D-reizen online misleidend
Geplaatst: 10 feb 2013 13:45
LS,
Gisteren heb ik geprobeerd on-line een all-inclusive reis te boeken met mijn gezin via D-reizen naar hotel Fame Residence Lara Turkije begin mei.
Ik zag een mooie aanbieding voor 8 dagen, maar zag dat 9 dagen voor 2 volw. en 2 kinderen slechts 100 euro totaal meer kostte, dus die neem ik, dacht ik...Aangeklikt: geen enkel probleem: totaal bedrag 2558 euro. Volgens een grote reclame op de site D-reizen krijg je in februari 50 euro pp vroegboekkorting, maar dat bleek maar voor max. 3 personen te gelden (tegenvaller 1). Ik zou dan 2408 euro betalen voor 9 dagen all-inclusive.
Aangezien ik niet meer wist of ik nog een zgn. Flexpakket had (kosten 30 euro), waarmee je zonder problemen kunt omboeken, besloot ik te bellen. Na ruim een kwartier aan de lijn gezeten te hebben (matig bereikbaar dus, tegenvaller 2) kreeg ik een overigens niet onaardige medewerkster aan de lijn.
Zij wist me te vertellen dat Corendon helemaal niet 9 dagen kon aanbieden, wel 8 dagen of 15 dagen, terwijl de D-reizen site duidelijk 8,9 of 10 dagen als mogelijkheid biedt. Bovendien bleek het totaalbedrag bij 8 dagen incl. korting 2392 euro te zijn dwz niet overeenkomend met het bedrag gegeven in de tabel van D-reizen en bovendien bij 8 dagen slechts 16 euro minder dan als ik online 9 dagen zou hebben geboekt (tegenvaller 3). Dus ik zei:"dan ga ik dus online boeken", maar de medewerkster wist me te vertellen dat dit dan als een "mislukte" boeking zou binnenkomen en ik dan teruggebeld zou worden met de mededeling dat het toch anders zou worden dan verwacht.
Dit is typisch D-reizen: je eerst misleiden met een laag bedrag, vervolgens ga je boeken en zit je vast aan je boeking, ook al ben je misleid. D-reizen doet nl. hetzelfde met hotels is onze eerdere ervaring, waarbij je lang niet altijd het hotel krijgt die je online had geboekt .
Haal die mogelijkheid dan van de site af zou je zeggen, maar dat doet D-reizen niet: eerst de klant misleidend binnenhalen en dan als de klant geboekt heeft iets anders aanbieden.
Ik hoop dat Tros radar hier iets aan doet.
Gisteren heb ik geprobeerd on-line een all-inclusive reis te boeken met mijn gezin via D-reizen naar hotel Fame Residence Lara Turkije begin mei.
Ik zag een mooie aanbieding voor 8 dagen, maar zag dat 9 dagen voor 2 volw. en 2 kinderen slechts 100 euro totaal meer kostte, dus die neem ik, dacht ik...Aangeklikt: geen enkel probleem: totaal bedrag 2558 euro. Volgens een grote reclame op de site D-reizen krijg je in februari 50 euro pp vroegboekkorting, maar dat bleek maar voor max. 3 personen te gelden (tegenvaller 1). Ik zou dan 2408 euro betalen voor 9 dagen all-inclusive.
Aangezien ik niet meer wist of ik nog een zgn. Flexpakket had (kosten 30 euro), waarmee je zonder problemen kunt omboeken, besloot ik te bellen. Na ruim een kwartier aan de lijn gezeten te hebben (matig bereikbaar dus, tegenvaller 2) kreeg ik een overigens niet onaardige medewerkster aan de lijn.
Zij wist me te vertellen dat Corendon helemaal niet 9 dagen kon aanbieden, wel 8 dagen of 15 dagen, terwijl de D-reizen site duidelijk 8,9 of 10 dagen als mogelijkheid biedt. Bovendien bleek het totaalbedrag bij 8 dagen incl. korting 2392 euro te zijn dwz niet overeenkomend met het bedrag gegeven in de tabel van D-reizen en bovendien bij 8 dagen slechts 16 euro minder dan als ik online 9 dagen zou hebben geboekt (tegenvaller 3). Dus ik zei:"dan ga ik dus online boeken", maar de medewerkster wist me te vertellen dat dit dan als een "mislukte" boeking zou binnenkomen en ik dan teruggebeld zou worden met de mededeling dat het toch anders zou worden dan verwacht.
Dit is typisch D-reizen: je eerst misleiden met een laag bedrag, vervolgens ga je boeken en zit je vast aan je boeking, ook al ben je misleid. D-reizen doet nl. hetzelfde met hotels is onze eerdere ervaring, waarbij je lang niet altijd het hotel krijgt die je online had geboekt .
Haal die mogelijkheid dan van de site af zou je zeggen, maar dat doet D-reizen niet: eerst de klant misleidend binnenhalen en dan als de klant geboekt heeft iets anders aanbieden.
Ik hoop dat Tros radar hier iets aan doet.