LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peildatum Hefpunt waterschapsbelasting

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
PeterNaRo

Peildatum Hefpunt waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door PeterNaRo »

Hallo,

Ik had tegen de rekening van de waterschapsbelasting bezwaar gemaakt omdat ik weer alleen sta ingeschreven op mijn adres. Dit betekent bij Hefpunt 2 vervuilings eenheden minder en een besparing van ongeveer € 106,- op jaarbasis.
Degene die zich uitgeschreven heeft op mijn adres heeft dit gedaan op 03-01-2013. Op het bezwaar kreeg de reactie:
Voor de waterschapsbelasting is de peildatum van 1 januari bepalend. Volgens de gemeentelijke basisadministratie stonden op 1 januari 2013 twee of meer personen ingeschreven op uw adres.

Met andere woorden ik moet het volledige bedrag betalen voor iemand die maar 3 dagen van de 365 dagen bij mij ingeschreven staat. Is dit correct? Gaat niet om veel geld, maar sommige mensen moeten op de "kleintjes" letten...

Alvast bedankt voor reacties.

Peter

sjohie

Re: Peildatum Hefpunt waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door sjohie »

PeterNaRo schreef:Hallo,

Ik had tegen de rekening van de waterschapsbelasting bezwaar gemaakt omdat ik weer alleen sta ingeschreven op mijn adres. Dit betekent bij Hefpunt 2 vervuilings eenheden minder en een besparing van ongeveer € 106,- op jaarbasis.
Degene die zich uitgeschreven heeft op mijn adres heeft dit gedaan op 03-01-2013. Op het bezwaar kreeg de reactie:
Voor de waterschapsbelasting is de peildatum van 1 januari bepalend. Volgens de gemeentelijke basisadministratie stonden op 1 januari 2013 twee of meer personen ingeschreven op uw adres.

Met andere woorden ik moet het volledige bedrag betalen voor iemand die maar 3 dagen van de 365 dagen bij mij ingeschreven staat. Is dit correct? Gaat niet om veel geld, maar sommige mensen moeten op de "kleintjes" letten...

Alvast bedankt voor reacties.

Peter
Die peildatum is de peildatum lijkt me? Anders kunnen ze even lomp gezegd wel aan de gang blijven, en kunnen ze straks gaan rekenen per inwoner * x/365e deel per woning/pand, en zo verder, met een enorme administratie tot gevolg. Daar zitten we met z'n allen ook niet echt op te wachten, toch?

ArneLH
Contacteer:

Re: Peildatum Hefpunt waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door ArneLH »

PeterNaRo schreef:Is dit correct?
Ja, het tegenovergestelde kan natuurlijk ook (meerdere personen vanaf 4 januari).

Gesloten