LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten gemaakt voor garantie, is dit terecht?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Joffrey079

Kosten gemaakt voor garantie, is dit terecht?

Ongelezen bericht door Joffrey079 »

Hoi,

ik heb even een vraagje. Enige tijd geleden heb ik via een webshop een sounddock voor mijn Iphone gekocht. Na 7 maanden ging deze kapot en moest ik het product retour sturen voor de garantie. Aangezien het bedrijf geen antwoordnummer heeft, heb ik hier kosten voor moeten maken, welke de leverancier niet wil vergoeden. Is dit terecht? Ik meen mij te herinneren dat er voor mij als consument geen kosten verbonden mogen zijn aan het verkrijgen van garantie (kan dit helaas zo 1-2-3 niet meer terugvinden). Ik heb deze nu dus wel moeten maken, kan ik deze terug eisen volgens de wet?

De garantie is verder goed geregeld want ik heb inmiddels een nieuw exemplaar ontvangen.

Alvast bedankt voor de hulp in deze kwestie.

Met vriendelijke groet,
Joffrey

kokka

Re: Kosten gemaakt voor garantie, is dit terecht?

Ongelezen bericht door kokka »

je maakt toch altijd kosten? als je met je product terug gaat naar een winkel maak je ook kosten.
in jouw geval had je er ook voor kunnen kiezen om het ding te gaan brengen.
hebben ze het wel die nieuwe kosteloos naar je gestuurd?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Joffrey079 schreef:Hoi,

ik heb even een vraagje. Enige tijd geleden heb ik via een webshop een sounddock voor mijn Iphone gekocht. Na 7 maanden ging deze kapot en moest ik het product retour sturen voor de garantie. Aangezien het bedrijf geen antwoordnummer heeft, heb ik hier kosten voor moeten maken, welke de leverancier niet wil vergoeden. Is dit terecht? Ik meen mij te herinneren dat er voor mij als consument geen kosten verbonden mogen zijn aan het verkrijgen van garantie (kan dit helaas zo 1-2-3 niet meer terugvinden). Ik heb deze nu dus wel moeten maken, kan ik deze terug eisen volgens de wet?

De garantie is verder goed geregeld want ik heb inmiddels een nieuw exemplaar ontvangen.

Alvast bedankt voor de hulp in deze kwestie.

Met vriendelijke groet,
Joffrey
Het klinkt raar maar als je hetzelfde in een gewone winkel gekocht had, was je zonder problemen in je auto gestapt, er naar toe gereden, parkeergeld betaald enz enz zonder erover na te denken. Nu deze kosten echter 'los' gemaakt worden, zie je het wel als extra kosten. Vreemd of niet?

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Joffrey079 schreef:Ik heb deze nu dus wel moeten maken, kan ik deze terug eisen volgens de wet?
Dit zijn ook de kosten als bedoeld in art. 7:21 lid 2 BW, zeker als de verkoper retourzending vraagt (anders had ie het product zelf moeten ophalen). Dat kostenloos in die bepaling er ver gaat blijkt wel uit bijvoorbeeld HvJ EU 16 juni 2011, gevoegde zaken C-65/09 en C-87/09, welk arrest door mw. dr. Schaub uitgebreid wordt besproken in M.Y. Schaub. Nadere vormgeving van de bescherming van Richtlijn 1999/44/EG. Nederlands tijdschrift voor Europees recht 2011 p. 342-349.

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Fijn he die webwinkels, dat is ook een rede waarom ik bepaalde dingen daar niet koop.
Garantie afhandelingen zijn altijd lastiger en kosten meer geld.

De winkel doet in dit geval niks verkeerd.

Gesloten