LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe UPC beltarieven VERDUBBELEN telefoonrekening

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jotsmzbx

Nieuwe UPC beltarieven VERDUBBELEN telefoonrekening

Ongelezen bericht door jotsmzbx »

UPC heeft de tarieven aangepast, je belt nu voor 9ct per minuut naar vaste nummers in Nederland! Met een starttarief van 10 ct! Belachelijke tarieven die mijn telefoonrekening zowat verdubbelen.

berndv

Re: Nieuwe UPC beltarieven VERDUBBELEN telefoonrekening

Ongelezen bericht door berndv »

jotsmzbx schreef:UPC heeft de tarieven aangepast, je belt nu voor 9ct per minuut naar vaste nummers in Nederland! Met een starttarief van 10 ct! Belachelijke tarieven die mijn telefoonrekening zowat verdubbelen.
Vervelend. Wat was het daarvoor dan? Hebben ze u wel tijdig hiervan op de hoogte gebracht?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Volgens mij is dit behoorlijk oud nieuws....zelf UPC abonnee en de laatste tijd geen bericht gekregen over een prijswijziging. Tarieven zijn m.i. niet recent gewijzigd.....

UPC Digitale TV, UPC Telefonie en UPC Internet
De tariefverhoging of verlaging voor UPC Digitale TV, UPC Telefonie en UPC Internet is vanaf 15 november 2012 per brief of e-mail naar abonnees verstuurd
.

jotsmzbx

Ze hebben ons wel op de hoogte gebracht, maar klanten krijgen nu pas de eerste factuur met deze tarieven.
Het effect van de verhoging was in de aankondiging moeilijk in te schatten, maar UPC is natuurlijk uitstekend in staat dat op basis van belgedrag te doen, en stel dat een deel minder vast belt en een deel meer mobiel, dan betekent dit een winstmaximalisering voor UPC over de ruggen van de gewone consument, die bij afsluiten deze tarieven uiteraard niet heeft gekozen.

Tijd om over te stappen, want binnenlandse tarieven naar vaste lijnen a 10 ct/min zijn echt niet meer van deze tijd.
Of sluit een prepaid abo af bij 12voip of voipbuster, en bel met je smartphone via WiFi 90 dagen gratis naar vaste lijnen in Nederland en vele andere Europese landen, en gebruik het prepaid tegoed voor mobiel, waarvoor de tarieven nog ver onder die van UPC liggen. Ik bel niet eens veel, maar op deze manier zal ik met mijn belgedrag ca. EUR 200 per jaar besparen.

Of sluit een 'volledig' bel abo af bij Cheapconnect of Budgetphone (je wordt dan ook gebeld via deze providers), daarmee bespaar je ook al flink t.o.v. UPC.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

jotsmzbx schreef:Ze hebben ons wel op de hoogte gebracht
En stop maar weer met lezen. U bent dus wel degelijk op de hoogte gebracht van deze verandering/verhoging en had dus aktie kunnen ondernemen. Maar U hebt dit, net zoals de meeste abonnees van UPC, gewoon naast U neergelegd en nu komt U er pas achter wat de gevolgen zijn in Uw geval. Maar om daar nu een topic over te openen.....

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Neem een extra bundel. Ik bel voor 10,- onbeperkt naar alle vast nrs in EU, starttarief is geloof ik 0,04ct.

jotsmzbx

Dirkie schreef:Maar U hebt dit, net zoals de meeste abonnees van UPC, gewoon naast U neergelegd en nu komt U er pas achter wat de gevolgen zijn in Uw geval.
Inderdaad, net als de meeste UPC abonnees. Want als ik had willen weten wat dat voor mij betekende, dan had ik uit facturen van afgelopen jaar mijn belminuten naar vast en mobiel moeten destilleren, dit moeten vermenigvuldigen met de nieuwe beltarieven en dan was ik er na 3 uur uitzoek- en rekenwerk achter gekomen dat dit waarschijnlijk voor mij een fors nadeel zou opleveren. Dat is mijn punt, dat doet de gemiddelde consument niet, en de gemiddelde consument wordt daardoor fors benadeeld.
Dat jij het kennelijk leuk vind cq. niets anders te doen hebt dan op je vrije zaterdagavond UPC facturen en UPC voorwaarden door te spitten is nogal uitzonderlijk hoor, maar dat realiseer je je waarschijnlijk niet.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tele 2 ook!

nou bel ik niet veel,heb een flinke bel bundel op 06...dat is goedkoper voor mijn geval..
maar tele 2 is idd ook iets van 9 cnt geworden start tarief geloof ik 11 ct...
ach ja het moet ergens vandaan komen he..

je kan daar onbeperkt bellen voor 14,95 geloof ik...haal ik er niet uit..
omdat ik veel mensen om me heen heb die dus tele 2 hebben en dus gratis kan bellen onderling en na 7 uur wel gratis..

maar wel flink duurder...dus niet alleen upc.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat jij het kennelijk leuk vind cq. niets anders te doen hebt dan op je vrije zaterdagavond UPC facturen en UPC voorwaarden door te spitten is nogal uitzonderlijk hoor, maar dat realiseer je je waarschijnlijk niet.
als ik met 1 vrije zaterdagavond spitten 200 euro had kunnen besparen, had me dat meer dan de moeite waard geleken. Daar valt niet eens tegenop te werken !

rozemarijntje

angel1978 schreef:
als ik met 1 vrije zaterdagavond spitten 200 euro had kunnen besparen, had me dat meer dan de moeite waard geleken. Daar valt niet eens tegenop te werken !

Moet angel gelijk geven

U heeft bericht gehad dat tarieven omhoog gingen...ik ook.
Kan kiezen of neem net als teun onbeperkt bellen of...
Maar bij mij niet nodig meeste hebben dus tele 2 en andere nr bel ik met 06...
En ja de wat zijn het 0900 wel met tele 2....

U heeft het zelf geaccepteert...en idd een avondje spitten ,moet je soms ergens voor over hebben...

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Teunbosseman schreef:Neem een extra bundel. Ik bel voor 10,- onbeperkt naar alle vast nrs in EU, starttarief is geloof ik 0,04ct.
Volgens mij is die ook verhoogd tot 14 euro.
Wat voor bundel is dat dan Teun??

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:
Teunbosseman schreef:Neem een extra bundel. Ik bel voor 10,- onbeperkt naar alle vast nrs in EU, starttarief is geloof ik 0,04ct.

Klopt kost tegenwoordig 14,-

- Abonnement Bellen Onbeperkt + Europa - maar heet nu - Bellen onbeperkt Altijd -

http://www.upc.nl/pakketten/alles-in-1- ... -onbeperkt

ciske

Teunbosseman schreef:
Klopt kost tegenwoordig 14,-

- Abonnement Bellen Onbeperkt + Europa - maar heet nu - Bellen onbeperkt Altijd -

http://www.upc.nl/pakketten/alles-in-1- ... -onbeperkt

Dank je Teun, deze had ik gezien, ben toch van plan eind van het jaar over te stappen.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

ciske schreef: Dank je Teun, deze had ik gezien, ben toch van plan eind van het jaar over te stappen.
Kan natuurlijk altijd, maar gezien de klachten bij al de andere providers moet je echt goed zoeken naar 1 die weinig of geen klachten heeft en die ben ik (nog) niet tegen gekomen.Heb geen idee hoeveel je belt maar voor mij is het best goedkoop, alle mobiele nummers zitten er nu in en ik bel erg vaak naar Engeland dus ik haal die €14.- er makkelijk uit. Hoop van je te horen als je een goede provider hebt gevonden voor een juiste prijs. :wink: :wink:
Onbeperkt bellen binnen Nederland én Europa
U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week onbeperkt bellen naar alle vaste én mobiele nummers in Nederland (m.u.v. betaalde internet- en servicenummers). U hoeft zich dus geen zorgen meer te maken over de hoogte van uw telefoonrekening. Bovendien kunt u voor 10 cent per gesprek ook onbeperkt bellen naar alle vaste nummers van 32 landen in Europa (incl. Turkije en Marokko)!

ciske

@Trail46. overal is wel wat ja, maar UPC is en duur en de mail werkt giga naadje, telefoon al een paar keer die ook niet werkte. Nou dan ben ik gauw klaar met UPC.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

ciske schreef:@Trail46. overal is wel wat ja, maar UPC is en duur en de mail werkt giga naadje, telefoon al een paar keer die ook niet werkte. Nou dan ben ik gauw klaar met UPC.
Zou ik ook zijn hoor.Maar dan komt de vraag, wat is wel oké en dat is moeilijker gezien de klachten over al de grote providers. Misschien glasvezel?

ciske

trail46 schreef:. Misschien glasvezel?

Als de kinderziektes daar weg zijn wel ja, maar ik heb nog 8 maanden te gaan :lol: Dus zie tegen die tijd wel.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jotsmzbx schreef:Ze hebben ons wel op de hoogte gebracht, maar klanten krijgen nu pas de eerste factuur met deze tarieven.
Het effect van de verhoging was in de aankondiging moeilijk in te schatten, maar UPC is natuurlijk uitstekend in staat dat op basis van belgedrag te doen,
Sorry hoor, maar je weet toch zelf hopelijk ook wel wat je verbelt en wat de impact van wijzigingen zal zijn? Het is geen rocket science om dat uit te rekenen.

rozemarijntje

ciske schreef:
je zit toch pas bij upc?????niet tevreden of bedoel je overstappen met bundel erbij?dat kan volgens mij nu ook al...toch?

ciske

rozemarijntje schreef: je zit toch pas bij upc?????niet tevreden of bedoel je overstappen met bundel erbij?dat kan volgens mij nu ook al...toch?

4 maanden, ik wacht nog af, klacht van de mail is opgepakt.

Gesloten