Met de overgang van de Frieslandbank naar de Rabobank verhuist, naast spaar- en betaalrekening, uiteraard ook mijn hypotheek.
Kan ik in dit geval - omdat ik ongevraagd van bank verander - deze gelegenheid aangrijpen om eenmalig meer af te lossen dan de huidige voorwaarden toestaan. Dit om mijn woonlasten in één klap substantieel omlaag te brengen.
In mijn optiek is er sprake van een einde van een contract, met aansluitend een nieuw contract bij een andere bank. Normaliter biedt deze situatie de mogelijkheid transacties te verrichten die niet binnen de normale voorwaarden genoemd staan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypotheek van Frieslandbank naar Rabobank
-
Re: Hypotheek van Frieslandbank naar Rabobank
Nee, dat is er niet. Er is voor jou immers geen verandring in de hypotheekvoorwaarden. En ook geen aanpassing van je contract. Dat zal formeel nog steeds bij de zelfde nv of bv zijn, alleen is die bv of nv nu in handen van rabo.
Ik weet niet wat voor hypotheek je hebt, maar wij hebben de spaarhypotheek van de frieslandbank en mogen per jaar 10% van het hypotheek bedrag boete vrij aflossen. Onze hypotheekadviseur heeft bij ons aangegeven dat dat bij vrijwel alle hypotheken van de friesland bank dat is, dus je kan het altijd even nakijken!
Eeuh nee, enkel de BV veranderd van eigenaar, niet meer dan dat. als dat wel zo zou zijn, had je weer naar de notaris gemoeten, aangezien het een notarieel vastgelegde akte is.Brainfreeze schreef:Met de overgang van de Frieslandbank naar de Rabobank verhuist, naast spaar- en betaalrekening, uiteraard ook mijn hypotheek.
Kan ik in dit geval - omdat ik ongevraagd van bank verander - deze gelegenheid aangrijpen om eenmalig meer af te lossen dan de huidige voorwaarden toestaan. Dit om mijn woonlasten in één klap substantieel omlaag te brengen.
In mijn optiek is er sprake van een einde van een contract, met aansluitend een nieuw contract bij een andere bank. Normaliter biedt deze situatie de mogelijkheid transacties te verrichten die niet binnen de normale voorwaarden genoemd staan.