Pagina 1 van 2

Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 27 feb 2013 18:09
door jarnoz
Hallo,

Wij Zitten tevreden bij UPC voor onze TV en Internet.
Maar omdat het maandbedrag steeds hoger werd besloten eens verder te gaan kijken.
We zijn nu bij tele2 uitgekomen en hebben daar het een en ander besteld.
Het probleem is nu dat we een aantal dagen geleden de spullen binnen hebben gekregen om tv te kunnen kijken en te kunnen internetten.
Wij zijn daar niet tevreden mee en willen weer terug naar upc omdat de beeldkwaliteit daar 10x beter is en de service van upc is in onze beleving ook een stuk netter.

Gebeld met tele 2 om er van af te zien maar de persoon lachte ons gewoon vierkant uit.
je bedenktijd is om na 7 dagen nadat je de welkomstbrief ontvangen heb.
Maar dat is toch onmogelijk? hoe kun je nou iets beoordelen wat je pas 2 weken later in huis krijgt en niet eens hebt kunnen uitproberen?

wij zitten hier nogal mee en willen gewoon van tele 2 af en weer naar upc terug.

wat is er mogelijk?

alvast bedankt,
jarno

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 27 feb 2013 18:25
door ciske
je bedenktijd is om na 7 dagen nadat je de welkomstbrief ontvangen heb
Dit klopt helaas, je zit een jaar aan tele2 vast.

Niks kun je er tegen doen, gewoon een jaar uitzitten.

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 27 feb 2013 18:29
door jarnoz
maar in mijn beleving moet je toch kunnen zien hoe een produkt werkt zodat je niet een jaar aan een produkt vastzit wat je totaal niet bevalt?
bij kpn had ik ook 30 dagen de tijd om digitenne uit te proberen en ook dat heb ik terug gestuurd omdat de kwaliteit gewoon slecht was.

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 27 feb 2013 18:36
door ciske
Bij KPN had je alleen digitenne, bij tele2 heb je ook internet, lees het maar na is bij elke provider zo.

Zit een jaar uit,en ga dan terug naar wie je wilt.

Bij upc mag je ook niet eerst kijken, dan ben je ook meteen klant na 7 dagen.

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 28 mei 2014 14:56
door Cor999
Ik heb gereageerd na 2 dagen,( nadat alles maar dan ook echt alles fout is gegaan)om op te zeggen.
Ze kunnen simpel weg niet leveren wat ze beloofden.( bij opnemen vanaf de tv) maar ook ik moet een jaar uitzitten.
Maar als het jaar om is ga ik zeker nooit meer terug naar Tele 2

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 11:39
door Acoma
Dit komt voornamelijk door het verschil in opbouw.
Digitenne haalt het signaal gewoon uit de lucht, het kost KPN bijna niets om je aan te sluiten.
Ik heb op mijn zolder een coax gestript, uit elkaar gefrunniked en nu heb ik Nederland 1 in HD! Dat signaal is er altijd.
Tele2 werkt bijvoorbeeld via DSL, ze moeten KPN dan betalen om je signaal te activeren.

Als je digitenne binnen een maand afsluit, dan maakt KPN winst.
Als Tele2 je binnen een maand zou laten gaan, dan maken ze verlies.

De bedenktijd is er enkel en alleen om je contract door te lezen en te controleren of je ook echt krijgt wat je wil, het is niet bedoeld om te kijken of je wel tevreden bent over de dienst.

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 12:58
door ciske
Acoma schreef:
De bedenktijd is er enkel en alleen om je contract door te lezen en te controleren of je ook echt krijgt wat je wil, het is niet bedoeld om te kijken of je wel tevreden bent over de dienst.

topic is al een jaar oud!

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 14:01
door langste adem
Voor diegenen voor wie het nog wel actueel is : Ik kan me vergissen, maar het lijkt me dat als de provider niet kan leveren van hetgeen wat is afgesproken, dat er dan WEL een reden is om de overeenkomst eerder te beeindigen.

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 14:10
door bprosman
@Langste adem
Wij zijn daar niet tevreden mee en willen weer terug naar upc omdat de beeldkwaliteit daar 10x beter
Dat is niet, het niet kunnen leveren maar inherent aan het product. De Ziggo/UPC HD kwaliteit ga je gewoon nooit halen op ADSL.
TS Is van een BMW/Mercedes overgestapt naar een lelijke eend met zachte banden en klaagt nu dat hij de snelheid niet meer haalt.
Probleem is vaak, dat klanten die overstappen puur en alleen op prijs vergelijken en niet op prijs/kwaliteitsverhouding.

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 14:49
door ciske
Probleem is vaak, dat klanten die overstappen puur en alleen op prijs vergelijken en niet op prijs/kwaliteitsverhouding.
Er zijn mensen die niet veel te besteden hebben, dus die letten dan op de prijs. Alsnog is ADSL niet slecht.

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 14:53
door bprosman
Er zijn mensen die niet veel te besteden hebben, dus die letten dan op de prijs.
Da's prima maar dan moet je ook niet de zelfde (beeld)kwaliteit willen hebben (lees, er over klagen) als de duurdere versie.

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 14:55
door ciske
bprosman schreef: Da's prima maar dan moet je ook niet de zelfde (beeld)kwaliteit willen hebben (lees, er over klagen) als de duurdere versie.

Ik zou niet weten waarom niet, alsnog is de kwaliteit echt niet zo slecht als jij zegt.

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 14:57
door bprosman
als jij zegt.
Zeg ik niet, zegt TS, en ik bevestig het.

Overigens geven de cijfers dat ook wel aan de SD kwaliteit van UPC is gelijk aan de HD kwaliteit van Tele 2 :
Digitenne | DVB-T - ether tv | 2,5-3 Mbps bitrate
Tele2 / KPN Interactieve tv | IPTV adsl tv | 4-5 Mbps (SD) en 8-9 Mbps (HD)
CanalDigitaal | DVB-S satelliet tv | 4-5 Mbps (SD) en 12-14 Mbps (HD)
UPC / Ziggo / Caiway | DVB-C kabel tv | 8 Mbps (SD) / HD 12-14 Mbps (HD)

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 15:05
door Acoma
ciske schreef:topic is al een jaar oud!
Maar minder dan een maand sinds de laatste reactie ;)
En de informatie is nog steeds relevant, dat is belangrijk!
langste adem schreef:Voor diegenen voor wie het nog wel actueel is : Ik kan me vergissen, maar het lijkt me dat als de provider niet kan leveren van hetgeen wat is afgesproken, dat er dan WEL een reden is om de overeenkomst eerder te beeindigen.
Dat klopt helemaal!
Wel moet je dan realistisch zijn en goed in de papieren nalezen wat er is afgesproken.
Opzeggen omdat er bij de aansluiting iets is misgegaan en je nu een week geen internet hebt (voorbeeld) is geen reden tot opzegging.
Een valse mondelinge belofte is bijvoorbeeld ook geen reden.

Tip: Consumentenbond heeft kant en klare brieven voor zulke situaties.
Gebruik deze echter niet als je serieus genomen wilt worden ;)

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 15:16
door ciske
Zeg ik niet, zegt TS, en ik bevestig het
Is dat zaligmakend dan? Heb jij ooit wel eens digitenne gehad? Alsnog heeft ieder mens een eigen mening en lijkt het mij ook onverstandig om je in de schuld te steken, omdat jij zegt dat kabel beter is. Je kan alleen afnemen wat je kan betalen. Trouwens dat is helemaal off topic.

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 15:26
door bprosman
Heb jij ooit wel eens digitenne gehad?
Ja, mn ouders hebben het (er bij).
Je kan alleen afnemen wat je kan betalen.
Nogmaals , niks mis mee maar dan moet je niet klagen dat een goedkoper product een mindere kwaliteit geeft. Dat jij het verschil niet ziet en tevreden bent met een "Digitenne kwaliteit" , ook niks mis mee, maar er zit wel degelijk een verschil tussen, zie tabel hierboven.

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 15:32
door ciske
goedkoper product een mindere kwaliteit geeft
Nogmaals dat is jouw mening, dring die niet zo op.

maar er zit wel degelijk een verschil tussen, zie tabel hierboven.
Laat ik nou toch op mijn eigen mening af gaan, Ik heb al wat jaartjes nu UPC , maar alsnog is de kabel ook niet zaligmakend.

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 15:39
door bprosman
Nogmaals dat is jouw mening, dring die niet zo op. Jouw mening is niet zaligmakend!!
Dat is niet mijn mening, zie hieronder maar gewoon de harde feiten.
[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]

Digitenne | DVB-T - ether tv | 2,5-3 Mbps bitrate
Tele2 / KPN Interactieve tv | IPTV adsl tv | 4-5 Mbps (SD) en 8-9 Mbps (HD)
CanalDigitaal | DVB-S satelliet tv | 4-5 Mbps (SD) en 12-14 Mbps (HD)
UPC / Ziggo / Caiway | DVB-C kabel tv | 8 Mbps (SD) / HD 12-14 Mbps (HD)

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 25 jun 2014 16:43
door Acoma
Een tabel zegt alles!
Dit heeft niets met slecht beeld te maken of met tevredenheid van klanten.
Het zijn droge getallen die de technische mogelijkheden aangeven van de dienst.
Wat de tabel wel mist is de gebruikte codering en de invloed die dat heeft op de kwaliteit.

Re: Bedenktijd / terugkomen op abonnementt?

Geplaatst: 26 jun 2014 11:52
door Kanty33
Wij zijn al jaren hele tevreden klanten van de KPN. Alswwe vragen hebben, worden we vriendelijk te woord gestaan. Ook snelle internet verbinding enz.