LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Indesit K 3 T 35 SX fornuis

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
daytona12

Indesit K 3 T 35 SX fornuis

Ongelezen bericht door daytona12 »

Heeft iemand op dit forum ervaring met de belettering op RVS fornuizen en in dit geval betreft het een Indesit fornuis.
Het fornuis is bijna twee jaar oud en de belettering naast de bedieningsknoppen aan de RVS voorzijde van het fornuis begint te vervagen. Aan Indesit heb ik de vraag via email gesteld hoe dat mogelijk is.
Zonder te kijken gaan ze er in een email vanuit dat er een agressief schoonmaakmiddel is gebruikt, terwijl dat zeker niet het geval is.
De voorzijde van het fornuis wordt bijna nooit vet en wordt daarom normaal gesproken alleen afgenomen met een microvezeldoekje. Alleen als er met vet is gemorst op de voorzijde wordt er gebruik gemaakt van een speciaal voor RVS geschikt schoonmaakmiddel, maar dat komt bijna niet voor.

Ik heb contact opgenomen met Wehkamp en het probleem voorgelegd.
Dit vond het ook heel apart dat de belettering begint te vervagen en heeft Indesit gevraagd om te gaan kijken bij ons thuis. Eventuele voorrijkosten kon ik declareren bij Wehkamp, dus so far , so good.
Het probleem ligt dus NIET bij Wehkamp, maar bij Indesit. Ik heb geen slechte ervaringen met de servcie van Wehkamp zelf.
De monteur kom langs en begint mijn partner eigenlijk voor leugenaar uit te maken door meteen te roepen dat dit alleen kan komen door het gebruik van agressieve middelen.
Als mijn partner verteld dat dit niet het geval is, zegt de monteur dat het ook nog door vet kan komen dat de belettering vervaagd.

Dus nu zitten we nu met een gasfornuis waarop we blijkbaar geen biefstukje mogen bakken omdat een vetspetter je belettering wel eens zou kunnen aantasten.
Verder nog een verhaal dat de ene fabrikant de belettering in de RVS plaat stanst en de ander de belettering als het ware verft op de RVS plaat. Voor mij als klant is het alleen van belang dat het erop blijft zitten als je er een doekje overheen haalt.
Vaak een doekje over je RVS formuis halen is dus ook al geen optie want dan slijt de belettering er af.
Valt niet onder de garantie, terwijl ik toch denk dat alles waarvan je redelijkerwijs mag verwachten dat het een X periode mee zou moeten gaan, gewoon onder de garantie valt.

Hiervoor hadden meer dan 15 jaar lang we een niet RVS Etna fornuis waar de belettering nog volledig intact op zat toen hij door Wehkamp werd meegenomen tijdens de levering van de Indesit.
Toevallig hebben wij een kennis met een ander model Indesit RVS fornuis en die heeft exact hetzelfde probleem na 8 maanden gebruik.
Verder zitten er een paar kleine roestplekjes op een schanier van de bovenplaat van het fornuis en de monteur gaf aan dat dit waarschijnlijk komt omdat we het schanier waarschijlijk niet goed hebben afgedroogd. Blijkbaar weet deze monteur niet wat de letters RVS betekenen, of zijn de letters RVS in zijn gedachten te vervaagd om nog te kunnen lezen. Misschien teveel vet gegeten of of drankjes met agressief alcohol gedronken.

Wehkamp doet zijn best, maar het is gewoon jouw woord tegen dat van een monteur die van Indesit opdracht heeft gekregen om zoveel mogelijk af te doen als 'valt niet onder de garantie'

Heeft iemand op dit forum ervaring met dit probleem?
Laatst gewijzigd door daytona12 op 27 feb 2013 14:43, 4 keer totaal gewijzigd.

Webcarewehkamp.nl

Re: Indesit K 3 T 35 SX fornuis

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Allereerst bied ik je namens wehkamp.nl excuses aan voor wat er is voorgevallen.
Graag wil ik kijken of ik je een oplossing kan bieden. Als je hiervan gebruik wilt maken, kun je via e-mail ([email protected]) jouw klantnummer of postcode en huisnummer en eventueel het forum, waarop je je klacht kenbaar hebt gemaakt, sturen.
Ik wacht jouw reactie af. Voor nu wens ik je een prettige dag.

daytona12

fritspieters schreef:Allereerst bied ik je namens wehkamp.nl excuses aan voor wat er is voorgevallen.
Graag wil ik kijken of ik je een oplossing kan bieden. Als je hiervan gebruik wilt maken, kun je via e-mail ([email protected]) jouw klantnummer of postcode en huisnummer en eventueel het forum, waarop je je klacht kenbaar hebt gemaakt, sturen.
Ik wacht jouw reactie af. Voor nu wens ik je een prettige dag.
Niet nodig want de zaak loopt nog bij J.Beuten van Wehkamp en zoals ik al aangaf doet Wehkamp tot nu toe zijn best om de zaak op te lossen. En anders zal ik dat nog duidelijker vermelden in het bovenstaande bericht, want dit is een Indesit probleem en GEEN Wehkamp probleem, die is alleen tussenpersoon. Ik zoek hier alleen naar mensen met een zelfde ervaring met RVS Indesit fornuizen. Zo'n monteur komt even langs en doet een bewering die niet klopt en dan sta je eigenlijk met je rug tegen de muur. En als ik nog meer mensen kan vinden met dit zelfde probleem, dan is dat misschien handig. Tenzij je schoonmaakt met schuurpapier of zoutzuur, hoort de belettering gewoon op het formuis te blijven zitten.

Maar heel erg bedankt voor het aanbod

jbw61

Ongelezen bericht door jbw61 »

Niet alleen bij fornuizen maar ook bij andere producten is er wel een excuus dat het niet aan Indesit ligt.

Maar bij de low budget merken moet het in de lengte of breedte ergens vandaan komen.

En bij het Merk Indesit is het heel simple "lage prijs, lage service, korte levensduur", maar dit valt over het hele form toch te lezen over merk Indesit.

En als hierop mensen reageren die zeggen nooit problemen met Indesit, dan hebben ze gewoon geluk gehad.

daytona12

"En als hierop mensen reageren die zeggen nooit problemen met Indesit, dan hebben ze gewoon geluk gehad."

Daar begint het wel op te lijken ondertussen.
Wehkamp heeft Indeshit ondertussen de opdracht gegeven om het voorfront te vervangen op hun kosten, dus als het onderdeel besteld is wordt die reparatie uitgevoerd. Wat dat betreft behandeld Wehkamp de zaak keurig. Mooi gevalletje warme douche. :wink:
Verder heb ik op andere plekken op het internet soorgelijke klachten gevonden en zelfs met keramische fornuizen waarvan de belettering op den duur als sneeuw voor de zon verdween.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op zich een prima merk, Indeshit.

daytona12

Update.

Ondertussen heeft Wehkamp voorgesteld om het voorfront van het gasfornuis of het gehele gasfornuis te vervangen ondanks dat het verdwijnen van de belettering, volgens Indeshit niet onder de garantie viel. Het gehele fornuis vervangen vond ik een niet echt nodig want deze is verder prima in orde.

Dus heeft Wehkamp Indeshit ingeschakeld om het voorfront op hun kosten te vervangen.
Dat is inmiddels uitgevoerd en het ziet er allemaal weer prima uit en nu maar hopen dat de belettering deze keer niet met vingerverf is aangebracht. :lol:
De rekening is overigens rechtstreeks naar Wehkamp gegaan en zo hoort het ook.
Kan niet anders zeggen dat dan Wehkamp dit probleem zeer goed heeft aangepakt en als klant wil je dan in de toekomst gewoon weer zaken doen met Wehkamp. Alleen geen Indeshit meer wat mij betreft.
Wehkamp bedankt, ik heb gemerkt dat jullie hier op het forum meelezen.

Verder heb ik helaas geen goed woord over voor Indesit welke zijn uiterste best heeft gedaan om maar onder hun verantwoordelijkheid uit te komen. :twisted:

Gesloten