR middel om bezoekers hun maatschappelijk verantwoord ondernemen te kunnen tonen, en zo verder.

dat maakt het alleen maar erger
er zit een complete commercie achter
en dat allemaal van 10.000 euro?

rozemarijntje

@ ruud iddkan niet anders zeggen dat ik het met je eens bent..
Moet ergens van betaald worden..
Wantrouwend ben ik overal,maar dat is niet zo gek...weet hoe het in de horeca etc er aan toe kan gaan...
Schoonzus heeft er 30 jr ingezeten ,mijn tante eigen zaak en kennissen nu eigen zaak,nou ja nog wel...
Gaat niet goed,crisis he...

Betreft de andere dingen goede doelen OKE OFF TOPIC weet het,maar je hebt gelijk...

Gesloten