Inkomsten 2011, werkgever failliet
Geplaatst: 05 mar 2013 14:15
Goedemiddag,
Ik zou graag willen weten of iemand mij advies kan geven/dezelfde ervaring deelt als volgt:
Afgelopen november heb ik een brief ontvangen van de belastingdienst dat ze mijn inkomsten over 2011 met 5000 wilden verhogen. Hierbij ontving ik ook een overzicht en na controleren kwam ik erachter dat mijn werkgever die in oktober 2011 failliet is gegaan hogere totaalbedrag had dan vermeldt op mijn laatste loonstrook. Het verschil tussen mijn laatste loonstrook en de gegevens die de belastingdienst heeft ontvangen schelen inderdaad 5000 euro (in mijn nadeel). Ik heb toen alle bewijzen opgestuurd samen met een brief om deze verhoging tegen te gaan en nu alsnog een definitieve berekening ontvangen met verhoging van 5000 euro en dus moet ik 1500 euro terugbetalen.
Het enige wat ze mij aan de telefoon konden vertellen was opnieuw bezwaar indienen met alle bewijzen. En dat je als werknemer altijd aan het kortste end trekt...
Heeft iemand een succes verhaal hierover gehoord/meegemaakt? Moet ik al mijn bankgegevens ook meesturen zodat ze kunnen zien dat de bedragen overeenkomen?
Alvast bedankt!
Mvg,
S
Ik zou graag willen weten of iemand mij advies kan geven/dezelfde ervaring deelt als volgt:
Afgelopen november heb ik een brief ontvangen van de belastingdienst dat ze mijn inkomsten over 2011 met 5000 wilden verhogen. Hierbij ontving ik ook een overzicht en na controleren kwam ik erachter dat mijn werkgever die in oktober 2011 failliet is gegaan hogere totaalbedrag had dan vermeldt op mijn laatste loonstrook. Het verschil tussen mijn laatste loonstrook en de gegevens die de belastingdienst heeft ontvangen schelen inderdaad 5000 euro (in mijn nadeel). Ik heb toen alle bewijzen opgestuurd samen met een brief om deze verhoging tegen te gaan en nu alsnog een definitieve berekening ontvangen met verhoging van 5000 euro en dus moet ik 1500 euro terugbetalen.
Het enige wat ze mij aan de telefoon konden vertellen was opnieuw bezwaar indienen met alle bewijzen. En dat je als werknemer altijd aan het kortste end trekt...
Heeft iemand een succes verhaal hierover gehoord/meegemaakt? Moet ik al mijn bankgegevens ook meesturen zodat ze kunnen zien dat de bedragen overeenkomen?
Alvast bedankt!
Mvg,
S