Van de week jaarnota ontvangen van Eneco.
Tot mijn verbazing weer terugbetalen! Ik moet nu Euro 577,- betalen en mijn voorschot is verhoogd naar Euro 235,-?
Wij zijn een gezinnetje ( samenstelling 2 volwassenen en een kleintje van 6) geen grootverbruikers, PC 2uur in de week aan, HR ketel, s'avonds maar 1 lamp aan, wij koken 3x in de week en thermostaat staat op 18 graden.
Jaar ervoor moesten wij EUro 606,- betalen. Toen hadden wij een extra persoon als huishouden erbij en nog niet in het bezit van een HR ketel. Je zou toch verwachten dat ik een stuk minder zou gaan betalen dit jaar? miet dus.
Als ik ons verbruik en maandelijkse voorschot vergelijk met anderen dan is het verschil ontzettend groot.
Dit is nog niet eens het ergste: Het bedrag van 577 euro moet in 1x betaald worden!
Ik vragen om een betalingsregeling, dan wordt er meteen NEE gezegd. Ik heb gezegd dat ik dit niet in 1x kan betalen. Ik wil het wel betalen maar dan in termijnen. Het bedrag is veels te hoog voor mij.
Mevrouw van Eneco was keihard erin en zegt "u moet maar zelf uitzoeken hoe u dit oplost" "omdat u vorige jaar een verlaging heeft gehad op uw maandelijkse voorschot mag je geen betalingsregeling".
Toen ik vorige jaar belde naar Eneco, ook omdat het bedrag zo hoog was, werd het maandbedrag verlaagd omdat ik vorige jaar in het bezit bent gekomen van een HR ketel. Dit zou besparend zijn en het was een optie die Eneco ZELF voorstelde. Ik dus ermee akkoord gegaan. Maar er is er niet bij verteld, dat mocht ik terug moeten betalen, ik dan geen regeling zou mogen treffen.
Daar ben ik nu dus de dupe van.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? naar welk instantie ik evt kan gaan? en of er echt geen uizonderingen zijn op dit gebied?
Ik heb altijd netjes mijn rekeningen betaald aan Eneco, maar nu laten ze me wel letterlijk in de KOU staan.