Pagina 1 van 1

Wie is er verantwoordelijk?

Geplaatst: 28 feb 2013 12:55
door Kitty84
Eind 2011 heb ik een nieuwe printer gekocht bij opus.nl (een HP deskjet 3070A all in one) Handig dacht ik, een printer, scanner en kopieerapparaat in een. Echter ik was al snel ontevreden;

Vaak reageerde het apparaat moet, kreeg ik meldingen op het display, papier liep vast en de afdrukken werden steeds vager. Ik gaf de schuld aan de inktcartridges (die zijn gewoon te snel leeg, dacht ik) Maar ik gebruikte de originele HP cartridges, daar mag je toch wel iets van verwachten?

Gisteren was ik weer aan het printen. Het ging prima, tot dat ie er ineens meer stopte en de melding op het display verscheen 'papierstoring' en er geen papier meer werd gepakt. Ik heb iktussen de printer goed nagekeken en alles gedaan om mogelijk papier te kunnen verwijderen. Maar er zit gewoon geen papier vast! Waarom krijg ik dan steeds die melding?

Ik heb opus.nl gemail met de vraag wat ik nu kon doen. Zij verwijzen me door naar de officiele HP service. Maar daar kan ik niet aankloppen omdat volgens hen de garantie isverlopen (ik heb het apparaat in dec. 2011 gekocht en er zou 2 jaar garantie zijn) Trouwens, in het verleden heb ik al vaker mijn verhaal gedaan bij HP, zij stuurden me telkens een nieuw apparaat. De klachten zijn nog steeds niet verholpen en ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee.

Maar wat moet ik nu doen? is opus verantwoordelijk voor de (defecte) produkten die zij aanbieden? Of moet ik tóch bij de fabrikant (HP) zijn?

Re: Wie is er verantwoordelijk?

Geplaatst: 28 feb 2013 12:59
door Rim69
Opus is verantwoordelijk.

Re: Wie is er verantwoordelijk?

Geplaatst: 28 feb 2013 13:00
door rozemarijntje
opus idd,op zich hele goede online winkel....wat staat er in hun voorwaarden?

maar er zou! 2 jr garantie opzitten heeft u dat bewijs?

Re: Wie is er verantwoordelijk?

Geplaatst: 28 feb 2013 16:18
door Kitty84
Ja idd, opus is een erg goede winkel, vandaar dat ik daar een printer kocht. In de voorwaarden staat 2 jaar fabrieksgarantie en in de mail wordt dat nog eens bevestigd. Maar als ik in de FAQ van opus kijk zie ik;

"Garantie en defecten

Ik heb een defect artikel binnen de garantie termijn. Wat moet ik doen?

Antwoord: Mocht een artikel defect raken, dan kan je natuurlijk ook op ons rekenen. Op al onze artikelen is de garantietermijn van de fabrikant van toepassing. Wij hebben geen eigen reparatiedienst en laten defecte artikelen altijd herstellen door de fabrikant. Stuur een mail naar [email protected] met je naam, klantnummer en omschrijving van het defect. Wij nemen daarna z.s.m. contact op."

Dat heb ik dus gisteren al gedaan en wordt doorgestuurd naar HP. Moet ik hier nu wéér gewoon mee instemmen? Ben eigenlijk wel een beetje klaar met dat telkens doorgestuurd worden .. Was leuker als ze een nieuw exemplaar sturen of zelfs een ander model die niet steeds stuk gaat om niks.

Re: Wie is er verantwoordelijk?

Geplaatst: 28 feb 2013 16:22
door Jolijn
Maar daar kan ik niet aankloppen omdat volgens hen de garantie isverlopen (ik heb het apparaat in dec. 2011 gekocht en er zou 2 jaar garantie zijn)

Leven zij al in 2014 dan?

Wij hebben geen eigen reparatiedienst en laten defecte artikelen altijd herstellen door de fabrikant.

Laat hen doen wat ze zeggen.

Re: Wie is er verantwoordelijk?

Geplaatst: 28 feb 2013 18:08
door riddert
Gisteren was ik weer aan het printen. Het ging prima, tot dat ie er ineens meer stopte en de melding op het display verscheen 'papierstoring' en er geen papier meer werd gepakt. Ik heb iktussen de printer goed nagekeken en alles gedaan om mogelijk papier te kunnen verwijderen. Maar er zit gewoon geen papier vast! Waarom krijg ik dan steeds die melding?
Het kan eenvoudig aan het gebruikte papier liggen. Probeer eens een ander merk, leen een blaadje van de buren of wat dan ook, als het hier aan ligt heeft opsturen niet zoveel zin.

Re: Wie is er verantwoordelijk?

Geplaatst: 28 feb 2013 20:06
door nevermind
Kijk naar deze film, misschien een oplossing.

http://www.youtube.com/watch?v=zNqp_MTUv-k