Hoofdverzekeringnemer
Geplaatst: 23 feb 2013 14:32
Ik ben onlangs telefonisch benaderd door onze uitvaartverzekering om onze verzekering door te nemen. Omdat wij onderverzekerd zijn heb ik gedacht er goed te doen er nog een verzekering bij af te sluiten. Mij werd verteld dat er dan een flink bedrag aan transport en advies kosten bovenop zou komen. Ik weet dat de wet tegenwoordig voorschrijft dat verzekeringsmaatschappijen deze kosten transparant moeten maken voor de klant. Op zich ook geen punt, behalve dat de kosten in mijn ogen heel erg hoog waren. Ik heb meteen aangegeven dat ik deze kosten extreem hoog vond. Het was iets van 225 euro. Maar goed, gaandeweg het gesprek kwam naar voren dat ik 30 dagen bedenk tijd zou hebben. Dit in mijn achterhoofd houdende heb ik de verzekering afgesloten met de gedachte nog wel even uit te zoeken of deze extra kosten reeel zijn.
Binnen een week heb ik echter besloten me te beroepen om mijn 30 dagen bedenk tijd en de verzekering geannuleerd. Door de klantenservice werd mij verteld dat dit absoluut geen probleem was en dat ik de polissen terug kon sturen en werd mij een fijne avond gewenst. Verder helemaal niets. Er werd ook niet naar een reden gevraagd. Dan had ik kunnen zeggen dat het om de hoge extra kosten ging, en hadden ze mij er op kunnen wijzen dat die kosten gewoon bleven staan. Eigenlijk vind ik dat ze mij hier sowieso op hadden moeten wijzen.
Een paar dagen later krijg ik een factuur toegestuurd van 345 euro!! voor transport en advies kosten. Een veel hoger bedrag nog dan werd genoemd in het gesprek. Tot dan ging ik er vanuit dat dit mijn annulering en het versturen van deze factuur net langs elkaar heen waren gelopen. Toch maar even bellen voor de zekerheid. Wat schetst mijn verbazing: ik moet deze rekening gewoon betalen. Heeft niets met het annuleren van de polis te maken.
Ik ben er van overtuigd dat mij niet duidelijk is verteld dat deze kosten blijven staan op het moment dat je je beroept op je 30 dagen bedenktijd. Het gesprek waarin ik akkoord ben gegaan met de verzekering is opgenomen. Ik heb de uitvaartverzekering verzocht mij dit bandje te laten horen. Ik heb bericht gehad dat ze alles aan het uitzoeken zijn en me een dezer dagen zullen bellen.
Uiteraard heb ik er weing vertrouwen in dat we hier uit gaan komen.
Maar wat ik me afvraag: Mijn man is hoofdverzekeringnemer. Is dit hele gebeuren uberhaupt wel rechtsgeldig aangezien hij de verzekering niet heeft afgesloten maar ik?
Binnen een week heb ik echter besloten me te beroepen om mijn 30 dagen bedenk tijd en de verzekering geannuleerd. Door de klantenservice werd mij verteld dat dit absoluut geen probleem was en dat ik de polissen terug kon sturen en werd mij een fijne avond gewenst. Verder helemaal niets. Er werd ook niet naar een reden gevraagd. Dan had ik kunnen zeggen dat het om de hoge extra kosten ging, en hadden ze mij er op kunnen wijzen dat die kosten gewoon bleven staan. Eigenlijk vind ik dat ze mij hier sowieso op hadden moeten wijzen.
Een paar dagen later krijg ik een factuur toegestuurd van 345 euro!! voor transport en advies kosten. Een veel hoger bedrag nog dan werd genoemd in het gesprek. Tot dan ging ik er vanuit dat dit mijn annulering en het versturen van deze factuur net langs elkaar heen waren gelopen. Toch maar even bellen voor de zekerheid. Wat schetst mijn verbazing: ik moet deze rekening gewoon betalen. Heeft niets met het annuleren van de polis te maken.
Ik ben er van overtuigd dat mij niet duidelijk is verteld dat deze kosten blijven staan op het moment dat je je beroept op je 30 dagen bedenktijd. Het gesprek waarin ik akkoord ben gegaan met de verzekering is opgenomen. Ik heb de uitvaartverzekering verzocht mij dit bandje te laten horen. Ik heb bericht gehad dat ze alles aan het uitzoeken zijn en me een dezer dagen zullen bellen.
Uiteraard heb ik er weing vertrouwen in dat we hier uit gaan komen.
Maar wat ik me afvraag: Mijn man is hoofdverzekeringnemer. Is dit hele gebeuren uberhaupt wel rechtsgeldig aangezien hij de verzekering niet heeft afgesloten maar ik?