LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laboratoires Rochelle

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

hallo,
ook hier wil ik graag mijn verhaal doen over het bedrijf Laboratoires Rochelle!

op 13 februari krijg ik de gevraagde proefmonster van bio forte afslankpillen waar ik alleen verzendkosten voor hoefde te betalen zonder verdere verplichtingen! ik kon hun per telefoon of per email laten weten dat ik geen vervolgzending wens te ontvangen!
ik had er meteen spijt van het bestelde (heb het hier nog thuis liggen) en mailde de volgende dag dat ik geen vervolgzending wenste en vroeg om een bevestiging, geen reactie! de volgende dag weer een mail gestuurd weer geen bevestiging, telefonisch kom ik er niet doorheen en stuurde voor de zekerheid toch maar een sms en een brief! ...geen reactie! 19 februari gaat er 59,95 van mijn rekening voor een vervolgzending stond er! niet om gevraagd en GEEN machtiging gegeven voor dit en meteen het bedrag laten stoneren
paar dagen later kreeg ik deze mail:

Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen dinsdag 19 februari 2013 heeft Laboratoires Rochelle BV getracht de doorlopende machtiging, die u eerder heeft afgegeven voor het incasseren van de periodieke kosten, van uw rekening af te boeken.

Helaas is deze machtiging, om voor ons onbekende reden(en), geweigerd door uw bank. Wij verzoeken u daarom het bedrag alsnog per bankoverschrijving aan ons te voldoen.

Bedrag EUR 59.95
Betalingskenmerk 8000 0022 8711 7884

Bankrekeningnummer 55.69.77.556
Banknaam Deutsche Bank
Vestigingsplaats bank Amsterdam
Ten name van Stichting Foundation docdata payments
te Utrecht, Nederland

Wij verzoeken u vriendelijk het bedrag zo spoedig mogelijk over te maken naar bovenstaand rekeningnummer onder vermelding van het betaalkenmerk. Wanneer het betaalkenmerk ontbreekt, kan de verwerking van uw betaling meer tijd in beslag nemen.

Wilt u deze incasso machtiging intrekken of heeft u vragen hierover, dan kunt u Laboratoires Rochelle BV bereiken op:
E: [email protected]
T: 0900 600 600 3

Docdata Payments is in deze slechts een online betaaldienst verlener voor Laboratoires Rochelle BV.


Met vriendelijke groet,
Docdata Payments




Let op! Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Een antwoord op dit bericht wordt niet gelezen. Voor vragen omtrent uw bestelling verwijzen wij u naar Laboratoires Rochelle BV ([email protected]) .

ik weer gereageerd dat ik niks had besteld, niks had ontvangen en niks wilde en op tijd had gereageerd!
toen weer deze mail! op mijn mailtjes reageren ze totaal niet!!


Inzake: uw betalingsachterstand


Amsterdam, 22 februari 2013


Geachte mevrouw Kachar,

Naar aanleiding van een storno of mislukte afschrijving blijkt dat onderstaande rekening nog niet is voldaan.

1e vervolgpakket Natrudyn Bio Forte verstuurd d.d. 19-02-2013: € 59.95

Het totaalbedrag dient uiterlijk op 03-03-2013 te zijn bijgeschreven op ons rekeningnummer 6397142 t.n.v. Laboratoires Rochelle BV. Vermeld bij uw betaling als kenmerk uw klantnummer KN1439626. Mocht u het openstaande bedrag inmiddels al hebben voldaan, dan kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen.

Als u aan bovenstaande sommatie niet voldoet, dan bent u in verzuim.

Voor vragen kunt u tijdens kantooruren contact met ons opnemen.

Hoogachtend,

Laboratoires Rochelle BV
Productgroep Natrudyn Bio Forte

Afdeling Finance

H.J.E. Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam

Internet: http://www.natrudynbioforte.com/nl


en let op ze geven aan dat ze het pakket op 19 februari hadden gestuurd!! dus geven ze degelijk aan dat ze mijn mailtjes wel lezen! neem contact met ons op zeggen ze, maar telefoon nemen ze niet op of laten je hangen voor ik weet niet hoelang en mailtjes reageren ze niet op! dus hoezo neem contact met ons op tijdens kantooruren,
na nog een paar mailtjes en sms-jes op 22 februari een aangetekende brief opgestuurd met 2 mail bewijzen dat ik wel degelijk meteen me had afgemeld voor vervolgzending!
ik ga zeker niet iets betalen wat ik niet heb gevraagd en niet heb ontvangen! en mocht ik toch nog een pakket ontvangen wat ik niet verwacht dank stuur ik het direkt weer terug..
het staat bol van klachten over dit bedrijf.. het is stil nu van hun kant, maar verwacht dat ze 3 maart reageren omdat ik dan het bedrag moest betalen! ik heb het ook bekend gemaakt bij kassa en consuwijzer
hoop dat meer mensen dit bekend gaan maken zodat ze gestopt worden!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door tenormin »

Het is jammer dat je niet eerst hebt gegoogled over dit bedrijf want het staat bol van de klachten. Eigenlijk moeten alle "gratis proefmonsters" met een flinke korrel zout worden bekeken. Nou ja, je hebt je mails e.d. nog in je bezit, het bedrag is gestorneert dus negeer de rest, ook al zullen ze waarschijnlijk ook nog gaan dreigen met incasso bureau o.i.d. Schrale troost is dat je niet de enige bent.
http://www.klacht.nl/klacht-over-labora ... chelle-bv/
Laatst gewijzigd door tenormin op 06 mar 2013 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Sylly
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2013 10:11

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Sylly »

Zoals zah73, heb ik ook precies die periode een proefverpakking ontvangen en niet gebruikt. Het bedrag van 59,95 hebben ze voordat ik het vervolgpakket binnen had van mijn rekening afgeschreven en ik heb direct contact met hem opgenomen, maar ook bij mij werd er niet opgenomen en heb ik 10 min aan de telefoon gehoord dat er nog 1 gesprek voor was...
Emails gestuurd, wel een paar reacties ontvangen dat het vervolgpakket binnen 14 dagen retour gestuurd moest worden en dat dan het geld terug gestort werd.
Ondertussen pakketje ontvangen en direct terug gestuurd in een envelop met 2 postzegels naar het adres wat op de verpakking stond, waar het vandaan kwam.
Nog wat emails verstuurd en toen kreeg ik te horen dat ze het niet ontvangen hebben.
Ja hallooooo!!!! Dat geloof ik dus niet, zeker niet na alles wat ik op internet over het bedrijf heb gelezen... dus ik heb het bedrag zelf terug gehaald via mijn bank.
Nu heb ik dus ook zo´n dreigemail ontvangen over dat ik in verzuim ben en dat ik zo spoedig mogelijk het bedrag moet betalen, anders.....

Nou ik vertik het, ik ga niet betalen voor dingen die ik niet meer heb en die ik zowiezo niet wilde ontvangen.

Ik ben heel benieuwd of hier iets mee gedaan kan worden.

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

hoi sylly,
het zijn oplichters! dat is wat in ieder geval zeker is!
ik heb het pakje niet eens ontvangen! maar betalen ga ik zeker niet doen, ik heb genoeg bewijzen dat ik op tijd heb geantwoord dat ik geen vervolgzending wens! mijn bank heeft mij laten weten dat hun nr geblokkeerd is voor afschrijving!
laat je verhaal ook achter bij kassa en consuwijzer des te eerder kunnen ze er wat aan doen!

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

tenormin schreef:Het is jammer dat je niet eerst hebt gegoogled over dit bedrijf want het staat bol van de klachten. Eigenlijk moeten alle "gratis proefmonsters" met een flinke korrel zout worden bekeken. Nou jou, je hebt je mails e.d. nog in je bezit, het bedrag is gestorneert dus negeer de rest, ook al zullen ze waarschijnlijk ook nog gaan dreigen met incasso bureau o.i.d. Schrale troost is dat je niet de enige bent.
http://www.klacht.nl/klacht-over-labora ... chelle-bv/
ja ik had inderdaad moeten googlen,
hier op radar staat ook dat wanneer je een gratis proefmonster besteld niet automatisch vastzit aan een abonnement! dus ik sta echt wel in mijn recht! helemaal omdat ik meteen de volgende dag heb laten weten geen vervolgzending wens! en dat heb ik op verschillende manieren laten weten! alleen die mensen reageren express nergens op

Sylly
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2013 10:11

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Sylly »

Dank je wel zah73... ik ga mijn verhaal zeker overal achter laten, dit mag toch niet!!!

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

de oplichters hebben eindelijk gereageerd!
hierbij een mail kopie van hun!
en of ik nog wel even de vervolgpakket wilde terugsturen die ik dus nooit heb ontvangen en waarschijnlijk ook nooit zal ontvangen




Beste mevrouw Kachar

Neem mij niet kwalijk. Wij hebben uw afmelding in de proefperiode niet in goede orde ontvangen. Indien u de vervolgzending ongeopend binnen 14 dagen naar ons terugstuurt zullen wij dit hier verwerken. U kunt het terugsturen naar onderstaand adres.

Dat u een afschrijving heeft gehad voordat u een vervolgzending heeft gekregen, was uiteraard niet de bedoeling. Ik heb van onze logistieke afdeling vernomen dat het pakket wel onderweg is naar u. Bij ontvangst kunt u het naar ons terugsturen.

Voor alle duidelijkheid, u bent in ons systeem afgemeld voor verdere vervolgzendingen.

Mijn excuus voor deze situatie.

Met hartelijke groeten,
Dirk Stijn

Medewerker Klantenservice
Laboratoires Rochelle B.V.
Productgroep Natrudyn Bio Forte

H.J.E. Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam

Brientje136
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2013 11:16

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Brientje136 »

Beste Alle gedupeerde,

Ook ik ben zo stom geweest om begin het nieuwe jaar een proefpakket te bestellen.

Nu heb ik gister een brief gehad van het incasso bureau. Deze vanmorgen gebeld met de mededeling dat ik het proefpakket pas later had geopend dan de 8 dagen die ik had om van me bestelling af te komen.
Ze hebben het over dat het in de algemene voorwaarde staat die ik akkoord heb gegeven bij het bestellen van het proefpakket. Kan iemand mij vertellen of dat echt zo is?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Jolijn »

Brientje136 schreef:Beste Alle gedupeerde,

Ook ik ben zo stom geweest om begin het nieuwe jaar een proefpakket te bestellen.

Nu heb ik gister een brief gehad van het incasso bureau. Deze vanmorgen gebeld met de mededeling dat ik het proefpakket pas later had geopend dan de 8 dagen die ik had om van me bestelling af te komen.
Ze hebben het over dat het in de algemene voorwaarde staat die ik akkoord heb gegeven bij het bestellen van het proefpakket. Kan iemand mij vertellen of dat echt zo is?
Jij weet zelf waarschijnlijk het beste, wie, waar en wat je besteld hebt?
Als je het via internet besteld hebt, kun je op de site nakijken wat er staat.
Als ik bijv. google op natrudyn bio forte proefpakket, kom ik hier uit :
http://www.kortingsjacht.nl/content/ind ... -bio-forte
Geen idee of jij het daar besteld hebt.

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

hallo,
het onderstaande ben ik hier op de site tegengekomen!
Rochelle kan veel zeggen, maar ze bedonderen de mensen! en de mensen die ervan niet weten gaan
hun betalen ook!
mensen vraag advies bij bvb consuwijzer voordat je betaalt voor niks!





Vraag het Antoinette: Eerst een gratis proefpakket, daarna betaalde overlast
woensdag 28 september 2011

Het overkomt veel mensen. Je hebt op internet een bestelbon ingevuld voor een gratis proefpakket of je bent telefonisch benaderd. Na dat proefpakket komen er echter vervolgzendingen waarvoor je moet betalen. Klopt dat wel?


Nee, dat klopt niet. Je hoeft alleen iets te betalen als je ook akkoord bent gegaan met de vervolgzendingen. Heb je alleen toestemming gegeven voor het gratis proefpakket, maar niet voor de vervolgzendingen? Dan hoef je de vervolgzendingen niet te betalen. Deze vervolgzendingen zijn namelijk geen onderdeel van de overeenkomst die je hebt gesloten.

Vaak ontvang je bij het proefpakket een brief met de opmerking dat je contact moet opnemen als je geen vervolgzendingen wilt ontvangen. Dit mag niet. Je hoeft alleen akkoord te gaan met de vervolgzendingen als je dit hebt aangegeven tijdens het invullen van de bestelbon op internet of het telefonische contact.

Trap er niet in

Het kan ook zijn dat de verkoper naar de algemene voorwaarden verwijst. Hier staat dan bijvoorbeeld dat je ook vervolgzendingen ontvangt. Een dergelijke voorwaarde is vals en verplicht je geenszins om betaalde vervolgzendingen te ontvangen. De vervolgzendingen moeten onderdeel uit hebben gemaakt van het verkoopgesprek.

Mocht je vervolgzendingen ontvangen, dan is het verstandig om de verkoper te laten weten dat je het hier niet eens bent en dat je daarom de rekening niet betaalt. Antwoordt de verkoper dat je akkoord bent gegaan met de vervolgzendingen? Laat hem dit dan bewijzen door middel van het telefoongesprek of de bestelbon

moon51
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2013 19:32

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door moon51 »

Wat goed om te lezen dat ik niet de enige ben die op deze manier is belazerd door Laboratoires Rochelle BV met hun pillen. ook bij mij hadden ze ongevraagd 59.95 afgeschreven, ik heb een storno gemaakt, de pillen teruggestuurd en nu heb ik na alle brieven die ook hierboven beschreven worden een brief van het incassobureau van 99.96 gekregen. Bellen heeft geen zin want er is altijd 1 wachtende voor u. Heb ze een mail gestuurd met leesbevestiging maar geen antwoord. Ik ben deze gasten spuugzat en weiger te betalen, laat het bureau maar komen. Ik hoop dat er een instantie is zoals bv radar die een einde kan maken aan deze misstanden. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die wel betalen omdat ze bang zijn jammer genoeg. Samen kunnen we misschien iets doen tegen deze firma.

mamalz
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2013 16:04

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door mamalz »

Het zijn zeker oplichters.
Zo kreeg ik gisteren ook een dreig mail


Spoed spoed


Laatste aanmaning: uw betalingsachterstand van € 59.95


Amsterdam, 6 maart 2013


Geachte mevrouw

Op 19-02-2013 verzochten wij u per e-mail om onderstaande rekening te voldoen. Uit onze administratie blijkt dat er een storno of mislukte afschrijving heeft plaatsgevonden. U bent inmiddels in verzuim.

1e vervolgpakket Natrudyn Bio Forte verstuurd d.d. 11-02-2013: € 59.95

Wij sommeren u om bovenstaand bedrag uiterlijk binnen 14 dagen te voldoen. Het totaalbedrag dient te zijn bijgeschreven op ons rekeningnummer 6397142 t.n.v. Laboratoires Rochelle BV. Vermeld bij uw betaling als kenmerk uw KN1436119.

Als u aan bovenstaande sommatie niet (tijdig) voldoet, bepaalt de wet dat wij bij u buitengerechtelijke incassokosten in rekening mogen brengen. Daarnaast bent u wettelijke/contractuele rente verschuldigd.

De hoogte van deze buitengerechtelijke incassokosten bedraagt € 40. Als u niet tijdig betaalt geven wij de vordering uit handen aan Nationaal Incasso Bureau.

Voor vragen kunt u tijdens kantooruren contact met ons opnemen.

Hoogachtend,

Laboratoires Rochelle BV
Productgroep Natrudyn Bio Forte

Afdeling Finance

H.J.E. Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam

Internet: www.natrudynbioforte.com/nl
Tel: 0900 - 600 600 3 (€ 0,35 p/m)

Hen ze al een paar keer proberen te mailen en bedllen , maar ze reageren niet .
Ik ga ook zeker niet betalen .
HOOP DAT RADAR HIER WAT AAN DOET !!!!!!
HET ZIJN EEN STELLETJE OPLICHTERS

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

doe geen moeite met bellen, je komt er echt niet doorheen!
dreigen kunnen ze zeker!
als je bewijzen hebt dat je hun hebt afgemeld stuur die dan naar het incassobureau en meer kun je volgens mij niet doen!

rkamp
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 mar 2013 17:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door rkamp »

Ook ik ben slachtoffer. Ik krijg ook steeds precies dezelfde standaard mailtjes. Op 21 feb. zouden ze me afgemeld hebben en moest ik het pakketje binnen 14 dagen terugsturen en dan was alles goed. Je kan het al bijna raden.... ze stuurden het pakketje pas na 14 dagen op waardoor ik het niet meer op tijd terug kon sturen! Wat een oplichters bende.

Ik heb het pakketje vandaag alsnog ongeopend terug gestuurd. Ik vraag me wel af of het aan zal komen want volgens o.a. Funda staat het betreffende pand te huur!

Bij de bestelling van het proefpakketje zit een link met de naam "garantie" die je zou accepteren met de bestelling:

DE 5 GARANTIES VAN NATRUDYN BIO FORTE

1. Het gratis proefpakket bestaat uit 14 afslankcapsules, dat u 7 dagen op zicht krijgt zonder verdere koopverplichting. Hiermee kunt u zich geheel vrijblijvend laten overtuigen van de kracht van de biologische afslankcapsules van Natrudyn Bio Forte.

2. U ontvangt het proefpakket (waarde € 18,92), dat voldoende is om 1 week uit te proberen, geheel gratis. U betaalt slechts € 4,99 verzend- en verpakkingskosten.

3. U profiteert zonder verdere aankoopverplichting elke maand van een nieuwe vervolgzending die u kunt weigeren als het aanbod u niet bevalt. Deze vervolgzending bestaat uit 60 Natrudyn Bio Forte capsules t.w.v. € 59,95 incl. verzendkosten, genoeg voor 1 maand. U hebt geen koopverplichting, geen abonnement. Alle informatie vindt u in het proefpakket.

4. U blijft klant van Natrudyn Bio Forte zolang u dat wenst. Mocht u helemaal geen vervolgleveringen wensen dan kunt u dat op elk moment aan ons laten weten per email, schriftelijk of per telefoon.

5. Het proefpakket, dat een vergelijkbare winkelwaarde heeft van € 18,92, mag u na betaling van de verzendkosten (€ 4,99) altijd behouden.

Wat hier de rechtsgeldigheid van is durf ik niet te zeggen maar als je geen vervolgbestelling wilt en het pakketje terugstuurt dan zou het goed moeten zijn, er staat ook duidelijk dat je GEEN koopverplichting hebt en geen abonnement (wat is het dan wel?). Nou zullen ze wel net doen alsof ze niets terug ontvangen hebben (op het fake adres) en je alsnog moet betalen.

Ook is het natuurlijk zo dat je kunt zeggen dat jij niets van hun hebt ontvangen aangezien je nergens voor hoeft te tekenen voor ontvangst.

Ik zit nu te wachten op de volgende dreigmail. Ik denk dat ik daar niet eens op in zal gaan, dan laten ze maar een incassobureau langs sturen. Ik denk dat ze dat niet eens zullen doen omdat ze zelf ook weten dat ze de boel oplichten. Heeft iemand al een incassobureau op bezoek gehad?

rkamp
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 mar 2013 17:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door rkamp »

Wat trouwens ook opvalt is dat de zogenaamde contactpersonen allemaal fake zijn net als het adres. Zoek deze drie namen maar eens op via Google. Alleen de tweede naam is een bestaande naam maar daar zijn er zoveel van en geen van allen komt uit de buurt van Amsterdam.

Dirk Stijn
Laura Versteeg
Marjolein Mercier-van Aartsen

Blokkeer (net als ik) de rekeningnummers waarmee illegaal geld van je rekening af werd gehaald, maak melding van deze oplichting bij zoveel mogelijk instanties en laat ze maar doorgaan met bedreigingen, ik reageer er vanaf nu niet meer op. Laten ze maar een incassobureau langs sturen, ze hebben geen poot om op te staan. Denk dat ze ervan uit gaan dat een aantal mensen toch gaan betalen na die bedreigingen, ik niet!

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

bewaar in ieder geval je bewijzen dat je op tijd gereageerd hebt die kun je indienen bij het incasso bureau
die zou wel echt zijn volgens sommigen, maar met bewijzen hebben ze geen poot om op te staan..

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

o en lees een paar berichten terug!
als je een proefpakket besteld zit je niet automatisch aan vervolgzending vast! deze advies kreeg ik ook van consuwijzer! dus inprincipe hoef je niet eens op te zeggen!

en zij gaan door met dreigen omdat ze weten dat sommigen toch gaan betalen! dat is jammer en zonde van je geld! maar ieder moet natuurlijk zelf weten.....als er genoeg mensen reageren op de redactie van Radar gaan ze misschien een uitzending aan wijden!!

essiet12
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2013 17:28

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door essiet12 »

Hallo,

Ook ik ben er in getrapt. Proefpakketje besteld, en nu vevolgzending ontvangen terwijl ik een mail heb gestuurd dat ik die niet wilde ontvangen.
Heb het bedrag laten storneren door mijn bank, en nu krijg ik een mail dat ik het bedrag alsnog zsm over moet maken naar hun.
Ga ik dus echt niet doen!

essiet12
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2013 17:28

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door essiet12 »

Ik hoop dat Tros Radar hier wat aan kan doen!

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door ArneLH »

essiet12 schreef:Ik hoop dat Tros Radar hier wat aan kan doen!
Dan moet je dit niet (alleen) plaatsen op het forum.

Gesloten