LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foliumzuur

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Sprietje

Foliumzuur

Ongelezen bericht door Sprietje »

Beste forum leden,

Hierbij zou ik graag willen vragen naar jullie mening.
Ik hoop in de nabije toekomst zwanger te mogen worden.
Nu lees je in de media zoveel berichten dat het goed is om foliumzuur in te gaan nemen.
Op dit moment neem ik zelf Efamol Moeder en Baby in.
Ik heb een korte periode ook foliumzuur geprobeerd van de Etos maar ik kreeg hier enorme last van, darmklachten en maagklachten.
Ik weet niet of dat door de foliumzuur kwam, misschien had het wel met griep te maken maar
het leek toch wel net of de klachten weg trokken toen ik er mee stopte.
In het verleden heb ik ook een soort gelijk iets meegemaakt met multi vitamine tabletten, toen van een ander merk.
Ik dacht eerst ook dat het door griep kwam, maar toen ik met de tabletten stopte trokken de klachten weg, ik heb nooit precies geweten of het griep was of de tabletten maar ik dorst het toch nooit meer zo goed in te nemen.
Efamol Moeder en Baby valt tot nu toe goed maar ik twijfel toch of ik bijvoorbeeld Nutrion in zou gaan nemen.
Je hoort en leest zoveel berichten over de noodzaak van foliumzuur.
Toch vraag ik me af is het echt noodzakelijk, of liever gezegt verstandig om het in te nemen of is het toch ook vooral gericht op geld verdienen van de bedrijven aan foliumzuur ?

Ik ben ook naar de apotheek geweest, deze heeft ook foliumzuur aangeraden maar toch blijf ik twijfelen of ik er wel goed aan doe.
Ik ben bang dat ik het straks inneem, er niet tegen kan en dan bijvoorbeeld sneller een miskraam zou krijgen.

Ik hoop dat ik naar jullie mening en ervaring zou mogen vragen op het gebied van foliumzuur.

Sprietje

ciske

Re: Foliumzuur

Ongelezen bericht door ciske »

Lijkt mij meer een vraag voor je huisarts.

RONALDSMAN

Ongelezen bericht door RONALDSMAN »

Hallo Sprietje,

Misschien is het verstandig om een homeopaat te vragen naar goede raad, omdat ik er toch een beetje uit proef dat je richting alternatief iets wil. Heb hier veel ervaring mee en zo lang je niet in verwachting bent is raad vragen een goed idee, daarna niet te veel expermiteren.
Neem vooral middelen zonder al te veel toevoegingen, ook daar kun je allergie voor hebben, incl E no.

Bij de natuurwinkels hebben ze meestal de goede middelen.

P/S sporten etc. is minstens zo goed als pillen.

groetjes Ronald

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik denk toch, dat je echt zwanger wilt worden, en niet alternatief, dus volg het advies van ciske op.
Jouw huisarts weet toch, hoe te handelen.

ciske schreef:Lijkt mij meer een vraag voor je huisarts.

Gesloten