Pagina 1 van 1
Siemens en voorrijkosten
Geplaatst: 18 feb 2013 16:44
door Adrien
Wij hebben eind 2009 een keuken geplaatst met 5 stuks Siemens apparatuur. Doordat wij 5 stuks apparatuur hebben krijg je 5 jaar garantie. Wij hebben dus een volautomatische koffiemachine en die heeft al 3 keer stilgestaan en is door Siemens gemaakt. De laatste keer is in 2011 geweest. Nu staat hij wederom stil en heb dus een verzoek gedaan om een monteur langs te laten komen. Omdat wij inmiddels ruim 3 jaar verder zijn hebben wij recht op garantie maar moeten wij voorrijkosten gaan betalen......Voorijkosten van 60 euro....lekkere service zeg. Heb je voor 5000 euro apparatuur gekocht en dan dit...
Re: Siemens en voorrijkosten
Geplaatst: 18 feb 2013 16:45
door sjoegel
De marges laten geen onbeperkte service toe. Eens houdt het op
.
Wat staat er in de voorwaarden ?
Re: Siemens en voorrijkosten
Geplaatst: 18 feb 2013 16:46
door VioletPrue
Verwacht u dan 5 jaar lang compleet gratis service?
Dat doet geen enkel bedrijf.
Voorrijkosten zijn vrij normaal.
En nu geen rolberoerte krijgen, er kunnen zelfs kosten voor het maken worden gerekend.
Re: Siemens en voorrijkosten
Geplaatst: 07 mar 2013 13:24
door jbw61
Garantie is altijd op de apparatuur of onderdelen, nooit op arbeid en voorrijkosten.
Zo staat het vermeld onder het consumentenrecht, rekenen ze geen voorrijkosten is dat een coulants van de fabrikant.
De consumentenbond heeft hier een mooi overzicht van, helaas vergeet deze club vaak het hele verhaal te vertellen. Want een fabrikant of winkelier heeft zeker plichten maar zeker ook rechten.
Gaat u eens naar het bedrijf waar de apparaten door u gekocht zijn en vraag daar om hulp.
Als dit een vakhandel is zullen u die zeker helpen, als de apparatuur bij een "keukenstunter" is gekocht kunt u waarschijnlijk een telefoonnummer krijgen!
Succes bij de vakhandelaar, en sterkte bij de keukenstunter.
Re: Siemens en voorrijkosten
Geplaatst: 07 mar 2013 13:30
door olaf79
jbw61 schreef:Garantie is altijd op de apparatuur of onderdelen, nooit op arbeid en voorrijkosten.
Zo staat het vermeld onder het consumentenrecht, rekenen ze geen voorrijkosten is dat een coulants van de fabrikant.
Klinklare onzin. Reparatie dient kostenloos te geschieden. ZO staat het in de wet.
De consumentenbond heeft hier een mooi overzicht van, helaas vergeet deze club vaak het hele verhaal te vertellen. Want een fabrikant of winkelier heeft zeker plichten maar zeker ook rechten.
Ja en waar doelt u precies op?
Gaat u eens naar het bedrijf waar de apparaten door u gekocht zijn en vraag daar om hulp.
Als dit een vakhandel is zullen u die zeker helpen, als de apparatuur bij een "keukenstunter" is gekocht kunt u waarschijnlijk een telefoonnummer krijgen!
Succes bij de vakhandelaar, en sterkte bij de keukenstunter.
Apparaat dat in 3 jaar tijd meerdere keren stuk gaat. Er is dus sprake van een ondeugdelijk product. Eigenlijk heeft TS recht op volledig nieuw apparaat.