Nefkens Eindhoven en Den Bosch
Geplaatst: 18 feb 2013 19:14
Op 16 januari 2013 brandt het lampje van het motormanagement van mijn in november 2011 aangeschafte RCZ 200pk. Afpraak gemaakt met NEFKENS Eindhoven waar ik de auto 21 januari 2013 kan brengen. Dat het vermogen erg is teruggevallen komt automatisch door de storingsmelding. Ik kan gerust 5 dagen doorrijden tot de 21e. Donderdag 17 januari valllen alle 200 paarden in Den Bosch dood neer. Opgehaald door Nefkens Den Bosch. Vervangende auto kost € 30 per dag exlc. BTW en benzine. Ik ga dus maar met het openbaar vervoer naar mijn werk.
De eerste twee weken gaan voorbij met allerlei tests die Nefkens van de fabriek moet uitvoeren. Daarna komt de toestemming tot vervanging van het complete motorlok onder garantie. Schade plm. € 10.000.
Net voordat de vijfde week ingaat kan ik de auto op 13 februari ophalen. In de vier weken dat de auto bij Nefkens staat hebben ze welgeteld één keer uit zichzelf naar mij gebeld, nadat ik een pissig mailtje stuurde. Verder heb ik zelf maar om de twee dagen aan de telefoon gehangen.
Na twee weken op 8 februari maar naar de dealer gegaan om iemand eens recht in de ogen te kunnen kjken. Ze hadden gehoopt dat de auto die dag (toevallig?) klaar zou zijn, maar dat ging niet lukken. Maandag gesloten ivm carnaval, maar dinsdag zou de auto 's-middags klaar zijn. Ik werd dinsdag zeker gebeld. Dinsdagmiddag zelf voor alle zekerheid zelf gebeld. Auto zou die dag wel klaar zijn, maar de monteur zou de auto meenemen voor een proefrit. Woensdag werd alles uitgelezen om eventuele storingen op te kunen sporen en verhelpen. Rond 11.00 kon ik dan de auto halen.
Mijn reactie was dat proefrijden akkoord was, mits de proefrit maar bij mij voor de deur eindigde. Mijn SERVICE zou dan zijn dat ik de monteur naar huis of een ander adres naar keuze zou brengen. Hier moest over worden nagedacht. Later een telefoontje dat hierme akkoord werd gegaan. Half uur later weer een telefoonje dat er koelvloeistof lekte en dat men er mee bezig was. Niet zeker of de auto die dag klaar zou zijn. Mijn antwoord was dat ik er het volste vertrouwen (..) in had en in Eindhoven in de trein stapte.
Nou, ik mocht gerust naar de auto komen kijken hoor. Nééééé, ik kom 'm ophalen.
In den Bosch bleek een afdicht-ietsel stuk te zijn en die dag niet meer verkrijgbaar (17.30!). Aangegeven dat ik zonder mijn auto niet wegging. Maakte mij niet uit of ze het onderdeel uit een wrak of een showroommodel trokken. Na enig gehakketak kreeg in bij de gratie Gods een leenauto mee.
Bij reparatie of schade werd nooit een leenauto tegen bezinekosten verstrekt.
De volgende dag bleek bij het ophalen dat de toegezegde notitie in het onderhoudsboekje omtent het nieuwe motorblok te ontbreken. Moest nog even snel worden geregeld.
Verder bleek later dat de tijd en datum niet waren aangepast. Fijne aflevering.
Omdat ik er geen enkel vertrouwen in heb dat dit blok beter is dan het vorige en men mij ook niet kon gerusstellen op dat gebied, heb ik de RCZ gisteren ingeruild op een Ford.
Als iemand nog wil weten wat hij in 12,5 maand afschrijft op een RCZ dan kan hij mij altijd bellen op 0623916585.
De eerste twee weken gaan voorbij met allerlei tests die Nefkens van de fabriek moet uitvoeren. Daarna komt de toestemming tot vervanging van het complete motorlok onder garantie. Schade plm. € 10.000.
Net voordat de vijfde week ingaat kan ik de auto op 13 februari ophalen. In de vier weken dat de auto bij Nefkens staat hebben ze welgeteld één keer uit zichzelf naar mij gebeld, nadat ik een pissig mailtje stuurde. Verder heb ik zelf maar om de twee dagen aan de telefoon gehangen.
Na twee weken op 8 februari maar naar de dealer gegaan om iemand eens recht in de ogen te kunnen kjken. Ze hadden gehoopt dat de auto die dag (toevallig?) klaar zou zijn, maar dat ging niet lukken. Maandag gesloten ivm carnaval, maar dinsdag zou de auto 's-middags klaar zijn. Ik werd dinsdag zeker gebeld. Dinsdagmiddag zelf voor alle zekerheid zelf gebeld. Auto zou die dag wel klaar zijn, maar de monteur zou de auto meenemen voor een proefrit. Woensdag werd alles uitgelezen om eventuele storingen op te kunen sporen en verhelpen. Rond 11.00 kon ik dan de auto halen.
Mijn reactie was dat proefrijden akkoord was, mits de proefrit maar bij mij voor de deur eindigde. Mijn SERVICE zou dan zijn dat ik de monteur naar huis of een ander adres naar keuze zou brengen. Hier moest over worden nagedacht. Later een telefoontje dat hierme akkoord werd gegaan. Half uur later weer een telefoonje dat er koelvloeistof lekte en dat men er mee bezig was. Niet zeker of de auto die dag klaar zou zijn. Mijn antwoord was dat ik er het volste vertrouwen (..) in had en in Eindhoven in de trein stapte.
Nou, ik mocht gerust naar de auto komen kijken hoor. Nééééé, ik kom 'm ophalen.
In den Bosch bleek een afdicht-ietsel stuk te zijn en die dag niet meer verkrijgbaar (17.30!). Aangegeven dat ik zonder mijn auto niet wegging. Maakte mij niet uit of ze het onderdeel uit een wrak of een showroommodel trokken. Na enig gehakketak kreeg in bij de gratie Gods een leenauto mee.
Bij reparatie of schade werd nooit een leenauto tegen bezinekosten verstrekt.
De volgende dag bleek bij het ophalen dat de toegezegde notitie in het onderhoudsboekje omtent het nieuwe motorblok te ontbreken. Moest nog even snel worden geregeld.
Verder bleek later dat de tijd en datum niet waren aangepast. Fijne aflevering.
Omdat ik er geen enkel vertrouwen in heb dat dit blok beter is dan het vorige en men mij ook niet kon gerusstellen op dat gebied, heb ik de RCZ gisteren ingeruild op een Ford.
Als iemand nog wil weten wat hij in 12,5 maand afschrijft op een RCZ dan kan hij mij altijd bellen op 0623916585.