Abonnement overgesloten bij Media Mobile(The Phone House)
Geplaatst: 21 feb 2013 16:04
Beste allemaal,
Op 5 februari van dit jaar verliep mijn abonnement bij Vodafone, en ik zou dus (volgens de voorwaarden van Vodafone) vanaf vanaf 5 oktober mijn abonnement kunnen verlengen, met een nieuw toestel.
Daarom ging ik 11 oktober 2012 naar Media Mobile in Bergen op Zoom(onderdeel van The Phone House), om hier een nieuw toestel uit te kiezen voor mijn verlenging.
Na wat speuren bleek mijn toestel bij mijn huidige aanbieder 100 euro duurder te zijn, als bij een overstap naar T-mobile na afloop van mijn huidige abonnement, dus vanaf vanaf 6februari 2013. Daarom besloot ik om over te stappen. Dit was ook mogelijk volgens de verkoper.
Na het invullen van alle gevraagde gegevens, het registreren van de simkaart en het digitaal versturen van het contract naar T-mobile, bleek echter dat ik nog niet over kon stappen, omdat Vodafone bij overstap een opzegtermijn kent van minimaal 2 maanden. Ik zou dus pas vanaf 5 december kunnen overstappen. De verkoper kwam hier pas achter, nadat het abonnement was verzonden naar T-mobile en hij had mij dus verkeerd voorgelicht.
Het abonnement zou geannuleerd worden, dit moest echter via het hoofdkantoor van The Phone House. Ik zou bericht ontvangen wanneer dit was geannuleerd.
na twee weken nogmaals gebeld met Media Mobile in Bergen op Zoom. De zaak was in behandeling, ze waren er druk mee bezig en ik zou antwoord krijgen wanneer dit rond was. Omdat de verkoper nogal overtuigend klonk dat dit wel ging lukken, heb ik besloten om mijn abonnement te verlengen met een Sim-only bij Vodafone voor een jaar, dus tot februari 2014.
Tot mijn grote schrik krijg ik vorige week ineens een e-mail van T-mobile waarin ik hartelijk welkom word geheten als nieuwe klant, en dat ik mijn eerste factuur spoedig zal ontvangen. Daarom direct weer contact opgenomen met de Media Mobile, en ook nog maar een keer met de klantenservice van T-mobile, en de klantenservice van The Phone House.
Inmiddels heb ik een reactie ontvangen van The Phone House, waar ik op zijn zachtst gezegd niet blij mee ben:
'Ik heb het u nagekeken en kan u melden dat wij dit al hadden doorgezet naar T-Mobile en hebben daar de winkel ook al van op de hoogte gebracht dat T-Mobile geen annuleringstermijn kent. En dat de terugkoppeling van T-Mobile op uw case de volgende is:
Uw abonnement zal door T-Mobile niet geannuleerd worden doordat het geen annuleringstermijn kent en het geen reden is om te annuleren'.
Oftewel, door een fout van de verkoper van Media Mobile zit ik nu opgescheept met een abonnement van T-mobile, waarvan ik de simkaart en de telefoon niet heb(die hebben ze in de winkel gelaten) en bovendien heb ik inmiddels reeds een abonnement verlengd. Ondertussen is er echter al wel 51,40 euro afgeschreven door T-mobile, dit kan ik wel gaan storneren maar dit heb ik niet gedaan. Ik heb namelijk geen zin in deurwaarders en dergelijke.
Wie weet er raad?
Op 5 februari van dit jaar verliep mijn abonnement bij Vodafone, en ik zou dus (volgens de voorwaarden van Vodafone) vanaf vanaf 5 oktober mijn abonnement kunnen verlengen, met een nieuw toestel.
Daarom ging ik 11 oktober 2012 naar Media Mobile in Bergen op Zoom(onderdeel van The Phone House), om hier een nieuw toestel uit te kiezen voor mijn verlenging.
Na wat speuren bleek mijn toestel bij mijn huidige aanbieder 100 euro duurder te zijn, als bij een overstap naar T-mobile na afloop van mijn huidige abonnement, dus vanaf vanaf 6februari 2013. Daarom besloot ik om over te stappen. Dit was ook mogelijk volgens de verkoper.
Na het invullen van alle gevraagde gegevens, het registreren van de simkaart en het digitaal versturen van het contract naar T-mobile, bleek echter dat ik nog niet over kon stappen, omdat Vodafone bij overstap een opzegtermijn kent van minimaal 2 maanden. Ik zou dus pas vanaf 5 december kunnen overstappen. De verkoper kwam hier pas achter, nadat het abonnement was verzonden naar T-mobile en hij had mij dus verkeerd voorgelicht.
Het abonnement zou geannuleerd worden, dit moest echter via het hoofdkantoor van The Phone House. Ik zou bericht ontvangen wanneer dit was geannuleerd.
na twee weken nogmaals gebeld met Media Mobile in Bergen op Zoom. De zaak was in behandeling, ze waren er druk mee bezig en ik zou antwoord krijgen wanneer dit rond was. Omdat de verkoper nogal overtuigend klonk dat dit wel ging lukken, heb ik besloten om mijn abonnement te verlengen met een Sim-only bij Vodafone voor een jaar, dus tot februari 2014.
Tot mijn grote schrik krijg ik vorige week ineens een e-mail van T-mobile waarin ik hartelijk welkom word geheten als nieuwe klant, en dat ik mijn eerste factuur spoedig zal ontvangen. Daarom direct weer contact opgenomen met de Media Mobile, en ook nog maar een keer met de klantenservice van T-mobile, en de klantenservice van The Phone House.
Inmiddels heb ik een reactie ontvangen van The Phone House, waar ik op zijn zachtst gezegd niet blij mee ben:
'Ik heb het u nagekeken en kan u melden dat wij dit al hadden doorgezet naar T-Mobile en hebben daar de winkel ook al van op de hoogte gebracht dat T-Mobile geen annuleringstermijn kent. En dat de terugkoppeling van T-Mobile op uw case de volgende is:
Uw abonnement zal door T-Mobile niet geannuleerd worden doordat het geen annuleringstermijn kent en het geen reden is om te annuleren'.
Oftewel, door een fout van de verkoper van Media Mobile zit ik nu opgescheept met een abonnement van T-mobile, waarvan ik de simkaart en de telefoon niet heb(die hebben ze in de winkel gelaten) en bovendien heb ik inmiddels reeds een abonnement verlengd. Ondertussen is er echter al wel 51,40 euro afgeschreven door T-mobile, dit kan ik wel gaan storneren maar dit heb ik niet gedaan. Ik heb namelijk geen zin in deurwaarders en dergelijke.
Wie weet er raad?