Wie is er verantwoordelijk?
Geplaatst: 28 feb 2013 12:55
Eind 2011 heb ik een nieuwe printer gekocht bij opus.nl (een HP deskjet 3070A all in one) Handig dacht ik, een printer, scanner en kopieerapparaat in een. Echter ik was al snel ontevreden;
Vaak reageerde het apparaat moet, kreeg ik meldingen op het display, papier liep vast en de afdrukken werden steeds vager. Ik gaf de schuld aan de inktcartridges (die zijn gewoon te snel leeg, dacht ik) Maar ik gebruikte de originele HP cartridges, daar mag je toch wel iets van verwachten?
Gisteren was ik weer aan het printen. Het ging prima, tot dat ie er ineens meer stopte en de melding op het display verscheen 'papierstoring' en er geen papier meer werd gepakt. Ik heb iktussen de printer goed nagekeken en alles gedaan om mogelijk papier te kunnen verwijderen. Maar er zit gewoon geen papier vast! Waarom krijg ik dan steeds die melding?
Ik heb opus.nl gemail met de vraag wat ik nu kon doen. Zij verwijzen me door naar de officiele HP service. Maar daar kan ik niet aankloppen omdat volgens hen de garantie isverlopen (ik heb het apparaat in dec. 2011 gekocht en er zou 2 jaar garantie zijn) Trouwens, in het verleden heb ik al vaker mijn verhaal gedaan bij HP, zij stuurden me telkens een nieuw apparaat. De klachten zijn nog steeds niet verholpen en ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee.
Maar wat moet ik nu doen? is opus verantwoordelijk voor de (defecte) produkten die zij aanbieden? Of moet ik tóch bij de fabrikant (HP) zijn?
Vaak reageerde het apparaat moet, kreeg ik meldingen op het display, papier liep vast en de afdrukken werden steeds vager. Ik gaf de schuld aan de inktcartridges (die zijn gewoon te snel leeg, dacht ik) Maar ik gebruikte de originele HP cartridges, daar mag je toch wel iets van verwachten?
Gisteren was ik weer aan het printen. Het ging prima, tot dat ie er ineens meer stopte en de melding op het display verscheen 'papierstoring' en er geen papier meer werd gepakt. Ik heb iktussen de printer goed nagekeken en alles gedaan om mogelijk papier te kunnen verwijderen. Maar er zit gewoon geen papier vast! Waarom krijg ik dan steeds die melding?
Ik heb opus.nl gemail met de vraag wat ik nu kon doen. Zij verwijzen me door naar de officiele HP service. Maar daar kan ik niet aankloppen omdat volgens hen de garantie isverlopen (ik heb het apparaat in dec. 2011 gekocht en er zou 2 jaar garantie zijn) Trouwens, in het verleden heb ik al vaker mijn verhaal gedaan bij HP, zij stuurden me telkens een nieuw apparaat. De klachten zijn nog steeds niet verholpen en ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee.
Maar wat moet ik nu doen? is opus verantwoordelijk voor de (defecte) produkten die zij aanbieden? Of moet ik tóch bij de fabrikant (HP) zijn?