LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telemarketeer moet consument met rust laten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
digimax

telemarketeer moet consument met rust laten

Ongelezen bericht door digimax »

’Kwart telemarketeers dreigt baan te verliezen’

DEN HAAG (ANP) - Een verschil van interpretatie kan ervoor zorgen dat 50.000 mensen in de ’telemarketing’ hun baan verliezen. Dat heeft de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC) maandag gezegd.
In de nieuwe telecomwet, die momenteel ter goedkeuring bij de Eerste Kamer ligt, kan namelijk de passage over telemarketing op twee manieren worden uitgelegd.
De tekst in het huidige wetsvoorstel is overgenomen van een amendement van PvdA’er Van Dam. Daarin staat dat de ’telemarketeers’, verkopers die telefonisch producten aan de man proberen te brengen, verplicht zijn mensen "de mogelijkheid aan te bieden" om niet meer gebeld te worden. De WGCC heeft die passage overgenomen in de Code Telemarketing en daarbij vermeld dat consumenten dat tegen de telemarketeer moeten zeggen. De strekking van het amendement is volgens Van Dam echter dat telemarketeers zèlf tegen consumenten moeten zeggen dat ze zich direct kunnen afmelden.
"Als dat zo is, dan verliest volgens onze inschatting een kwart van het totale personeel in deze branche zijn baan", aldus een woordvoerder van de WCGG. Volgens hem zeggen mensen dan te snel dat ze nooit meer gebeld willen worden. PvdA’er Van Dam zet zijn vraagtekens bij het aantal mensen dat hun baan zou verliezen. "Als inderdaad zoveel banen verloren gaan, zegt dat genoeg over de branche. Mensen willen dan gewoon echt niet gebeld worden door telemarketeers".
De werkgeversvereniging zegt erg geschrokken te zijn van het huidige wetsvoorstel, dat begin november door de Tweede Kamer werd aangenomen. "Ineens was het amendement van Van Dam aangenomen, zonder dat er veel aandacht aan was besteed. We zijn wel ineens wakker geschud", aldus de woordvoerder. "De sector heeft gewoon liggen slapen", aldus Van Dam.
Volgens de werkgeversvereniging hebben leden van de Eerste Kamer de nodige vragen over de passage over telemarketing. Op 20 januari worden deze vragen aangeboden aan het ministerie van Economische Zaken, waar het onderwerp onder valt. De nieuwe telecommunicatiewet moet dit voorjaar zijn goedgekeurd en ingevoerd.

Gast

Re: telemarketeer moet consument met rust laten

Ongelezen bericht door Gast »

en digimax moet dit forum met rust laten.

Gast

Terecht dat ze hun baan verliezen, telemarketing is zwaar irritant en gegevens van de consument worden misbruikt door en verkocht aan telemarketing bedrijven. De mensen aldaar worden betaald over het aantal klanten dat ze maken, door die targets te halen gaan ze zelfs negatieve argumenten over concurrenten aanvoeren om toch die klant binnen te halen. Beetje dom want als hun baas daar achter komt kunnen ze wegwezen en het bedrijf zelf kan een flinke boete tegemoet zien. Vooral tele2 is hier heel erg triest in.
In navolging van Amerika ben ik blij dat ze het gaan afschaffen, had al jaren eerder moeten gebeuren.

mvrg,

martijn

digimax

Ongelezen bericht door digimax »

aan gast ( 13 Jan 2004 01:18 )
ik plaats een persbericht van het ANP, niet mijn mening dus.

maar zelf vindt het ook zwaar irri wanneer ik wordt gebeld om iets te kopen, overigens denk ik niet dat telemarketeers hun baan zullen verliezen, maar ik voorzie wel dat dit als 'simpel studenten baantje' wel zal verdwijnen. en dat is maar goed ook, als je aan die telemarketeers vragen gaat stellen weet de helft niet eens wat ze nu eigenlijk verkopen. telemarketing moet eigenlijk alleen mogen indien deze persoon bij het bedrijf zelf werkzaam is of als het bedrijf een uitvoeringe opleiding verzorgd aan callcenters. zeker bij ingewikkelde produkten zoals stroom of verzekeringen.

ejwedje

Ongelezen bericht door ejwedje »

Dit moet een nationale feestdag worden. Men belt telkens onder het eten of s´avonds laat. Ik pleur dan ding dan meteen op de haak. De telefoon is er voor MIJ en niet voor de reclame. Die terreur hebben we al genoeg op de TV en in de postbus

telefoon terror

Ongelezen bericht door telefoon terror »

Probleem is dat de callcenters gewoon lak hebben aan het verzoek nooit meer gebeld te worden. Ik heb werkelijk overal laten registreren dat ik nooit meer door zo'n telefoonkoe gebeld wilt worden. Maar dat help geen zier.

Veel beter is de amerikaanse oplossing 10.000 dollar schadevergoeding als je ze toch bellen, nadat je bij een centrale instantie hebt laten registreren niet meer gebeld te willen worden.
(nog niet in alle staten ingevoerd).

200.000 wan die call agents in natuurlijk belachelijk in een land van met
8 miljoen particuliere telefoonaansluitingen.

Gast

gaan ze hier ook doen en dat wordt hoog tijd! Einde van tele2 was al in zich en dit versnelt dat alleen maar!

rick

deBie

Ongelezen bericht door deBie »

Ik ben dus zo'n "telefoonkoe", ik werk voor een callcertre en bel mensen op met de vraag of ze van "onze" producten gebruik willen maken. Ik snap dat er mensen zijn die liever niet gebeld worden en als die dat aangeven dan verwijs ik ze dus ook vriendelijk door naar het infofilter: www.infofilter.nl , daar kan je aangeven dat je niet wilt dat jouw gegevens voor direct marketing doeleinden gebruikt worden. Waarom ik dit doorgeef? Ik doe ook maar mijn werk en geloof me, na de zoveelste persoon die me uitscheld of de hoorn erop gooit wil ik ook dat iedereen die het niet op prijs stelt zich af kan melden. Op je brievenbus plak je toch ook een sticker als je geen ongewenst reclamedrukwerk wilt hebben, waarom zou je zoiets niet ook gewoon voor je telefoon doen?

VJJK

Ongelezen bericht door VJJK »

Ook ik wordt regelmatig lastig gevallen door, vooral een callcenter die voor Tele2 werkt. Ik weet dat men op de vraag bij welke provider men zit al een standaard a4 briefje voor zich heeft met de pro's van Tele2 en de conta's van je huidige provider!
Dat ik doorgeef hierover niet meer lastig te worden gevallen helpt niets!
Ik bel bijna elke dag met mijn familie GRATIS! Via het Friends-Call-Free pakket van ACN!! Daar kan geen andere provider tegenop.

Gast

Het is zelfs al zo erg dat die mensen andere providers nadelig neerzetten om zo toch die klant bij tele2 te krijgen. Dit is achterbaks en mag hopen dat de leiding van tele2 daar iets tegen doet, maar ja die studenten die bellen krijgen betaald naar target dus het gaat erom om zoveel mogelijk klanten te strikken en hoe dat gebeurd zal hun een zorg zijn. Gelukkig is de OPTA hiermee bezig!

bas

Gesloten