LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Simyo:Absurd hoog internet verbruik
Simyo:Absurd hoog internet verbruik
Volgens mijn provider Simyo zou in binnen nog geen anderhalf uur 1.3GB aan internet verbruikt hebben met kosten van ronde de 401 euro.
Ze kunnen niet specificeren waaraan ik deze kosten heb gemaakt anders dan internet, streamen, downloaden en uploaden van apps.Iets wat allemaal niet het geval is.
De automatische uploads staan uit en bij inspectie van mijn iphone door een medewerker van apple zijn er in die periode geen automatische uploads geweest, nog heb ik geen rare app op mn telefoon staan.
Alle argumenten waarmee ze komen zijn algemeen gebruikte argumenten en voorbeelden voor soortgelijke gevallen.
Het meest lachwekkende argument was nog wel: simkaarten kunnen niet voor zichzelf denken dus het moet wel waar zijn.
Voor de onbeschofte behandeling door de medewerkers van simyo en het trage reacties van hen kant vanwege drukte, daar heb ik natuurlijk helemaal niets aan.
Herkent iemand dit probleem met Simyo. Wat is de oplossing? De zaak ligt nu bij de geschillen commissie. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ze kunnen niet specificeren waaraan ik deze kosten heb gemaakt anders dan internet, streamen, downloaden en uploaden van apps.Iets wat allemaal niet het geval is.
De automatische uploads staan uit en bij inspectie van mijn iphone door een medewerker van apple zijn er in die periode geen automatische uploads geweest, nog heb ik geen rare app op mn telefoon staan.
Alle argumenten waarmee ze komen zijn algemeen gebruikte argumenten en voorbeelden voor soortgelijke gevallen.
Het meest lachwekkende argument was nog wel: simkaarten kunnen niet voor zichzelf denken dus het moet wel waar zijn.
Voor de onbeschofte behandeling door de medewerkers van simyo en het trage reacties van hen kant vanwege drukte, daar heb ik natuurlijk helemaal niets aan.
Herkent iemand dit probleem met Simyo. Wat is de oplossing? De zaak ligt nu bij de geschillen commissie. Heeft iemand daar ervaring mee?
Re: Simyo:Absurd hoog internet verbruik
Heb je een data monitor app op je telefoon zodat je kunt aantonen dat je geen 3G data hebt gebruikt?
Dat Simyo niet kunt aangeven wat je hebt gedaan klopt: dat mogen ze namelijk helemaal niet bijhouden, daar was in 2011/2012 nog zo'n heisa over toen KPN aankondigde dat ze dat gingen doen.
Dat Simyo niet kunt aangeven wat je hebt gedaan klopt: dat mogen ze namelijk helemaal niet bijhouden, daar was in 2011/2012 nog zo'n heisa over toen KPN aankondigde dat ze dat gingen doen.
Re: Simyo:Absurd hoog internet verbruik
Hoi Ljager,
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn rekening was iets lager welliswaar maar toch erg hoog.
Ik heb alle maanden dat ik bij hun zit gewoon rekeningen van 34.95. In Januari krijg ik ineens een rekening van 276,20 omdat ik in December en Januari ver boven mijn databundel gegaan ben. Nu is het inmiddels naar een incassoburo en is het 318 geworden.
Normaal verbruik ik niet meer dan de 1 Gb waar ik een bundel voor heb. En nu opeens heel veel. En ook op hele rare tijden in de ochtend. Om 6.10 enz. Wat heb jij gedaan en lukt het jou om eruit te komen met ze?
Ik hoop dat je advies hebt.
Groetjes Karin
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn rekening was iets lager welliswaar maar toch erg hoog.
Ik heb alle maanden dat ik bij hun zit gewoon rekeningen van 34.95. In Januari krijg ik ineens een rekening van 276,20 omdat ik in December en Januari ver boven mijn databundel gegaan ben. Nu is het inmiddels naar een incassoburo en is het 318 geworden.
Normaal verbruik ik niet meer dan de 1 Gb waar ik een bundel voor heb. En nu opeens heel veel. En ook op hele rare tijden in de ochtend. Om 6.10 enz. Wat heb jij gedaan en lukt het jou om eruit te komen met ze?
Ik hoop dat je advies hebt.
Groetjes Karin
Re: Simyo:Absurd hoog internet verbruik
Ik heb precies hetzelfde probleem.. Het vervelende is ook nog eens dat het nu pasen is en alles dicht is. Ik kreeg zondagmiddag een smsje: "Beste klant, u wordt over enkele minuten geblokkeerd wegens hoogverbruik. Neem contract op met de klantenservice via 0800-0232300.". Zondagmiddag heb ik gewerkt en heb ik dus mijn telefoon niet eens gebruikt. Vreemd.
Ik kan op dit moment niet bellen, niet smsen en niet internetten, daarnaast kan ik niet gebeld worden en kan ik geen smsjes ontvangen...
Daarnaast heb ik ook last van die vreemde tijden! Bij mij staat er op mijn factuur dat ik een aantal dagen om 08:00 's ochtends heel veel MB's heb verbruikt.. maar 1. rond die tijd ben ik nog altijd thuis en meestal in mijn bed (luie student ) en 2. thuis heb ik wifi rond die tijd..
Ik heb al sinds januari 2012 SImyo en was eigenlijk heel erg tevreden.. maar vanaf november zat ik ineens iedere maand er zo'n 30/40 euro overheen... deze maand zit ik er blijkbaar nog veel meer overheen. Ik begrijp er niets van, want zo veel verbruik ik niet. Ik mag hopen dat Simyo dit snel kan oplossen, want ik hoor dat meer mensen met vooral iPhones hier last van hebben. Ik vind het in ieder geval enorm vervelend dat ik op dit moment niet eens gebeld meer kan worden, ik ben compleet onbereikbaar en dat is eigenlijk *** i.v.m. mijn werk.
Ik kan op dit moment niet bellen, niet smsen en niet internetten, daarnaast kan ik niet gebeld worden en kan ik geen smsjes ontvangen...
Daarnaast heb ik ook last van die vreemde tijden! Bij mij staat er op mijn factuur dat ik een aantal dagen om 08:00 's ochtends heel veel MB's heb verbruikt.. maar 1. rond die tijd ben ik nog altijd thuis en meestal in mijn bed (luie student ) en 2. thuis heb ik wifi rond die tijd..
Ik heb al sinds januari 2012 SImyo en was eigenlijk heel erg tevreden.. maar vanaf november zat ik ineens iedere maand er zo'n 30/40 euro overheen... deze maand zit ik er blijkbaar nog veel meer overheen. Ik begrijp er niets van, want zo veel verbruik ik niet. Ik mag hopen dat Simyo dit snel kan oplossen, want ik hoor dat meer mensen met vooral iPhones hier last van hebben. Ik vind het in ieder geval enorm vervelend dat ik op dit moment niet eens gebeld meer kan worden, ik ben compleet onbereikbaar en dat is eigenlijk *** i.v.m. mijn werk.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Simyo:Absurd hoog internet verbruik
Veraa93 schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem.. Het vervelende is ook nog eens dat het nu pasen is en alles dicht is. Ik kreeg zondagmiddag een smsje: "Beste klant, u wordt over enkele minuten geblokkeerd wegens hoogverbruik. Neem contract op met de klantenservice via 0800-0232300.". Zondagmiddag heb ik gewerkt en heb ik dus mijn telefoon niet eens gebruikt. Vreemd.
Ik kan op dit moment niet bellen, niet smsen en niet internetten, daarnaast kan ik niet gebeld worden en kan ik geen smsjes ontvangen...
Daarnaast heb ik ook last van die vreemde tijden! Bij mij staat er op mijn factuur dat ik een aantal dagen om 08:00 's ochtends heel veel MB's heb verbruikt.. maar 1. rond die tijd ben ik nog altijd thuis en meestal in mijn bed (luie student ) en 2. thuis heb ik wifi rond die tijd..
Ik heb al sinds januari 2012 SImyo en was eigenlijk heel erg tevreden.. maar vanaf november zat ik ineens iedere maand er zo'n 30/40 euro overheen... deze maand zit ik er blijkbaar nog veel meer overheen. Ik begrijp er niets van, want zo veel verbruik ik niet. Ik mag hopen dat Simyo dit snel kan oplossen, want ik hoor dat meer mensen met vooral iPhones hier last van hebben. Ik vind het in ieder geval enorm vervelend dat ik op dit moment niet eens gebeld meer kan worden, ik ben compleet onbereikbaar en dat is eigenlijk *** i.v.m. mijn werk.
Grootste boosdoender is de instelling dat je gsm automatisch updates binnenhaalt. Kijk ff na of deze uit of aan staat.
Re: Simyo:Absurd hoog internet verbruik
Nadelig voor alle benadeelden hier is dat je helaas als consument moet aantonen dat "Simyo" ongelijk heeft.
Gebruik daarom altijd een "data monitor" (app) om je verbruik te meten en belangrijkste op te slaan (back-uppen).
Op deze manier kan je bij je provider altijd aantonen dat de verbruikte data hoeveelheid die hun beweren, incorrect is.
Gebruik daarom altijd een "data monitor" (app) om je verbruik te meten en belangrijkste op te slaan (back-uppen).
Op deze manier kan je bij je provider altijd aantonen dat de verbruikte data hoeveelheid die hun beweren, incorrect is.
Re: Simyo:Absurd hoog internet verbruik
Dat is minder sterk bewijs dan je zou vermoeden, aangezien de providers aan hun kant het dataverbruik afronden naar de eerste bovengelegen 10 of 100kb, en dát kan bij vele kleine internetsessies nogal wat schelen met je eigen gemeten dataverbruik.rdcmrt schreef:Nadelig voor alle benadeelden hier is dat je helaas als consument moet aantonen dat "Simyo" ongelijk heeft.
Gebruik daarom altijd een "data monitor" (app) om je verbruik te meten en belangrijkste op te slaan (back-uppen).
Op deze manier kan je bij je provider altijd aantonen dat de verbruikte data hoeveelheid die hun beweren, incorrect is.
Re: Simyo:Absurd hoog internet verbruik
Dat is waar, providers rekenen ook een gezegd "raw" data wat de monitor apps niet zien.
Toch is dat beetje bewijs beter dan niets. Zoveel kunnen die twee niet van elkaar verschillen en het toont grotendeels aan dat "Simyo" onwaarheden verteld.
Toch is dat beetje bewijs beter dan niets. Zoveel kunnen die twee niet van elkaar verschillen en het toont grotendeels aan dat "Simyo" onwaarheden verteld.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27 jan 2008 00:12
Re: Simyo:Absurd hoog internet verbruik
Ik ook pas overgestapt naar SIMYO. Overgang ging geruisloos en bereik en snelheid viel mij niet tegen. Bij Vodafone haalde ik de laatste twee jaar amper 400 mb per maand nu bij SIMYO in een week tijd (150 mb) met hetzelfde internetgedrag daar kwam ik gelukkig op tijd achter. Dan krijg je weer zo'n standaard verhaal over automatische updates en zo. Ik gebruik geen twitter/facebook/whatsapp en het enige vinkje wat bij mij aanstaat is dat ik überhaupt contact met internet kan leggen. Op de meest gekke momenten worden er spook mb's afgeschreven. Bij Vodafone nooit last van gehad en nu moet ik bijna elke uur inloggen op de site van SIMYO wat mijn verbruik is geweest (wordt trouwens weergegeven met een vertraging van ong. 5 uur) omdat het vertrouwen een beetje is weggeslagen.
Nee helaas even een jaartje doorbijten en dan zien ze mij bij Vodafone weer terug
Nee helaas even een jaartje doorbijten en dan zien ze mij bij Vodafone weer terug
Re: Simyo:Absurd hoog internet verbruik
Hallo,
Ik heb een bundel van 500mb en thuis wifi in en om het huis.
Met ingang van de nieuwe bundel had ik binnen enkele dagen al een internetverbruik van 75% van mijn bundel.
Terwijl ik thuis allleen maar op wifi had gezeten. Bijna 2 weken later zat ik op €334,- !!!!!
Na gebeld te hebben met Simyo werd mij meedegedeeld de 3g data uit te zetten voor de zekerheid als je het intenet opgaat en dat wifi over kan gaan op 3g bij een zwak signaal. Deze zaken waren echter al bekend bij mij en als wifi over gaat op 3g is dat zichtbaar in de statusbar van de telefoon.
In het kader van de privacywetgeving kon men niet zien wat de verbruikte dat precies was.
Dit is zeer frustrerend en wat tientallen! malen ( ..x deze zelfde bedragen) weer terugkomt in de specificatie is het volgende:
2013-08-10 08:52:24 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2013-08-10 09:04:00 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
Vreemd ook dat je voor 10 minuutjes buiten de bundel gelijk 18 euro's betaald.
Nog vreemder is dat ik mij op dit tijdstip binnen het Wifi bereik van mijn huis bevond.
Vaag is ook dat in het kader v/d privacywetgeving men je niet kan zeggen waar deze kosten precies wegkomen.
Zo kun iedereen zo maar een rekening presenteren.
Ik vraag me ook afof meer mensen last hebben van dit ongezonde scenario.
Ik heb een bundel van 500mb en thuis wifi in en om het huis.
Met ingang van de nieuwe bundel had ik binnen enkele dagen al een internetverbruik van 75% van mijn bundel.
Terwijl ik thuis allleen maar op wifi had gezeten. Bijna 2 weken later zat ik op €334,- !!!!!
Na gebeld te hebben met Simyo werd mij meedegedeeld de 3g data uit te zetten voor de zekerheid als je het intenet opgaat en dat wifi over kan gaan op 3g bij een zwak signaal. Deze zaken waren echter al bekend bij mij en als wifi over gaat op 3g is dat zichtbaar in de statusbar van de telefoon.
In het kader van de privacywetgeving kon men niet zien wat de verbruikte dat precies was.
Dit is zeer frustrerend en wat tientallen! malen ( ..x deze zelfde bedragen) weer terugkomt in de specificatie is het volgende:
2013-08-10 08:52:24 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2013-08-10 09:04:00 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
Vreemd ook dat je voor 10 minuutjes buiten de bundel gelijk 18 euro's betaald.
Nog vreemder is dat ik mij op dit tijdstip binnen het Wifi bereik van mijn huis bevond.
Vaag is ook dat in het kader v/d privacywetgeving men je niet kan zeggen waar deze kosten precies wegkomen.
Zo kun iedereen zo maar een rekening presenteren.
Ik vraag me ook afof meer mensen last hebben van dit ongezonde scenario.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Simyo:Absurd hoog internet verbruik
Ray2010 schreef:Hallo,
Ik heb een bundel van 500mb en thuis wifi in en om het huis.
Met ingang van de nieuwe bundel had ik binnen enkele dagen al een internetverbruik van 75% van mijn bundel.
Terwijl ik thuis allleen maar op wifi had gezeten. Bijna 2 weken later zat ik op €334,- !!!!!
Na gebeld te hebben met Simyo werd mij meedegedeeld de 3g data uit te zetten voor de zekerheid als je het intenet opgaat en dat wifi over kan gaan op 3g bij een zwak signaal. Deze zaken waren echter al bekend bij mij en als wifi over gaat op 3g is dat zichtbaar in de statusbar van de telefoon.
In het kader van de privacywetgeving kon men niet zien wat de verbruikte dat precies was.
Dit is zeer frustrerend en wat tientallen! malen ( ..x deze zelfde bedragen) weer terugkomt in de specificatie is het volgende:
2013-08-10 08:52:24 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2013-08-10 09:04:00 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
Vreemd ook dat je voor 10 minuutjes buiten de bundel gelijk 18 euro's betaald.
Nog vreemder is dat ik mij op dit tijdstip binnen het Wifi bereik van mijn huis bevond.
Vaag is ook dat in het kader v/d privacywetgeving men je niet kan zeggen waar deze kosten precies wegkomen.
Zo kun iedereen zo maar een rekening presenteren.
Ik vraag me ook afof meer mensen last hebben van dit ongezonde scenario.
Diverse hebben hetzelfde ondervonden, Volgens een ander topic is Simyo beter bereikbaar via diverse social media.
Daar klagen schijnt goed te helpen en op te worden gelost.
Re: Simyo:Absurd hoog internet verbruik
Simyo heeft op de website een eigen forum. Wordt over het algemeen snel en adequaat op gereageerd.