Pagina 1 van 1
Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 21 feb 2013 00:59
door Competing
Begin 2012 heb ik contact met Florius gezocht om mijn mogelijkheden met betrekking tot het ontslag van mijn (ex-)partner uit de hoofdelijke aansprakelijkheid te bespreken. Gezien mijn inkomen was dit toen niet mogelijk.
Nadat mijn inkomen iets is verhoogd heb ik in Oktober 2012 wederom contact gezocht. Het proces duurde lang en ik moest veel gegevens opsturen maar uiteindelijk heeft een hypotheek adviseur bij Florius teruggekoppeld dat de hypotheek kan worden omgezet.
Ik heb gevraagd om de boel in gang te zetten in December. De adviseur laat weten dat hij een andere functie heeft per 1-1-2013 en dat een college ermee verder gaat.
Ermee verder gaan is in mijn optiek niet geheel opnieuw beginnen. Ik moet regelmatig om de voortgang vragen en gegevens opnieuw sturen. Als ik dit terugkoppel aan de klachten service dan krijg ik te horen dat ze alleen maar kunnen vragen aan de betreffende afdeling om mij terug te bellen.
Inmiddels zijn we 5 maanden verder en heb ik nog steeds geen antwoord. Inmiddels heb ik ook de financiele ombudsman ingeschakeld.
Kennelijk heeft dit bij Florius geen enkele prioriteit.
Het heeft er vast mee te maken dat ik nog steeds elke maand netjes de (te onnodig hoge) hypotheek betaal........
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 21 feb 2013 10:33
door Floriuswebcare
Geachte heer/mevrouw,
Wat vervelend om te horen dat het allemaal zo lang duurt. Ik wil graag kijken wat ik voor u kan doen. Ik zou u willen vragen een e-mail te sturen naar
[email protected]. Wilt u hierin uw leningnummer en telefoonnummer vermelden? Dan nemen wij contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Martine van der Horst
Florius
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 25 sep 2013 19:48
door onrecht80
Goedendag,
Ik ben zeer benieuwd of het inmiddels is opgelost?
Heb namelijk precies hetzelfde probleem met florius. ben al 4 jaar bezig met hetzelfde en was eerst ook niet mogelijk door onvoldoende inkomen hoewel ik de lasten al 4,5 jaar alleen opbreng.
Begin dit jaar wilde florius graag al mijn bank afschriften zodat zij konden inzien dat ik inderdaad de alles alleen betaalde en zij hiermee aan de slag gingen.
Maar dit bleek echter een zoethouder want hoorde weer geruime tijd niets.
Na in juni wederom contact te hebben gezocht omdat er na een rechtszaak de woning verdeelt diende te worden.
Doordat ik van familie een extra bedrag had, gaf florius aan dat er positief uitzag en wel ging lukken.
Alleen ging er weer erg veel tijd overheen.
Terwijl ik in juni alle benodigde stukken en heb ingeleverd en inmiddels ook de akte klaar ligt!
Komt florius met het verhaal dat ze het nu weer niet zeker weten en de zaak verder moeten bekijken, dit terwijl ik in juni de offerte en opstartbrief ondertekend had ingeleverd........
Dus ik inmiddels ook al maanden met een onnodig te hogen hypotheek zit!
Kan daardoor ook niet begrijpen dat florius onderstaande award heeft gewonnen
Florius: winnaar Hypotheek Award 2013 voor beste klant- en service georiënteerde diensten!
Hoor het graag van U
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 26 sep 2013 12:53
door vroem
ik denk dat wanneer zij aan het werk gaan er uit volgt dat zij minder rente-inkomsten gaan ontvangen vanwege het oversluiten.
Dien een officiële klacht in bij het bedrijf, met een redelijke termijn om eea af te ronden. Doet men dat niet of geeft men een niet ter zake doende reactie kunt u een klacht bij de AFm indienen.
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 08 okt 2014 17:49
door Merijn72
Is het zinvol om Kifid in te schakelen op een dergelijk geval.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik raakt 2010 zonder werk en zat met dubbele woonlasten. Ik heb gedurende ruim 12 maanden getracht Florius pro-actief te benaderen dat ik in financiele problemen kwam. Uiteindelijk was de reactie via de tussenpersoon dat ik geen probleem had aangezien ik netjes elke maand betaalde, en dat ik daarvoor onderhands geld bij familie moest lenen had geen enkele relevantie.
Het advies was, stop maar met betalen dan neemt de bank vanzelf contact met u op. Dat gebeurde niet, dat was hypocasso die mij sommeerde een enorm bedrag aan boetes te betalen bovenop de achterstand en anders zou het huis geveild worden.
In 2012 kreeg gelukkig weer een baan en ik ging meteen mijn hypotheekachterstand wegwerken, en terwijl ik al enige maanden trouw weer betaalde en extra betalingen deed, werd mij gesommeerd om de boetes en de achterstand in één keer te voldoen, anders zou in opdracht van Florius alsnog mijn huis geveild worden.
Ik had nog 6500 euro van de belasting dienst te goed, daarmee zou ik het nog openstaande bedrag in één maal terug kunnen betalen, maar dat geld kwam pas na juli. Dat was geen argument, het was nu betalen of veilen. Einde discussie.
Uiteindelijk heb ik aan ouders en schoonouders nogmaals onderhands moeten lenen vanwege de dreigende verkoop van het huis.
Nu heb ik mijn huis met een heel dik verlies verkocht, was het niet mogelijk om het gespaarde tegoed van de beleggingshypotheek op tijd vrij te maken, dus dat bedrag heb ik moeten voorschieten, de overige restschuld kon nergens gefinancierd worden omdat ik inmiddels twee jaar zelfstandige was. En ik moest minimaal drie jaar zelfstandige zijn. Florius weigerde de rest schuld te financieren.
Wederom onderhands geleend. 20.000 euro extra en uit mijn belastingreservering het gespaarde bedrag betaald aan de notaris.
Nu heb ik het volgende akkefietje met Florius, ik heb mijn beleggingshypotheek nog te goed, het passeren was 4 augustus en d.d. 8 oktober 2014 heb ik nog geen euro gezien.
De tussenpersoon heeft de beleggingshypotheek opgezegd. En ik net een chat met medewerker van Florius achter de rug die mij verteld dat hij geen concrete gegevens over mijn beleggingshypotheek kan vinden, anders dan dat de schuld is terugbetaald. Na veel aandringen gaat hij een mail sturen aan de afdeling die dat zou moeten kunnen bekijken.
Mijn tussenpersoon heeft echter ook al drie keer contact gezocht over de afhandeling en die krijgt geen contact.
Al met al ben ik echt helemaal klaar met Florius.
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 08 okt 2014 17:54
door vroem
dat kapitaal in beleggings en spaarhypotheken levert altijd gezeur op geloof ik. Ik snap niet waarom dat niet in 1 x gewoon vereffend kan worden. eluk extra inkomstenbronnetje want daar moeten de meeste mensen toch een kortdurende PL of zo (met hoge rente...) voor afsluiten.
Als u zekerheid heeft over het bedrag kunt u zelf een incassobureau inschakelen, gewoon per aangetekend een vordering instellen bij Florius, inclusief wettelijke rente, alle directe en indirecte kosten, betaaltermijn 2 weken en dan incassotraject in. Simpeler en goedkoper denk ik dan welke procedure dan ook.
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 09 okt 2014 10:14
door Mallet
vroem schreef:dat kapitaal in beleggings en spaarhypotheken levert altijd gezeur op geloof ik. Ik snap niet waarom dat niet in 1 x gewoon vereffend kan worden. eluk extra inkomstenbronnetje want daar moeten de meeste mensen toch een kortdurende PL of zo (met hoge rente...) voor afsluiten.
Als u zekerheid heeft over het bedrag kunt u zelf een incassobureau inschakelen, gewoon per aangetekend een vordering instellen bij Florius, inclusief wettelijke rente, alle directe en indirecte kosten, betaaltermijn 2 weken en dan incassotraject in. Simpeler en goedkoper denk ik dan welke procedure dan ook.
De gekoppelde polissen en rekeningen zijn inderdaad een vak apart. Het wordt inderdaad bijna nooit van tevoren afgelost op de lening. Ik weet dat er soms wel mogelijkheden zijn om dit te doen wanneer er sprake is van een restschuld, maar dat ligt aan de financierder. Het probleem is namelijk dat wanneer je van tevoren zo'n polis gaat afkopen en gaat aflossen op de lening, je met een aflossingsvrije lening zit. Stel dat de verkoop onverhoopt toch niet doorgaat, dan zit je daar vervolgens weer mee. Ook de fiscale afhandeling van zo'n polis heeft er vast mee te maken.
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 09 okt 2014 11:02
door een vraag, een antwoord
Recent nog meegemaakt dat Quion (je gelooft het niet) daarin wel mee wilde werken door een vooorschot op de uitkkering te verstrekken, m.a.w. er blijft een bedrag openstaan, dat wordt afgelost door de opbrengst van de spaar- of beleggingspolis.
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 31 okt 2014 00:24
door dennis van rosendaal
Beste mensen,
Ik zit inmiddels met mijn handen in het haar. Sinds eind april 2013 zijn mijn ex vriendin en ik uit elkaar. Naareen afkoelingsperiode hebben wij ongeveer een maand later alles in gang gezet om onze zaken te regelen m.b.t. de hypotheek e.d. Vervolgens moesten wij verschillende stukken aanleveren aan onze hypotheek verstrekker (Florius). Deze heb ik destijds direct verstuurd naar Florius. Na een lange radio stilte (ook van mijn adviseur af) besloot ik maar eens te vragen aan mijn adviseur hoe het er voor stond we waren immers alweer wat maanden verder. Florius vertelde vervolgens dat deze stukken nooit ontvangen zijn. Heel raar verhaal maar goed kan gebeuren. Vervolgens heeft mijn adviseur een nieuwe aanvraag gedaan voor een ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid en voor een nieuwe hypotheek voor mijn ex ( zijn we al een goed jaar verder inmiddels). In deze tijd meerdere malen met Florius contact gehad maar die mochten en konden mij niks zeggen dit ging allemaal via de adviseur. Een paar dagen geleden maar weer eens gebeld en wat blijkt Florius had niks gedaan met de aanvraag en er schijnen offertes verstuurd te zijn naar verkeerde emailadressen waardoor deze weer zijn verlopen. Mijn adviseur wil niet helemaal opnieuw voor de derde keer dit proces helemaal opstarten (niet kostenloos en Florius wil dit ook niet vergoeden). Dus we zijn nu ruim anderhalf jaar verder en er zijn meerdere fouten gemaakt door Florius (dit word ook erkend).
Wat kan ik hier nog mee doen ik heb geen adviseur meer maar ik heb een adviseur nodig om wat te weten te komen bij Florius.
Wie kan mij helpen?
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 31 okt 2014 08:46
door Rense
Beste Dennis,
Kijk eens op onderstaande site en zoek een adviseur bij jouw in de buurt.
https://www.florius.nl/Pages/advies/Zoe ... iseur.aspx
Hopelijk vind je er één die je verder kan helpen.
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 24 dec 2014 20:01
door klantisgeenkoning
Goh wat herkenbaar; zie mijn topic over de wanprestaties van Florius.
Ze blinken uit in zeer lange doorlooptijden en zeer veel slordigheden. In al hun brieven staan spelfout, schrijven ze namen foutief en het lijkt soms wel of er daar alleen maar stagiaires werken...!
Wacht ook al twee maanden op geld uit een beleggingsrekening. Hypotheek is al geruime tijd afgelost.
Een tijd geleden moesten ze een NWWI taxatie hebben voor bepalen marktwaarde. Zegt de servicedesk print maar uit en stuur maar op. Ik bellen dat ik het beter digitaal via e-mail kan sturen. Krijg ik doodleuk te horen "o we hebben het al ontvangen..dat gaat altijd zo met dat soort taxatieverslagen".
Totale incompetente dienstverlener die bewust moeilijk doe als ZIJ moeten betalen.
Ga NOOIT met Florius in zee! Blijf daar ver uit de buurt en zoek een partij die je als klant wel serieus neemt.
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 22 apr 2016 22:45
door JohnZwolle
Heeft iemand ooit een afwijzing van Florius gehad over het ontslaan van je ex uit hoofd aansprakelijkheid. Ik ben in 2010 gescheiden en in het echtscheidingsconvenant staat omschreven dat het huis en de hypotheekschulden op mijn naam komen. Nu kom ik er achter dat ik dat toen in een akte had moeten laten opnemen. Deze akte word nu alsnog gemaakt en ondertekent door mijn ex en mijzelf. Maar nu wil Florius haar niet ontslaan uit hoofd aansprakelijkheid terwijl ik aan alle voorwaarden voldoe. Salaris is meer dan voldoende en een overwaarde van 50.000 Euro. Ik was altijd bij Reaal maar die zijn overgenomen door Florius. Als iemand dit herkent zou die dan willen reageren of hij/zij het wel heeft kunnen oplossen met Florius. Alvast hartelijk dank voor de feedback.
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 23 apr 2016 23:42
door CB
Het was misschien beter geweest om hier een nieuwe topic voor te openen.
Welke reden geeft Florius voor de afwijzing van het ontslag van de hoofdelijk medeschuldenaar?
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 24 apr 2016 09:04
door kweenie
Je zult er niet alleen zijn met -even simpel gezegd- aangeven dat jij de hypotheek kunt dragen. Je verwerft namelijk in principe de helft van de woning, waar ook fiscaal gezien consequenties aan zitten. Zo zal het nieuwe stuk hypotheek annuïteiten of lineair moeten zijn. En zul je eventueel ook moeten aantonen dat je geld hebt om je ex uit te kopen. Er zal ook een nieuwe akte moeten komen. En zo zijn er wel meer zaken die maken dat het ontslag niet zo simpel is als het misschien lijkt.
Maar wat zegt je adviseur over de situatie?
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 24 apr 2016 10:47
door CB
kweenie schreef:En zul je eventueel ook moeten aantonen dat je geld hebt om je ex uit te kopen.
Wat heeft de bank er mee te maken of je het geld wel of niet hebt om je ex uit te kopen? Voor de bank is alleen van belang of het uitkopen van de ex extra maandelijkse kosten met zich meebrengt, niet of je het geld wel of niet hebt.
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 24 apr 2016 12:14
door Jantje7
CB schreef:kweenie schreef:En zul je eventueel ook moeten aantonen dat je geld hebt om je ex uit te kopen.
Wat heeft de bank er mee te maken of je het geld wel of niet hebt om je ex uit te kopen? Voor de bank is alleen van belang of het uitkopen van de ex extra maandelijkse kosten met zich meebrengt, niet of je het geld wel of niet hebt.
Het uitkopen van de ex moet via een notaris. Deze moet nagaan of inderdaad de uitkoopsom betaald is. Dan zorgt de notaris voor de verwerking bij het kadaster. Pas daar na kan er een verzoek worden ingediend om de ex niet meer hoofdelijk aansprakelijk te laten zijn. Ook zal de eventuele overlijdens-risico verzekering moeten worden aangepast.
Re: Al 5 maanden aan het lijntje bij Florius
Geplaatst: 24 apr 2016 12:38
door tijger1
De bank heeft nu de mogelijkheid om het geld te halen bij twee partijen. Als de hypotheek op één naam staat, vervalt dat. Dus het gaat er dan om of de nieuwe situatie aan de regels voldoet. En dat is meestal niet het geval. Huis onder water, te weinig inkomen, geen zekerheid van inkomen en ga maar door.