Rekening achteraf
Geplaatst: 20 feb 2013 23:10
Ik ben al jaren tevreden klant bij een erkende BOVAG garage.
Goede service, geven altijd een telefoontje met de te verwachten prijs voor reparaties en/of beurten, prima. De laatste maanden ben ik helaas minstens10x op hun stoep geweest omdat de auto mankement na mankement vertoonde. Keer op keer werd ik vriendelijk en adequaat geholpen zoals altijd. Echter de laatste keer (toen ik er voor de 3de keer in een maand stond) gaf ik zelf al aan dat het me te gortig werd met deze auto. Start problemen, ze kwamen me als vaste klant netjes voor mijn huis helpen met opstarten met een start accu om de auto naar de garage te kunnen rijden. Ik sprak een proefritje af in besloot deze auto te verkopen. Ik kreeg als vaste klant een leenauto mee voor niets voor twee dagen. De problemen van mijn eigen auto bleek na korte analyse zeer onduidelijk, maar een reset van de storing was voldoende om de auto weer te laten starten. Ze adviseerde me geen verder onderzoek aangezien ik zelf aangaf dat ik er nu vanaf wilde. Ik liep doodleuk de garage uit en niemand die me vertelde dat ik ze iets verschuldigd was. Ik ging er vanuit dat dit een soort service was als vaste klant zijnde.
Proefritje gemaakt, prijs onderhandelingen. De verkoper zei nog, ik zal even kijken welke diagnose kosten u nog open heeft staan. Ik keek hem verbaasd aan en zei dat ik geen openstaande rekeningen had. Uiteindelijk viel het aanbod voor de eventuele te kopen auto me tegen en ik ben elders gaan kijken.
Nu ruim 5 weken later rolt er ineens een rekening door mijn brievenbus a € 191,- voor diagnose kosten???
Mag dat zomaar?? Ben ik verplicht dat te betalen? Hoe dien ik bezwaar in hiertegen, want ik vind het echt onzin. Ze hebben amper wat gedaan en al helemaal niets gerepareerd. En ja, ze paaiden me een beetje (dat was mijn veronderstelling omdat ik evt interesse had in een andere auto bij hun, maar dan kan je daar toch niet zomaar op terug komen??)
Goede service, geven altijd een telefoontje met de te verwachten prijs voor reparaties en/of beurten, prima. De laatste maanden ben ik helaas minstens10x op hun stoep geweest omdat de auto mankement na mankement vertoonde. Keer op keer werd ik vriendelijk en adequaat geholpen zoals altijd. Echter de laatste keer (toen ik er voor de 3de keer in een maand stond) gaf ik zelf al aan dat het me te gortig werd met deze auto. Start problemen, ze kwamen me als vaste klant netjes voor mijn huis helpen met opstarten met een start accu om de auto naar de garage te kunnen rijden. Ik sprak een proefritje af in besloot deze auto te verkopen. Ik kreeg als vaste klant een leenauto mee voor niets voor twee dagen. De problemen van mijn eigen auto bleek na korte analyse zeer onduidelijk, maar een reset van de storing was voldoende om de auto weer te laten starten. Ze adviseerde me geen verder onderzoek aangezien ik zelf aangaf dat ik er nu vanaf wilde. Ik liep doodleuk de garage uit en niemand die me vertelde dat ik ze iets verschuldigd was. Ik ging er vanuit dat dit een soort service was als vaste klant zijnde.
Proefritje gemaakt, prijs onderhandelingen. De verkoper zei nog, ik zal even kijken welke diagnose kosten u nog open heeft staan. Ik keek hem verbaasd aan en zei dat ik geen openstaande rekeningen had. Uiteindelijk viel het aanbod voor de eventuele te kopen auto me tegen en ik ben elders gaan kijken.
Nu ruim 5 weken later rolt er ineens een rekening door mijn brievenbus a € 191,- voor diagnose kosten???
Mag dat zomaar?? Ben ik verplicht dat te betalen? Hoe dien ik bezwaar in hiertegen, want ik vind het echt onzin. Ze hebben amper wat gedaan en al helemaal niets gerepareerd. En ja, ze paaiden me een beetje (dat was mijn veronderstelling omdat ik evt interesse had in een andere auto bij hun, maar dan kan je daar toch niet zomaar op terug komen??)