Pagina 1 van 1

Schadevergoeding bij storing?

Geplaatst: 14 feb 2013 11:28
door Frnca
Hallo,

Als KPN er een hele dag uit ligt is het dan mogelijk om een schadevergoeding te claimen? Hebben jullie hier ervaringen mee?

Re: Schadevergoeding bij storing?

Geplaatst: 14 feb 2013 11:44
door Rim69
Mogelijk wel, maar je zal er niets mee opschieten.
Lees de voorwaarden er maar even op na. Ze zullen er meer dan een dag uit moeten liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.

Je hebt trouwens een dag niet kunnen bellen. Wat voor verschrikkelijke schade meen je dan geleden te hebben?

Re: Schadevergoeding bij storing?

Geplaatst: 14 feb 2013 11:46
door sephora30
1 dag en dan wil je een schadevergoeding :shock: :!:

Heb je een bedrijf ofzo??

Re: Schadevergoeding bij storing?

Geplaatst: 14 feb 2013 12:14
door sjohie
Frnca schreef:Hallo,

Als KPN er een hele dag uit ligt is het dan mogelijk om een schadevergoeding te claimen? Hebben jullie hier ervaringen mee?
Als bedrijf kan dat mogelijk, maar die 99,9 procent uptime die ze normaliter garanderen binnen zulke bepalingen, wordt berekend over een heel jaar, niet over de werkuren binnen een werkweek die natuurlijk voor een bedrijf veel belangrijker zijn. Dus zelfs als zakelijke klant krijg je bij een dag niet automatisch een vergoeding.

Er was een wetsvoorstel/aanpassing van de telecomwet in de maak, waarin een compensatie bij storing genoemd werd, maar ik weet niet of dat al omgezet is in werkelijk wetgeving.

Re: Schadevergoeding bij storing?

Geplaatst: 14 feb 2013 12:53
door Jefdus
En als bedrijf kan het natuurlijk ook alleen als je een (duurder) zakelijk abonnement hebt.

Re: Schadevergoeding bij storing?

Geplaatst: 14 feb 2013 13:06
door grun
Frnca schreef:Als KPN er een hele dag uit ligt is het dan mogelijk om een schadevergoeding te claimen? Hebben jullie hier ervaringen mee?
Dat hangt ervan af wat voor contract je hebt. De meesten hebben een consumentencontract voor een consumentenprijs. Dan heb je denk ik geen recht op schadevergoeding.

Wil je dat wel, dan had je een zakelijk abonnement moeten nemen. Dat is veel duurder, maar dan heb je ook meer rechten. Als KPN bijvoorbeeld een uptime garandeert van 99,9% (ik noem maar wat) dan kun je ze ook bellen om drie uur 's nachts op zondagmorgen.
Er zijn echter hele volksstammen die een consumentenprijs betalen, maar een service verwachten die hoort bij een zakelijk abonnement. Dat gaat niet, je krijgt waarvoor je betaalt.

Re: Schadevergoeding bij storing?

Geplaatst: 14 feb 2013 13:10
door bprosman
Ze zullen er meer dan een dag uit moeten liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.
Dan krijg je hoogstens nog alleen dat deel terug van je abonnement wat je niet hebt kunnen gebruiken, dus ~1/30e van je maandbedrag.

Re: Schadevergoeding bij storing?

Geplaatst: 14 feb 2013 13:35
door ciske
bprosman schreef:
Ze zullen er meer dan een dag uit moeten liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.
Dan krijg je hoogstens nog alleen dat deel terug van je abonnement wat je niet hebt kunnen gebruiken, dus ~1/30e van je maandbedrag.

Beter iets dan niets :lol:

Bij kpn kan je het wel vergeten TS.

Re: Schadevergoeding bij storing?

Geplaatst: 14 feb 2013 13:35
door berndv
bprosman schreef:
Ze zullen er meer dan een dag uit moeten liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.
Dan krijg je hoogstens nog alleen dat deel terug van je abonnement wat je niet hebt kunnen gebruiken, dus ~1/30e van je maandbedrag.
En als bijvoorbeeld van een 3 in 1 alleen de telefoon niet werkt, moet je je maandprijs ook nog delen door 3, en daar 1/30 van nemen. Tel uit je winst :lol:

Re: Schadevergoeding bij storing?

Geplaatst: 15 feb 2013 10:27
door RedShy
Wat voor schade heb je dan precies opgelopen als ik vragen mag?

Je kunt het sowieso vergeten hoor. Lees de voorwaarden maar na; KPN heeft 5 dagen de tijd om een storing op te lossen. Bovendien hebben veel mensen een consumenten product afnemen en deze dan als zakelijk gebruiken voor hun huis-tuin en keuken webshopje. Tjah dan heb je dus gewoon pech want je kunt niet verwachten dat je minder betaalt maar wel van de zakelijke voordelen kunt profiteren.