teruglevering zonne-energie
Geplaatst: 12 feb 2013 20:53
op 12 juli hebben wij op ons dak zonnepanelen laten zetten. Zij leveren rond de 4400 kilowatt op.
wij hebben, evenals de leverancier van de panelen, na installatie Enexis en mijn leverancier van energie gemeld dat de zonnepanelen in werking zijn. Van Enexis kreeg ik netjes een bevestiging. Van mijn energie leverancier, de Nederlandse energie maatschappij, kreeg ik geen bevestiging. Naar aanleiding daarvan heb ik hen gebeld, zij zeiden mij; op de jaarafrekening zou dat verwerkt worden. Ik hoefde me niet ongerust te maken. Dat deed ik natuurlijk wel en nu blijkt dat het terecht was. Mijn jaarafrekening is binnen gekomen, geen spoor van een teruglevering, vermindering van gebruik of wat dan ook. Sterker, het was ook nog een verkeerde berekening want de meteropnemer had zich verschreven,ten nadele van ons natuurlijk!
Weer gebeld, boos natuurlijk, nee nee ik zou een correctie ontvangen waarin ook de levering/opbrengst van de zonnepanelen tot uitdrukking kwam. Idd heb ik deze correctie ontvangen, echter weer zonder onze teruglevering van energie!! Gefrustreerd maar weer gebeld, jaja ik had idd gebeld en de stand/opbrengst van de zonnepanelen ook doorgegeven, tja, het zou toch nog altijd wel 6-8 wkn duren voordat ik de eindafrekening van de zonnepanelen zou ontvangen. In sprookjes geloof ik niet meer, de NEM zegt zoveel wat ze niet waar maken. Ik heb voor veel geld geinvesteerd en nu blijkt dat de infrastructuur voor verwerking van teruglevering een dik vet probleem is. Ik ben helemaal klaar met de NEM en ben overgestapt naar een andere leverancier. Ook staat overal beschreven dat elke leverancier verplicht is te salderen maar als dat niet goed gaat, hebben wij het idee dat we roepende in de woestijn zijn, niemand die bijv. de NEM aanspreekt op zijn verantwoordelijkheden.
Heeft iemand ook nog dezelfde ervaring als wij of zijn we de enige?
Ik hoor graag reactie's
wij hebben, evenals de leverancier van de panelen, na installatie Enexis en mijn leverancier van energie gemeld dat de zonnepanelen in werking zijn. Van Enexis kreeg ik netjes een bevestiging. Van mijn energie leverancier, de Nederlandse energie maatschappij, kreeg ik geen bevestiging. Naar aanleiding daarvan heb ik hen gebeld, zij zeiden mij; op de jaarafrekening zou dat verwerkt worden. Ik hoefde me niet ongerust te maken. Dat deed ik natuurlijk wel en nu blijkt dat het terecht was. Mijn jaarafrekening is binnen gekomen, geen spoor van een teruglevering, vermindering van gebruik of wat dan ook. Sterker, het was ook nog een verkeerde berekening want de meteropnemer had zich verschreven,ten nadele van ons natuurlijk!
Weer gebeld, boos natuurlijk, nee nee ik zou een correctie ontvangen waarin ook de levering/opbrengst van de zonnepanelen tot uitdrukking kwam. Idd heb ik deze correctie ontvangen, echter weer zonder onze teruglevering van energie!! Gefrustreerd maar weer gebeld, jaja ik had idd gebeld en de stand/opbrengst van de zonnepanelen ook doorgegeven, tja, het zou toch nog altijd wel 6-8 wkn duren voordat ik de eindafrekening van de zonnepanelen zou ontvangen. In sprookjes geloof ik niet meer, de NEM zegt zoveel wat ze niet waar maken. Ik heb voor veel geld geinvesteerd en nu blijkt dat de infrastructuur voor verwerking van teruglevering een dik vet probleem is. Ik ben helemaal klaar met de NEM en ben overgestapt naar een andere leverancier. Ook staat overal beschreven dat elke leverancier verplicht is te salderen maar als dat niet goed gaat, hebben wij het idee dat we roepende in de woestijn zijn, niemand die bijv. de NEM aanspreekt op zijn verantwoordelijkheden.
Heeft iemand ook nog dezelfde ervaring als wij of zijn we de enige?
Ik hoor graag reactie's