Wack-up lamp WL450
Geplaatst: 15 feb 2013 13:58
Ik heb herhaaldelijk mail gestuurd maar kreeg geen reactie dus dan maar op deze manier proberen.
Op 16 november 2012 heb ik via de website een wake-up lamp gekocht om onder de kerstboom te leggen als presentje. Gelijk tijdens het in gebruik nemen bleek de volumeknop (harder en zachter) defect te zijn van het type WL450.
Op 29 december 2012 ben ik gaan reclameren bij uw afdeling “”In de Boogaart”” aan de balie van uw klantenservice. Door deze afdeling en het personeel ben ik correct behandeld, zij waren klantvriendelijk en het gaf mij vooral een goed gevoel. Zij gaven mij als oplossing een tegoedbon om deze om te ruilen voor eenzelfde wake-up lamp.
Na deze afhandeling ben ik naar de bewuste afdeling huishoudelijke apparatuur gegaan en heb daar een van uw medewerkers aangesproken ( om 3.00 uur )een oudere heer.
Deze medewerker een man op leeftijd had zijn dag waarschijnlijk niet, was nors en vrij onbeschoft wat niet als klantonvriendelijk overkwam.
Ik heb deze medewerker de bon overhandigd om de bewuste wekker weer te kunnen bestellen, zijn oordeel was, dat ik te laat (14 dagen omruilgarantie Mediamarkt )was om het te ruilen. Toen dat niet kon wilde ik het apparaat laten repareren door de fabrikant, ik had namelijk recht op 3 jaar garantie, ook daartegen had de medewerker bezwaar en gaf te kennen heel nors dat zij daar niet aan begonnen.
Ik kon mijn geld terug krijgen of ik moest maar bijbetalen (de wake-up lamp was in de aanbieding). Hij gaf te kennen dat het juridisch klopte en dat niemand hem kon verplichten een nieuwe wake-up lamp te bestellen. Ik moest het daar maar mee doen.
Dat bijbetalen vond ik onacceptabel, nergens staat dat als je een apparaat koopt tijdens een aanbieding wat niet deugd ( fabrieks- fout ) bij reclameren een gedeelte van je aanspraak op je rechten komt te vervallen. Bij mij weten zijn er Europese richtlijnen die de consument daar tegen beschermen. Er was zelfs 3 jaar fabrieksgarantie.
Ook vind ik het raar, dat de organisatie dagelijks reclame op de TV met het aanprijzen van aanbiedingen, maar nergens wordt de consument geattendeerd op het feit dat als er gebreken of problemen zijn aan deze artikelen dat er geen fabrieksgarantie op is en dat je ook geen recht meer heb op een gelijkwaardig artikel tegen dezelfde prijs.
Nu heb ik de indruk dat u de consument lokt met bepaalde aanbiedingen, maar dat u deze in principe niet waar kunt maken om deze artikelen voor die prijs te verkopen of deze artikelen worden speciaal vervaardigd met minder kwaliteit onder voorwaarde dat er geen garantie op staat.
Ook vind ik het vreemd dat de balie van klantenservice mij te kennen geeft voor het bestellen van eenzelfde lamp en dat een andere afdeling dat weer te niet doet. Deze collega zet klantenservice in zijn hemd en geeft weer dat de neuzen van beide afdelingen niet dezelfde richting staat.
Ik voel als consument en klant van de Mediamarkt geschoffeerd door de behandeling die ik heb ondergaan door deze medewerker van de afdeling huishoudelijke apparatuur.
Op 16 november 2012 heb ik via de website een wake-up lamp gekocht om onder de kerstboom te leggen als presentje. Gelijk tijdens het in gebruik nemen bleek de volumeknop (harder en zachter) defect te zijn van het type WL450.
Op 29 december 2012 ben ik gaan reclameren bij uw afdeling “”In de Boogaart”” aan de balie van uw klantenservice. Door deze afdeling en het personeel ben ik correct behandeld, zij waren klantvriendelijk en het gaf mij vooral een goed gevoel. Zij gaven mij als oplossing een tegoedbon om deze om te ruilen voor eenzelfde wake-up lamp.
Na deze afhandeling ben ik naar de bewuste afdeling huishoudelijke apparatuur gegaan en heb daar een van uw medewerkers aangesproken ( om 3.00 uur )een oudere heer.
Deze medewerker een man op leeftijd had zijn dag waarschijnlijk niet, was nors en vrij onbeschoft wat niet als klantonvriendelijk overkwam.
Ik heb deze medewerker de bon overhandigd om de bewuste wekker weer te kunnen bestellen, zijn oordeel was, dat ik te laat (14 dagen omruilgarantie Mediamarkt )was om het te ruilen. Toen dat niet kon wilde ik het apparaat laten repareren door de fabrikant, ik had namelijk recht op 3 jaar garantie, ook daartegen had de medewerker bezwaar en gaf te kennen heel nors dat zij daar niet aan begonnen.
Ik kon mijn geld terug krijgen of ik moest maar bijbetalen (de wake-up lamp was in de aanbieding). Hij gaf te kennen dat het juridisch klopte en dat niemand hem kon verplichten een nieuwe wake-up lamp te bestellen. Ik moest het daar maar mee doen.
Dat bijbetalen vond ik onacceptabel, nergens staat dat als je een apparaat koopt tijdens een aanbieding wat niet deugd ( fabrieks- fout ) bij reclameren een gedeelte van je aanspraak op je rechten komt te vervallen. Bij mij weten zijn er Europese richtlijnen die de consument daar tegen beschermen. Er was zelfs 3 jaar fabrieksgarantie.
Ook vind ik het raar, dat de organisatie dagelijks reclame op de TV met het aanprijzen van aanbiedingen, maar nergens wordt de consument geattendeerd op het feit dat als er gebreken of problemen zijn aan deze artikelen dat er geen fabrieksgarantie op is en dat je ook geen recht meer heb op een gelijkwaardig artikel tegen dezelfde prijs.
Nu heb ik de indruk dat u de consument lokt met bepaalde aanbiedingen, maar dat u deze in principe niet waar kunt maken om deze artikelen voor die prijs te verkopen of deze artikelen worden speciaal vervaardigd met minder kwaliteit onder voorwaarde dat er geen garantie op staat.
Ook vind ik het vreemd dat de balie van klantenservice mij te kennen geeft voor het bestellen van eenzelfde lamp en dat een andere afdeling dat weer te niet doet. Deze collega zet klantenservice in zijn hemd en geeft weer dat de neuzen van beide afdelingen niet dezelfde richting staat.
Ik voel als consument en klant van de Mediamarkt geschoffeerd door de behandeling die ik heb ondergaan door deze medewerker van de afdeling huishoudelijke apparatuur.