Pagina 1 van 5
Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 04 mar 2013 13:18
door Hamoedie
In december 2012 hebben wij een bestelling geplaatst bij design247.nl: 2 eetkamertafels block hoogglans wit.
Deze is nog steeds niet geleverd.
De klantenservice is nagenoeg niet bereikbaar, op e-mailtjes wordt standaard geantwoord dat de eetkamertafels zo spoedig mogelijk geleverd worden maar nu is mijn geduld op!
In eerste instantie was de levering te laat ivm feestdagen ( wat ik me kan indenken )
Vervolgens krijgen we een mail dat de hoogglans spuiterij defect is en dat daarom de levering te laat is. ( ok, **** happens )
Daarna radio stilte...
Na vele belletjes ( waarvan vele niet worden opgenomen ) en boze mailtjes heb ik nu Qshops keurmerk aangeschreven dat deze webshop geroyeerd moet worden.
Mits ik deze week geen bestelling binnen heb gekregen neem ik gerechtelijke stappen.
Met andere woorden: bestel niet bij design247.nl
Zoekwoorden om gevonden te worden:
ervaring design 247
mening design247
klacht design 247
opgelicht design 247
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 04 mar 2013 18:54
door tenormin
Het vervelende van meubelen is dat er, normaliter, toch een levertijd op staat van rond de 3 maanden. Heeft deze zaak misschien een voorraad ruimte dat zou dit mogelijk sneller kunnen. Zie op de site dat ze niet zijn aangesloten bij CBW. U schrijft niet wanneer er geleverd zou worden, alleen in uw openingsvraag: na 3 maanden nog steeds geen levering. Zoals geschreven: is heel gewoon. Heeft u een aanbetaling gedaan? U heeft inmiddels hun "klachtenboek" gevonden, staat daar nog iets te vinden voor u hoe toch de spullen geleverd te krijgen. Ikzelf krijg alleen maar hun page.
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 04 mar 2013 21:59
door anne-72
Ik heb ook een tafel besteld bij dit bedrijf en vanwege de kerst hadden ze inderdaad wat vertraging. Ik woon in de buurt van Mijdrecht (waar hun showroom is) dus ik ben even langs gegaan. Hier ben ik heel vriendelijk geholpen met een kop koffie en hebben ze mijn bestelling meteen getraceerd. hier hebben ze me ook uitgelegd dat hun prijzen laag zijn en er daarom geen hele grote klantenservice is en je misschien even moet wachten. Vanwege de kerst had alles wat vertraging, maar zelfs met vertraging zijn ze sneller dan de gemiddelde meubel winkel waar ik andere dingen heb besteld (6 weken tegenover gem 3 maanden bij andere zaken). Ik zou zeggen ga langs bij de winkel als je het niet vertrouwd of als je de meubels in het echt wil zien. Ik heb in ieder geval nog nooit zo'n goede tafel gehad voor die prijs.
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 04 mar 2013 23:06
door crazyme
anne-72 schreef:Ik heb ook een tafel besteld bij dit bedrijf en vanwege de kerst hadden ze inderdaad wat vertraging. Ik woon in de buurt van Mijdrecht (waar hun showroom is) dus ik ben even langs gegaan. Hier ben ik heel vriendelijk geholpen met een kop koffie en hebben ze mijn bestelling meteen getraceerd. hier hebben ze me ook uitgelegd dat hun prijzen laag zijn en er daarom geen hele grote klantenservice is en je misschien even moet wachten. Vanwege de kerst had alles wat vertraging, maar zelfs met vertraging zijn ze sneller dan de gemiddelde meubel winkel waar ik andere dingen heb besteld (6 weken tegenover gem 3 maanden bij andere zaken). Ik zou zeggen ga langs bij de winkel als je het niet vertrouwd of als je de meubels in het echt wil zien. Ik heb in ieder geval nog nooit zo'n goede tafel gehad voor die prijs.
Downplay in progress.
(dat kopje koffie moet wel indruk hebben gemaakt zeg)
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 05 mar 2013 11:47
door Hamoedie
Ik ga ervanuit dat als ik iets via internet bestel & betaald heb dat ik het binnen de aangegeven levertijd (binnen 8 weken ) krijg geleverd. De levertijd staat duidelijk bij het product vermeld.
Daarnaast komen ze enkele toezeggingen van leverdata niet na.
Als je tegen me zegt dat je niet kan leveren, zeg dat dan gewoon, dan kan ik er rekening mee houden of we kunnen gezamenlijk naar een andere oplossing zoeken.
Eerlijk, open & transparant werken & handelen is denk ik voor iedereen belangrijk.
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 05 mar 2013 11:52
door Hamoedie
tenormin schreef:Het vervelende van meubelen is dat er, normaliter, toch een levertijd op staat van rond de 3 maanden. Heeft deze zaak misschien een voorraad ruimte dat zou dit mogelijk sneller kunnen. Zie op de site dat ze niet zijn aangesloten bij CBW. U schrijft niet wanneer er geleverd zou worden, alleen in uw openingsvraag: na 3 maanden nog steeds geen levering. Zoals geschreven: is heel gewoon. Heeft u een aanbetaling gedaan? U heeft inmiddels hun "klachtenboek" gevonden, staat daar nog iets te vinden voor u hoe toch de spullen geleverd te krijgen. Ikzelf krijg alleen maar hun page.
Ik heb bij meerdere online meubelleveranciers artikelen besteld & elke keer werd het binnen 2 weken geleverd. Als de website aangeeft dat de levertijd 2 maanden of meer is dan bestel ik niet. Dat is een keuze die je zelf maakt.
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 15 apr 2013 13:26
door ninev
Ook wij bestelden in december een gelakt dressoir bij design247, en ook wij hadden enige vertraging. Op emails werd echter vrijwel meteen gereageerd (zelfs op zondag) met een uitleg en zelfs de mogelijkheid om ons geld terug te krijgen werd aangeboden, wat wij als zeer positief en betrouwbaar hebben ervaren.
Vlak voor de bezorging was er enige vertraging en we werden daarvan keurig op de hoogte gebracht.
De levertijd was zo'n vier maanden, ietsjes langer dan gepland, maar niet extreem veel langer.
Het dressoir werd heel goed beschermd geleverd, precies volgens afspraak.
Wij zijn erg blij met ons dressoir, hij ziet er prachtig uit. Keurig gelakt, al het hang en sluitwerk ziet er degelijk uit. Kortom al was er enige vertraging, ons inziens is dit gewoon een goed bedrijf die erg mooie meubels maakt!
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 17 aug 2013 07:54
door lieske1
ook wij hebben meubels besteld op 15 mei 2013 en bijna 1000 euro betaald via ideal .
en ook wij hebben nog geen enkel meubelstuk binnen.
ook wij hebben meerdere malen mailtjes gestuurd , en ons geld terug gevraagd .
KRIJGEN NERGENS GEEN REACTIE MEER OP
ook hebben wij bij het keurmerk aangeklopt ,deze hebben onder tussen design247 geroyeerd.
nu is mijn vraag om onze krachten samen te bundelen om er uit te komen met design 247 .
nu is mijn vraag hoe komen we met elkaar in contact , denk dat er nog veel mensen het dupe zijn van dit voorval bij DESIGN 247 .
ik wil graag ons zuur verdiende geld terug of alsnog de meubels want ze zijn wel degelijk en mooi
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 17 aug 2013 10:25
door sjoegel
ook wij hebben meubels besteld op 15 mei 2013 en bijna 1000 euro betaald via ideal .
en ook wij hebben nog geen enkel meubelstuk binnen.
ook wij hebben meerdere malen mailtjes gestuurd , en ons geld terug gevraagd .
KRIJGEN NERGENS GEEN REACTIE MEER OP
ook hebben wij bij het keurmerk aangeklopt ,deze hebben onder tussen design247 geroyeerd.
nu is mijn vraag om onze krachten samen te bundelen om er uit te komen met design 247 .
nu is mijn vraag hoe komen we met elkaar in contact , denk dat er nog veel mensen het dupe zijn van dit voorval bij DESIGN 247 .
ik wil graag ons zuur verdiende geld terug of alsnog de meubels want ze zijn wel degelijk en mooi
Hallo Lieske,
Wanneer je de andere topics hierover volgt dan weet je ook dat er niets meer te halen is. (lege winkel) Het lijkt erop dat ze elders weer opnieuw beginnen. Dan begint het hele proces weer van voren af aan.
Ik denk dat je je geld echt kwijt bent.
Wat je zou kunnen doen is via de KVK de gegevens van de bestuurders opvragen. Probeer het dan bij hen.
Wijze les; betaal nooit aan of hooguit een klein beetje.
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 17 aug 2013 17:21
door lieske1
nou wij zijn vandaag bij hun winkel langs geweest en inderdaad winkel is dicht er staat geen enkel meubelstuk meer binnen ook ,, dat was wederom grote teleurstelling .
bij thuiskomst gelijk de politie gebeld en wilde aangifte doen au bots weer een tegenvaller dat gaat niet je moet eerst een aangetekende brief schrijven en kijken wat daarop gebeurd.
en dan nog zei de desbetreffende politie beambte dit is een civiele zaak en doet de politie niets aan , het is te gek voor woorden.
maar goed we hebben een vanmiddag nog een aangetekende brief verstuurd naar genieweg 52 te mijndrecht .
en gaan aankomende week naar het juridisch loket kijken wat we nog kunnen doen om ons geld terug te krijgen .
misschien zijn er meerdere mensen die iets willen doen tegen DESIGN247 om hun geld terug te krijgen ..
misschien kunnen we tezamen een zaak beginnen gr Lieske wie is er beetje thuis in zulke soort zaken ??? graag reactie zodat we of ik actie kan ondernemen
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 18 aug 2013 11:57
door Eikenlaan33
wij na 5 maand worden we nog steeds aan het lijntje gehouden ..na eerdere leveringen salon tafel en t.v meubel na enige vertraging goed te hebben ontvangen. nu hebben we nog een dressior in bestelling. nog steeds geen reactie mailen.... bellen .... zijn bij het bedrijf in mijdrecht geweest... de verhalen die ik lees komen ons ook bekent voor. wat moet hier tegen beginnen? heb 2 telefoon nr.0800-2472472 en 024-6455370 volgens k.v.k is er een pers. aan het werk. ook wij hebben inmiddels aangifte gedaan bij politie.[internet oplichting]
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 18 aug 2013 15:47
door lieske1
ik denk misschien met zijn allen radar aanschrijven en kijken die wat kunnen betekenen voor ons wij hebben inmiddels een aangetekende brief verstuurd en gaan komende week naar het juridisch loket om te kijken wat onze mogelijkheden zijn ,, maar ik denk niet veel om de doodsimpele reden dat we niemand kunnen bereiken en geen vaste verblijfplaats hebben van hun DESIGN247 ,, MAAR GOED ALLE HULP IS WELKOM DENK DAT ER WEL MEERDERE ZIJN DIE HUN CENTEN TERUG WILLEN DUS SAMENWERKEN STAAN WE DENK IN IEDER GEVAL STERKER ????? TROUWENS KENT IEMAND DIT NUMMER MOET VAN HUN ZIJN 0642050044 ALS IEMAND WEET VAN WIE DIT NUMMER IS ,,, MOET VAN DESIGN247 ZIJN DIT NUMMER IS BEKEND BIJ HET DISTRIBUTIE CENTRUM DIE HUN MEUBELS VERZOND.
HET BEDRIJF DE WINKEL ALTHANS IS LEEG EN GESLOTEN ONDERTUSSEN
,,ZIJN ER 17-08-2013 GEWEEST
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 19 aug 2013 08:07
door elly22
Ook wij hebben bij design247 in mijdrecht een bestelling gedaan, een salontafel en een dressoir, zij zeiden tegen ons we zijn een internetedrijf en daardoor moesten we het gehele bedrag in 1keer betalen. Daar hebben we dus enorme spijt van, want het was 16-03-2013, ze zeiden 6-8 weken levertijd maar tot op heden hebben we nog niets ontvangen, ook op e-mails word sporadisch gereageerd en delaatste paar weken helemaal niet meer ook wij stonden afgelopen zaterdag voor een dichte deur en de showroom was leeg, met ons waren er ook nog zo ongeveer 10 andere mensen, het rare is ze zijn gewoon weer een nieuw bedrijf begonnen en de web-site is zo goed als dezelfde, we hopen dat het misschien nog goed komt maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 19 aug 2013 09:25
door sjoegel
Dit soort frauduleuze bedrijven blijven bestaan zolang er klanten zijn die veel geld aanbetalen of al alles al vooruit betalen.
Betaal hooguit enkele tientjes of helemaal niets aan.
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 19 aug 2013 21:26
door Karinvdk
Ook wij zijn gedupeerden van de meubel'verkoper' design 24/7.
Vorige week voor het laatst mailcontact gehad met steeds dezelfde 'Arjo' zonder achternaam.
Met de belofte dat de reeds volledig betaalde meubels volgende week binnen komen.
Ik heb er geen geloof meer in daar wij al ruim 20 weken aan het lijntje gehouden zijn.
Steeds maar uitstellen en beloftes voor kortingen.
Inmiddels ben ik er helemaal klaar mee en wil ik mijn geld terug. De gedachte gehad om naar de
winkel in Mijdrecht te rijden om verhaal te halen maar als ik lees op dit forum dat de showroom leeg
is word ik erg verdrietig.
En ja we zijn ook zo stom geweest om het hele bedrag gelijk te pinnen in de zaak. In de showroom op 1 april de bestelling geplaatst, toen zag het er allemaal betrouwbaar uit.
Heeft er iemand tips welke wegen we kunnen bewandelen om ons geld terug te krijgen?
Alvast bedankt.
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 20 aug 2013 07:14
door lieske1
ik heb wel tips doe in ieder geval aangifte via internet tik maar in wil aangifte doen internetfraude dan kom het goed .
want hoe meer aangifte ze hebben de politie hoe eerder het serieus word genomen ,ook hebben we een aangetekende brief weg gedaan naar genieweg 52 te mijdrecht .
als we nu allemaal aangifte doen en elkaar hier op de hoogte houden weten we hoe en wat .
ook ben ik bezig om dat keurmerk waar ze aangesloten waren achter ons te krijgen .
simpelweg omdat wij onze 1000 euro terug willen .
IEDER GEVAL HOE MEER AANGIFTES HOE MEER KANS WE HEBBEN DAT ER WAT GEBEURD GR lIESKE
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 22 aug 2013 11:30
door MJBeers
Hallo,
Ook ik ben in mijn ogen opgelicht door dit ''bedrijf''. Eind januari dit jaar een bestelling gedaan voor een tv meubel, salon- en eettafel รก 1000 euro totaal. Het tv meubel en de salontafel werden binnen 4 weken geleverd. Echter was de salontafel niet in orde. Het tafelblad is gescheurd, de lijm laat los, de lades passen niet goed en de handvatten van de lades zitten scheef gemonteerd. Vervolgens heb ik in plaats van 6 weken maar liefst 17(!!) weken moeten wachten op de eettafel. Deze is inmiddels geleverd en de salontafel zou omgeruild worden voor een nieuwe op 5 augustus 2013. Tevens is mij door de welbekende ''Arjo'' via de email toegezegd dat ik gecompenseerd zou worden voor de lange wachttijden. Echter heb ik de afgelopen weken meerdere malen een email gestuurd (aangezien het telefoonnummer ineens van de website was gehaald...), maar hier nooit meer een reactie op gehad. Nu lees ik dat het pand waar zij in verbleven inmiddels leeg is, maar de website is nog wel online. Ik heb inmiddels contact opgenomen met een kennis die een eigen bedrijf heeft en onlangs de rechtszaak heeft gewonnen tegen de Staatsloterij. Net als vele andere gedupeerden lijkt het mij handig om de zaken te bundelen en er voor te zorgen dat wij allen ons geld terug kunnen krijgen of in ieder geval iets kunnen doen. Graag verneem ik dan ook wie de krachten willen bundelen zodat we stappen kunnen ondernemen.
MvG,
MJ Beers
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 22 aug 2013 12:20
door marieke100
Hallo,
Ook wij hebben in juni meubels besteld bij Design 247 en vooraf betaald. De kosten hiervan waren 2000 euro. Het zag er allemaal erg vertrouwd uit. We kregen in het begin meteen een reactie van Design 247 op onze mails. In de laatste mail van 12 juli stond dat de fabriek een zomerstop had en dat onze bestelling met twee weken werd vertraagd. Inmiddels zijn we 10 weken verder en hebben we niets meer van hen vernomen. We hebben meerdere keren gebeld en gemaild waarop niet gereageerd wordt. Het lijkt erop dat we worden opgelicht en dat ze elders een nieuw bedrijf starten onder een nieuwe naam. Het is stom dat we van te voren betaald hebben maar dat is achteraf.
We gaan nu verder juridische stappen ondernemen. Ze zijn nog niet failliet, ze staan nog steeds ingeschreven bij KvK.
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 22 aug 2013 23:06
door Silversea
Hallo,
Wij hebben vanavond anderhalf uur op het politiebureau doorgebracht om aangifte te doen tegen Design247. Wij zijn goed geholpen en hebben geprobeerd zoveel mogelijk informatie te verschaffen. Wij hebben begin februari een bestelling geplaatst en betaald, maar uiteraard niets geleverd gekregen. Wij hebben per aangetekende brief geprobeerd onze bestelling te annuleren, maar de brief is niet bezorgd (omdat de showroom leeg was...). Wij doen ons uiterste best om ons geld terug te krijgen. Wij raden iedereen die net als wij slachtoffer is geworden van Design247 naar het politiebureau te bellen en een afspraak voor aangifte van oplichting te maken. Ze zullen je misschien in het begin proberen de deur te wijzen, maar zet door en leg uit dat je je verhaal wilt vertellen en aangifte van oplichting wilt doen. De politie heeft ons vanavond verteld dat onze aangifte zal worden doorgezet naar het Landelijk Opsporingsteam. Zij kunnen echter alleen een onderzoek starten als zij meerdere aangiftes hebben. Dus doe aangifte! Het heeft weinig zin om te proberen je geld terug te krijgen via een civiele procedure. Dat is prijzig en je moet zoiets alleen ondernemen als je zeker weet dat er nog geld te halen valt. Ik geloof niet dat er bij Design247 nog wat te halen valt... Dus nogmaals doe aangifte, daar bereik je nu het meeste mee. Wij hebben tevens contact opgenomen met de redactie van Opgelicht?! om het verhaal bekendheid proberen te geven. Van wat wij op internet hebben kunnen vinden, is dit spel al langer gaande, in verschillende landen en met verschillende websites. Wij waren helaas bij lange na niet de enige gedupeerden... Dit hebben we ook allemaal bij de politie verteld en staat in onze aangifte.
Re: Design247.nl: Na 3 maanden nog steeds geen levering
Geplaatst: 22 aug 2013 23:12
door devious
Silversea schreef:... Ze zullen je misschien in het begin proberen de deur te wijzen...
En dat mag helemaal niet, dat is het mooie eraan. Ze zijn
verplicht alle aangiftes aan te nemen, ook al zijn ze nog zo onnozel. Kost ze vaak teveel energie, je kent het wel.