HTC weigert reparatie WiFi wegens gebroken scherm
Geplaatst: 28 feb 2013 10:02
Van zowel de online helpdesk als het servicepunt in Eindhoven heb ik te horen gekregen dat de WiFi van mijn HTC One X(zeer bekend probleem) niet gerepareerd kan worden, voordat ik het scherm heb laten vervangen. Hier zit namelijk een barst in. Na een discussie in Eindhoven kwam het er dus op neer: HTC levert uit principe alleen 'perfecte' toestellen uit. Ze zouden zélfs geen firmware-update willen uitvoeren voordat ik het scherm laat vervangen. Geschatte kosten voor dit grapje: €250,-. Nu was de medewerker in Eindhoven het wel deels met mij eens over dat dit eigenlijk een vreemd protocol is, maar protocol is protocol, aldus de medewerker. Hij kon er simpelweg niets aan veranderen.
Het probleem nu is dus dat ik mijn WiFi niet kan laten repareren. Ik ben handig genoeg om zelf een nieuw scherm in te bouwen, maar dan vervalt de garantie. Daarentegen sta ik niet echt te springen om €250,- te betalen voor een nieuw scherm en een goed werkende WiFi, alleen omdat er een barst in het scherm zit. Bovendien vraag ik mij heel sterk af of HTC überhaupt het recht heeft om van mij te eisen dat ik óók het scherm laat vervangen wanneer ik aanspraak wil maken op de garantie vanwege het slechte bereik met WiFi. Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?
Het probleem nu is dus dat ik mijn WiFi niet kan laten repareren. Ik ben handig genoeg om zelf een nieuw scherm in te bouwen, maar dan vervalt de garantie. Daarentegen sta ik niet echt te springen om €250,- te betalen voor een nieuw scherm en een goed werkende WiFi, alleen omdat er een barst in het scherm zit. Bovendien vraag ik mij heel sterk af of HTC überhaupt het recht heeft om van mij te eisen dat ik óók het scherm laat vervangen wanneer ik aanspraak wil maken op de garantie vanwege het slechte bereik met WiFi. Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?