Klachten NTI
Geplaatst: 13 feb 2013 13:49
Ik volg nu een opleiding bij het NTI, Toegepaste psychologie. Ik ben begonnen in september 2012 en toen begonnen de problemen al. Ik kreeg de boeken thuis gestuurd en had er eerst wel zin in, maar alles was zo onduidelijk en ik moest gewoon alles zelf uitzoeken. Er werd gesproken over een sbo dag en in dat boekje totaal niet helder uitgelegd hoe en wat. Na veel mailtjes en telefoontjes kreeg ik te horen dat ik me moest aanmelden via studentennet. Ik begreep niet wat ze bedoelde tot ze me erop wees om verder in te loggen wat mij dus niet lukte. Ik kreeg telkens de melding: klantgegevens niet aanwezig. Ik heb honderden malen gemaild zonder enig succes, ook heb ik gebeld met telkens een belofte dat ze het wel zouden oplossen. En zoals je weet, is de opleiding niet te doen zonder studentennet. Pas na 3 maanden (!) is mijn studentennet gemaakt. Ik had natuurlijk allang mijn motivatie verloren en zeker toen ik er ook nog eens achterkwam dat ik meer moest betalen dan eigenlijk de bedoeling was. Ik had de acceptgiro's bij elkaar opgeteld en kwam op een bedrag van 2240 euro uit, inplaats van de beloofde 1771 euro, die trouwens ook op hun site staat. Heb hier ook zo vaak over gebeld en gemaild maar de administratie was gewoon een volledige puinhoop. De eerste maand had ik betaald en zij beweerde dat ik dat niet gedaan had.. Ze begonnen te dreigen met deurwaarders terwijl zij er zelf een puinhoop van hadden gemaakt en ik werd daar de dupe van, en ik ben nog steeds de dupe want ik moet wel het hele jaar gaan betalen voor een opleiding die ik niet eens doe! Ik had hen gevraagd waarom mijn kosten zo hoog waren zeiden ze dat de examenkosten en praktijkdag en dergelijke er ook bij zaten. Maar ik heb hier nooit gebruik van gemaakt?! De man beloofde me nieuwe acceptgiro's te sturen die ik pas binnenkreeg na een maand, misschien wel langer. Nu ook weer blijken er fouten in te zitten mbt de datums en de kosten. Ik krijg nooit antwoord op hun mails en als ik bel word me belooft dat ik teruggebeld zal worden wat vaker niet gebeurd. Ik zat op een dag zelfs zo in de stress dat ik huilend aan de telefoon zat met hun! Ik heb els beltman van de klantenservice gevraagd of ik de boeken terug kan sturen maar ze zei dat dat niet kan want ik moet toch alles betalen. Ze liet me zelfs niet eens rustig alles uitleggen ze wou zsm ophangen.. Wat een klantenservice zeg. Heb ook gevraagd of ik de eerste 3 maanden kwijtgescholden kon krijgen omdat door hun fout mijn site het niet deed maar ze doen niet eens moeite, het enige wat hen interesseert is het geld. Ook heb ik aan hen gevraagd of ik een korting kon krijgen als ik alle studiemateriaal terug stuur, maar ook dit voorstel werd geweigerd. Ik heb hen ook meerderen malen gevraagd voor een persoonlijk gesprek (dus een keer niet via internet en de telefoon) maar er werd gewoon nooit op gereageerd, er werd altijd wel een zijweg in geslagen. Ook heb ik meerdere malen gevraagd wie de directie is van het NTI maar ook hier willen ze niet op reageren. Ik vind dit eerlijk gezegd maar heel vreemd. Ik heb zelfs een klachtenbrief gestuurd via hun site maar hebben er niet op gereageerd. Ben zelf gaan bellen kreeg ik te horen dat het niet in het systeem staat en dat het onvindbaar is terwijl ik een bevestiging had gehad dat mijn klachtenbrief in goede orde was ontvangen. Maar zoals ik nu weet word er totaal niet geluisterd naar de studenten, het enige wat hen interesseert is het lesgeld. Ze geven geen moer om de kwaliteit en of de student het wel naar zijn zin heeft. Ik heb uiteindelijk gevraagd of ik een voorstel kon doen mbt van de betalingen want alles was zo'n administratieve puinhoop maar hierop zeiden ze dat dat helemaal niet kan etc. Ik voel me gewoon zo gebruikt. Ik betaal nu voor een opleiding waarvan de administratie en klantenservice één ware hel is. Ik heb eigenlijk nooit wat gedaan aan mijn opleiding door hun fouten. Maar dat zal hen niet deren, ze krijgen hun geld wel.. Zijn er trouwens nog meer mensen met klachten over het NTI?
Groetjes
Groetjes