LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sarista senseo

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door Renske99 »

yaden3107 schreef:goedendag

iemand ervaring met sarista Senseo?
na 2 weken al calc clean
schoongemaakt na 2 dagen weer calc clean?
a 13€ een fles kost mij dat bijna 700€ per jaar aan onderhoud

bij mij gaat de sarista de kast in bij philips wordt er gezegd is normaal,
na plus minus 250 kopjes dus in 2 dagen heb ik 250 kopjes koffie op.
doei ga naar bed
Dan heb je lekker gestuiterd in bed na al die koffie :mrgreen:

Als dat normaal is, ik bedoel zo snel ontkalken, dan klopt er volgens mij iets niet.

Ik heb het met zo'n luxe senseo gehad, moest ook hutje mutje ontkalkt worden, heb hem eerst maar retour gestuurd, ontplofte het ding bij philips in de werkplaats, wat een geluk dat het daar gebeurde en niet bij mij.
Heb overigens keurig een nieuwe gekregen, alles naar wens, lekkere koffie en om de ong. 3 maanden ontkalken.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Bob Schurkjens schreef:Altijd grappig om te zien dat mensen een bepaald apparaat moeten hebben. En dat ze zich dan vervolgens in allerlei bochten gaan wringen om dat apparaat zo goedkoop mogelijk te gebruiken. Zo houd je jezelf lekker bezig.

Maar je had dat apparaat natuurlijk ook gewoon niet kunnen kopen.

Typisch nederlands het kan altijd goedkoper :lol:

Ik ook laat aan de senseo gegaan :cry: wat een slappe slootwater gauw weer weg gedaan.

Nee, zo,n volautomaat dat is het.... nou ik heb zo,n Seaco geprobeerd maar nee niet mijn ding ook vrouw liep te klagen want zo is het aanrecht wel erg vol :lol:

Nee, gewoon fluitketel,thermoskan even gieten lekker bakje :)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door tenormin »

Nee, gewoon fluitketel,thermoskan even gieten lekker bakje :)
Gewone fluitketel en thermoskan is voor mij inderdaad: te gewoon. Maar het was best nog even zoeken "naar die goeie, ouwe tijd machien" doch heb weer een ouderwetse Philips met filterzakje gevonden: voor 2 tientjes bij de BCC, weer een lekker bakje koffie en geen moeilijk gedoe met ontkalken, gewoon azijn, ff laten staan en klaar is kees. Is allemaal prachtig, die moderne machines maar heb al bijna "een museum" van die moderne (onnodig uitgegeven geld) apparaten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door bprosman »

en geen moeilijk gedoe met ontkalken, gewoon azijn, ff laten staan en klaar is kees
Dus toch ontkalken :wink:

yaden3107
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jul 2010 07:39

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door yaden3107 »

gaat mij niet om het geld maar, ik heb geen zin elke 4 dagen te ontkalken.
inmiddels contact met philips gehad.
ze gaan me bellen vinden het ook vrij snel.
er is een speciaal team bij philips voor dit probleem.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:
en geen moeilijk gedoe met ontkalken, gewoon azijn, ff laten staan en klaar is kees
Dus toch ontkalken :wink:
Ja, clever stick, maar da's gemakkelijk. Water/azijn; half doorlopen, ff laten staan, weer doorlopen. Nog 1 keer naspoelen met schoon water. :lol: Tjonge, wat een nieuws vertel ik je, hé? Oh ja, en met doorlopen bedoel ik het water in de machine; ik loop zelf niet door, dit voor je weer gaat geinen :wink:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door Slobberbone »

bprosman schreef:
en geen moeilijk gedoe met ontkalken, gewoon azijn, ff laten staan en klaar is kees
Dus toch ontkalken :wink:

Mijn fluitketel :lol: :D :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door tenormin »

@slobberbone, ja die fluitketel moet je ook ontkalken, net als de elektrische waterkoker; die azijnboeren "boeren" toch wel goed :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee, gewoon fluitketel,thermoskan even gieten lekker bakje
Als je dat lekker genoeg vindt, prima toch? Gewoon zo blijven doen of de 'luxe' variant van het koffiezetapparaat.

Maar er zijn ook mensen die een bonenmachine wel veel lekkerder koffie vinden geven. Als je maar incidenteel een kopje bonenkoffie wil, dan kan ik me voorstellen dat je voor de sarista kiest. Eigenlijk als alternatief voor de nespresso: duur per kopje, maar wel makkelijk.

Als je wat vaker koffie drinkt, en lekkerder koffie wil san gewone snelfilter, dan zou ik eerder voor een gewone bonenmachine kiezen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mijn nespresso om het half jr ,hij geeft het aan,heb nog een digitale,een van de eerste van magimix,
En ontkalkings set van nespresso tien euro voor twee keer,nou voor dit apparaat wat toen duur was,was een vd eerste die hem had ,ben ik we, zuinig op dus dan heb ik dat tientje er wel voor over,,,

Idd wij drinken niet veel,ik 1 bakkie per dag ( mag niet meer ) en man in de avond 1 bakkie,weekend wel meer of als hij thuis is.
Of als je visite krijgt...en nee dan krijgen ze niet ineens senseo omdat ik het te duur vind...
Dan had ik het maar niet moeten kopen...

Dus voor ons alles bijelkaar niet gek duur,ontkalken koffie etc..
Ja schoonmaakazijn goedkoper maar ,wat ik al zei,dan heb ik liever speciaal voor het apparaat zit ook van alles bij? Man doet het altijd ...heel programma man duurt een uur..pff

Moet het nu elke mnd oke..mzzl dan maar azijn,doe ik ook met waterkoker ,vaatwasser etc..

Sms ben ik bij een ouder iemnad oo visite die heeft ook nog het ouderwetse opschenken,wel lekker hoor!!! Eerlijk is eerlijk

Maar dit is voor mij lichamelijk lekker makkelijk :oops: smoes ihihi,nee echt

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door Slobberbone »

kweenie schreef:
Nee, gewoon fluitketel,thermoskan even gieten lekker bakje
Als je dat lekker genoeg vindt, prima toch? Gewoon zo blijven doen of de 'luxe' variant van het koffiezetapparaat.

Maar er zijn ook mensen die een bonenmachine wel veel lekkerder koffie vinden geven. Als je maar incidenteel een kopje bonenkoffie wil, dan kan ik me voorstellen dat je voor de sarista kiest. Eigenlijk als alternatief voor de nespresso: duur per kopje, maar wel makkelijk.

Als je wat vaker koffie drinkt, en lekkerder koffie wil san gewone snelfilter, dan zou ik eerder voor een gewone bonenmachine kiezen.

Bonen kun je ook zelf malen en lekkere koffie = percolator :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat niet alleen om het gebruiken van vers gemalen bonen ipv voorgemalen. Dan kun je nl. Inderdaad ook gewoon een losse koffiemolen nemen, ook voor de filterkoffie. Maar ieder manier van zetten geeft weer een andere smaak. En als je filterkoffie al lekker genoeg vindt, dan is het misschien weggegooid geld als je een duurdere machine neemt, als je het smaakverschil toch niet proeft.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door kokka »

rozemarijntje schreef:Kokka neem aan dat het gelukt is toch? Was hier pas onderwerp over...

Net als mensen met de nespresso,halen de cups open,leeg maken ,vullen mey DE? En dan met alu folie dicht maken...
Nou laat dat maar zitten....dan had ik dat apparaat maar niet moeten kopen...wij drinken niet veel dus...
Maar je schoonouders ja opwelling en daar idd teren ze op ,degen die die dingen promoten.
Stonden pas hier in de ah..wilt u lekker bakkie....nou nee hoor,heb net nespresso...nee grapje!!
Heb vriendelijk bedankt...
ja hoor, het is eigenlijk best makkelijk. je ben nog geen half uurtje bezig. en zoals gezegd, je veranderd niets aan de machine dus je garantie blijft gewoon behouden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja het gaat heel makkelijk heb ik gezien met filmpje...
en je kan de bonen kopen die je wilt? ...
maar goed je ouders zijn erin getrapt zeg maar,anders hadden ze het niet gedaan,toch?

student538

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door student538 »

kokka schreef:
Bob Schurkjens schreef:Volgens mij heeft de Sarista vooral nadelen. Het is een heel erg groot en duur plastic "ding" waar je bijna een extra aanrecht voor nodig hebt. De koffiebonen zitten in een soort inktcartridge waardoor je 5x duurder uit bent dan wanneer je gewone koffiebonen koopt van dezelfde kwaliteit. Het apparaat moet regelmatig onderhouden worden met 2 verschillende onderhoudsproducten.

Nou, heel veel plezier met uw aanschaf. Ook namens Douwe Egberts, die heel blij zijn dat u jarenlang vrijwillig hun koffieslaaf wilt zijn met die dure bonencartridges van Douwe Egberts.
je hoeft die beanfunnels toch niet te kopen? even zo'n ding uit elkaar plukken en aanpassen en je kan er gewoon normale bonen in gooien. Ontkalken kan je ook met HG ontkalker

Gevraagd aan Philips of dat kan dit is wat zij antwoorden:
U vraagt aan ons of het mogelijk is voor uw Senseo Sarista om andere bonen te gebruiken en de beanfunnel open te snijden.
Dit word ten strengste afgeraden deze beanfunnels zijn speciaal gemaakt voor een optimale werking van uw Senseo Sarista.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door Slobberbone »

student538 schreef:
kokka schreef:
Bob Schurkjens schreef:Volgens mij heeft de Sarista vooral nadelen. Het is een heel erg groot en duur plastic "ding" waar je bijna een extra aanrecht voor nodig hebt. De koffiebonen zitten in een soort inktcartridge waardoor je 5x duurder uit bent dan wanneer je gewone koffiebonen koopt van dezelfde kwaliteit. Het apparaat moet regelmatig onderhouden worden met 2 verschillende onderhoudsproducten.

Nou, heel veel plezier met uw aanschaf. Ook namens Douwe Egberts, die heel blij zijn dat u jarenlang vrijwillig hun koffieslaaf wilt zijn met die dure bonencartridges van Douwe Egberts.
je hoeft die beanfunnels toch niet te kopen? even zo'n ding uit elkaar plukken en aanpassen en je kan er gewoon normale bonen in gooien. Ontkalken kan je ook met HG ontkalker

Gevraagd aan Philips of dat kan dit is wat zij antwoorden:
U vraagt aan ons of het mogelijk is voor uw Senseo Sarista om andere bonen te gebruiken en de beanfunnel open te snijden.
Dit word ten strengste afgeraden deze beanfunnels zijn speciaal gemaakt voor een optimale werking van uw Senseo Sarista.

Natuurlijk kan dat niet :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=1MacNJsgZ1E

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ik weet niet of het zo is?
Mijn buren hebben bonenmachine,vraag me niet welk merk...
Ik zeg oh dan kan je ook smaakjes kopen,je weet wel,uh ..met caramel smaak,zeg maar wat.

Nee dat kan niet,want je hebt twee verschillende soorten bonen??
Weetniet of dat zo is,maar zou dat eens uitzoeken voor je apparaat naar de.....gaat.

Ja natuurlijk zegt Philips dat :lol:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door kokka »

student538 schreef:
kokka schreef:
Bob Schurkjens schreef:Volgens mij heeft de Sarista vooral nadelen. Het is een heel erg groot en duur plastic "ding" waar je bijna een extra aanrecht voor nodig hebt. De koffiebonen zitten in een soort inktcartridge waardoor je 5x duurder uit bent dan wanneer je gewone koffiebonen koopt van dezelfde kwaliteit. Het apparaat moet regelmatig onderhouden worden met 2 verschillende onderhoudsproducten.

Nou, heel veel plezier met uw aanschaf. Ook namens Douwe Egberts, die heel blij zijn dat u jarenlang vrijwillig hun koffieslaaf wilt zijn met die dure bonencartridges van Douwe Egberts.
je hoeft die beanfunnels toch niet te kopen? even zo'n ding uit elkaar plukken en aanpassen en je kan er gewoon normale bonen in gooien. Ontkalken kan je ook met HG ontkalker

Gevraagd aan Philips of dat kan dit is wat zij antwoorden:
U vraagt aan ons of het mogelijk is voor uw Senseo Sarista om andere bonen te gebruiken en de beanfunnel open te snijden.
Dit word ten strengste afgeraden deze beanfunnels zijn speciaal gemaakt voor een optimale werking van uw Senseo Sarista.
ja wat had je verwacht dan?? ze zullen natuurlijk niet zeggen dat je ook gewoon andere bonen kan gebruiken. ze hebben hun uiterste best gedaan om te voorkomen dat mensen bonen tegen een normale prijs kopen. ze werd in het begin ook door philips gewaarschuwd dat je geen andere senseo pads mocht gebruiken in hun machines, omdat dat schadelijk zou zijn.. ook onzin.
alleen het opensnijden van zo'n funnel gaat niet werken, na een kopje of 30 doet hij het dan niet meer.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door Renske99 »

Het zal nog wel even duren,maar dan komen de namaak beanels vast wel, was destijds met de senseo padjes ook zo.
Eerst enkel de dure philips en moet je nu eens kijken, elk merk (ook huismerken) heeft al koffiepadjes in zijn assortiment.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: sarista senseo

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ze zullen er wel patent op hebben voor jaar of tien.
Had nespresso ook.patent was nog geen dag verlopen of DE kwam met cups

Gesloten