Pagina 1 van 1

Chaos administratie OXXIO GAS

Geplaatst: 03 mar 2013 13:48
door Huiting
Oxxio,

Ik heb heel mijn leven nog nooit een bedrijf gezien die er administratief zo`n chaos van heeft.
Ben al 6 jaar klant van oxxio,voor de levering van zowel elektra als gas.
Daar is al iets vreemd, 2 klantnummers, vraag reeds meerdere keren gesteld aan de klantenservice maar niemand kan me vertellen hoe dit kan. Maar verder geeft dit geen problemen.
De levering van elektra gaat sinds 6 jaar zonder problemen, grote pluim hiervoor.
Nou dan de levering van gas, zal het kort houden, ze trekken de voorschot op willekeurige datum van de maand van mijn rekening af.
Soms de ene maand de 27, de maand daarop op de 7 de.
Hierdoor werd een betaling geweigerd door de bank en was ik binnen de kortste keren mijn overzicht kwijt.
Aangegeven bij oxxio, het zou aangepast worden, niet dus.
Heb de bank dus maar opdracht gegeven om geen automatische betalingen meer toe te staan en maak nu automatisch het bedrag zelf over, elke maand op de 28, loopt prima.
Krijg trouw elke maand een verzoek tot betaling van oxxio, maar deze is dan reeds overgemaakt.
Vorig jaar waren ze een bedrag kwijt van mijn betaling, gelijk de deurwaarder inschakelen natuurlijk.
Nou naar veel gebel en email verkeer en aangetekende stukken bleek toch dat de fout bij hun zelf lag.
Aangekaart en ze konden er helaas niks aan doen, klein foutje.
Omdat ik veel kosten heb moeten maken,(zelfs dag vrij genomen) deze geprobeerd te declareren.
Mail gestuurd maar geen reactie, na een maand gedreigd met deurwaarder en toch een vergoeding gekregen.
September 2012 ongeveer weer het zelfde, weinig moeite in gestoken en het middels een telefoontje duidelijk gemaakt dat ik klaar was met oxxio gas. toen werd ik gepaaid met een bespaar pakket.
De klapper die heb ik nu hier liggen, zoals ik al schreef maak ik de 28 van de maand het verschuldigde bedrag over,
nu kreeg ik geen verzoek tot betaling maar een herinnering, met het verzoek om het verschuldigde bedrag over te maken voor de 12 maart.
Nou ik had het bedrag al overgemaakt dus geen probleem, krijg ik gister weer een herinnering van de zelfde rekening, en nu het leuke, met €40 onkosten, en gedateerd 28 maart 2013, met een uiterste betalingstermijn van 31-maart 2013.
Vooruitziende blik ?

Nou ik wacht lekker af en ben benieuwd hoe ze dit verklaren.

Re: Chaos administratie OXXIO GAS

Geplaatst: 03 mar 2013 14:09
door weetnietveel
Huiting schreef: nu kreeg ik geen verzoek tot betaling maar een herinnering, met het verzoek om het verschuldigde bedrag over te maken voor de 12 maart.
Nou ik had het bedrag al overgemaakt dus geen probleem, krijg ik gister weer een herinnering van de zelfde rekening, en nu het leuke, met €40 onkosten, en gedateerd 28 maart 2013, met een uiterste betalingstermijn van 31-maart 2013.
Vooruitziende blik ?

Nou ik wacht lekker af en ben benieuwd hoe ze dit verklaren.
Ik kan er wel om lachen, maar leuk is het eigenlijk niet. Het kost je toch weer de nodige energie. En je bent genoodzaakt heel goed op te blijven letten. Ik denk dat het bij veel bedrijven mis gaat omdat ze bezuinigen op het personeel.
Je zult het misschien wel weten maar je kunt via de site van oxxio een terugbelverzoek achterlaten. Ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen dit snel recht te zetten.

Re: Chaos administratie OXXIO GAS

Geplaatst: 03 mar 2013 17:07
door Huiting
Weetnietveel,

Bedank voor je tip,
maar helaas ben ik bijna vriend van Dhr Walet, de manager creditmagement van Oxxio.
Ik ken de verschillende procedures inmiddels (helaas).
En te weinig personeel, ik denk dat als je hier 1 goeie programmeur achter zet in combinatie met telefonisten die meer bevoegdheden hebben is het probleem zo gepiept is.
Dit zijn gewoon allemaal systeem fouten.

Groetjes Huiting

Re: Chaos administratie OXXIO GAS

Geplaatst: 03 mar 2013 17:54
door trappist
weet er alles van, ben na een half jaar snel overgestapt; ze leren het nooit...

Re: Chaos administratie OXXIO GAS

Geplaatst: 04 mar 2013 10:38
door deoxxiomedewerker
Beste Huiting,

Wat vervelend dat er zoveel verwarring is ontstaan rond de betaling van uw voorschotbedragen. Wilt u zo vriendelijk zijn uw klantnummer door te geven via [email protected]. Wij kunnen dan uitzoeken wat er aan de hand is en zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om onze bevindingen te bespreken.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

Re: Chaos administratie OXXIO GAS

Geplaatst: 04 mar 2013 21:03
door Huiting
Fabienne,

Ik heb mijn klacht reeds bij Dhr.Walet neer gelegt en hij heeft op zijn beurt het doorgegeven aan de speciale attention desk.

Ik hoop dat de problemen nu eindelijk goed worden opgelost.

Groetjes Huiting.

Re: Chaos administratie OXXIO GAS

Geplaatst: 08 mar 2013 09:05
door Huiting
Antwoord van oxxio,

Geachte heer Huiting,

Naar aanleiding van uw klacht via het forum van Tros Radar en uw e-mail aan de heer Ben Walet, hebben wij getracht contact met u op te nemen.
Helaas kunnen we geen verbinding krijgen met het door u doorgegeven telefoonnummer. Derhalve gaan we per e-mail in op uw klacht.

Wij begrijpen dat het vervelend is dat de incasso van uw voorschotbedragen voor gas niet volgens plan verloopt. Dit willen wij graag voor u oplossen.

U geeft aan dat de incasso van uw voorschotbedrag voor gas idealiter op de 28e dag van de maand moet plaatsvinden. Wij hebben derhalve uw incassodag voor gas verzet naar iedere 28e dag van de maand.

In uw mail heeft u aangegeven dat u uw automatische incassomachtiging heeft in laten trekken door de bank. Wij bieden echter onze klanten alleen de optie om te betalen via automatische incasso. Dit om te voorkomen dat betalingen en herinneringen elkaar kruisen en dat betalingen met verkeerde bedragen worden verrekend.

U heeft een brief van ons gekregen waarin wij aangeven dat wij aanmaningskosten bij u in rekening zullen gaan brengen. Deze brief is onterecht aan u verstuurd. Er is iets fout gegaan waardoor en een batch brieven is verstuurd die niet verstuurd hadden moeten worden. Onze excuses hiervoor. Uiteraard zullen wij de in rekening gebrachte aanmaankosten a € 40,- laten vervallen.
Indien u nog vragen heeft naar aanleiding van deze e-mail willen wij u uiteraard graag van dienst zijn. Wij willen u in dit geval vriendelijk verzoeken contact op te nemen via telefoonnummer ********** U mag uiteraard ook mailen naar **********@oxxio.nl.
Om onze service te verbeteren doen wij regelmatig klanttevredenheidsonderzoeken. Het is mogelijk dat wij u via de e-mail een vragenlijst toesturen, die van toepassing is op het contact dat u heeft gehad met de Special Attention Desk. Indien u niet mee wilt doen aan dit onderzoek willen wij u vriendelijk verzoeken dit aan te geven.

Met vriendelijke groet,

Fabiënne

Re: Chaos administratie OXXIO GAS

Geplaatst: 08 mar 2013 09:17
door Huiting
Geachte mevrouw Demmer.

Ik heb u mail met stomme verbazing gelezen.
Ook vraag ik me af of u de mijn mail en of de (negatieve) historie die ik inmiddels met Oxxio Gas heb opgebouwd überhaupt hebt ingezien.
U vraagt mij nu om mijn bank weer opdracht te geven om de automatische betalingen van Oxxio Gas weer toe te staan
en dat is u enigste betalings optie bij Oxxio?
Hoe kunt u garanderen dat deze betalingen nu wel goed gaan lopen, het nieuwe systeem dat deze problemen moet oplossen gaat pas in 2014 “in de lucht” zie mail heer Walet ?
Als ik kijk hoe u mij probeert te motiveren om te betalen, elke maand op een andere manier, ene maand via mijn mail, dan een verzoek tot betaling dan weer eens een herinnering.
En als klapper de bedreigingen van jullie huis deurwaarder intrum justitia, omdat jullie een bedrag kwijtgeraakt waren.
Oxxio Gas heeft de afgelopen jaren meerdere keren de kans gehad om een structurele regelmatige automatische betaling tot stand te brengen.
Oxxio Gas is hun afspraak nog nooit na gekomen, zelfs om de kosten, die ik moest maken om mijn betalingen te bewijzen terug te krijgen was een groot probleem.
Pas na dreiging om een deurwaarder in te zetten werd tot betaling overgegaan.
Nu zit ik ook weer kostbare tijd te verdoen aan een instantie waar ik tot nu nog geen goed woord voor over heb en vind ik dat ook zeker niet nodig hoeft te zijn.
Het is elke maand dezelfde betaling, niks spannends
Dus ook de uitnodiging om mee te doen aan de klanttevredenheid onderzoek sla ik graag over.
Door de regels heen lees ik dat het allemaal mijn eigen schuld is omdat ik de bank opdracht heb gegeven om de automatische betaling stop te zetten.
Ik blijf de betalingen in eigen beheer houden, ik betaal altijd op tijd en kom zeker mijn met Oxxio Gas gemaakte afspraken na.
Mocht dit niet passen binnen het beleid van Oxxio Gas dan hoor ik dat graag van u en dan moet u het contract maar met onmiddellijke ingang beëindigen.

Huiting

Re: Chaos administratie OXXIO GAS

Geplaatst: 08 mar 2013 09:18
door Huiting
Helaas tot op heden geen reactie meer ontvangen .

We wachten af

Huiting