Apple iphone 5 probleem Apple Support garantie
Geplaatst: 05 mar 2013 14:49
Beste mensen,
Op 09-12-12 heb ik een Iphone 5 in Amerika bij een Applestore gekocht. De telefoon is inmiddels defect, de koptelefoonaansluiting werkt niet meer goed. Ik heb vervolgens Apple support gebeld op 27-02-13 en het probleem uitgelegt. Na het opgeven van mijn serienummer werd duidelijk dat mijn telefoon afkomstig is uit Amerika zoals ik ook had verteld tegen de medewerker. De medewerker heeft het eea na gevraagd en heeft mij even later verteld dat dit totaal geen probleem is. Ze vertelde mij de mogelijke opties van reparatie tot omruilen in Amsterdam bij de Applestore. Omdat ze behoorlijk wat opties aangaf heb ik gevraagd of ik daar overna kon denken. Dit was geen probleem.
Uiteindelijk heb ik besloten om mijn telefoon om te ruilen. Zodat ik de telefoon niet lang kwijt ben. Op Maandag 04-03-13 heb ik Apple support gebeld om dit door te geven. De medewerker ging alles in orde maken. Maar hij kwam met het volgende: deze telefoon kan niet door ons vervangen worden omdat deze in Amerika is gekocht. Dit in zeer grote tegenstelling tot hetgeen ik eerder heb gehoord van andere Apple Support collegas.
De eerste Apple medewerker die ik aan de lijn heb gehad vertelde mij dan ook da ik zonder enig probleem mijn toestel kon omruilen of laten repareren (kostenloos) Bovendien als ik mijn serienummer op de Nederlandse Apple website invul dan staat daar dat ik gebruik kan maken van hun service.
Het kan toch niet zo zijn dat Apple support eerst alles toezegt en vervolgens om duistere redenen alles afzegt??!
Hebben jullie hier misschien ervaring mee of een mogelijke oplossing?
Met vriendelijke groet,
Tim
Op 09-12-12 heb ik een Iphone 5 in Amerika bij een Applestore gekocht. De telefoon is inmiddels defect, de koptelefoonaansluiting werkt niet meer goed. Ik heb vervolgens Apple support gebeld op 27-02-13 en het probleem uitgelegt. Na het opgeven van mijn serienummer werd duidelijk dat mijn telefoon afkomstig is uit Amerika zoals ik ook had verteld tegen de medewerker. De medewerker heeft het eea na gevraagd en heeft mij even later verteld dat dit totaal geen probleem is. Ze vertelde mij de mogelijke opties van reparatie tot omruilen in Amsterdam bij de Applestore. Omdat ze behoorlijk wat opties aangaf heb ik gevraagd of ik daar overna kon denken. Dit was geen probleem.
Uiteindelijk heb ik besloten om mijn telefoon om te ruilen. Zodat ik de telefoon niet lang kwijt ben. Op Maandag 04-03-13 heb ik Apple support gebeld om dit door te geven. De medewerker ging alles in orde maken. Maar hij kwam met het volgende: deze telefoon kan niet door ons vervangen worden omdat deze in Amerika is gekocht. Dit in zeer grote tegenstelling tot hetgeen ik eerder heb gehoord van andere Apple Support collegas.
De eerste Apple medewerker die ik aan de lijn heb gehad vertelde mij dan ook da ik zonder enig probleem mijn toestel kon omruilen of laten repareren (kostenloos) Bovendien als ik mijn serienummer op de Nederlandse Apple website invul dan staat daar dat ik gebruik kan maken van hun service.
Het kan toch niet zo zijn dat Apple support eerst alles toezegt en vervolgens om duistere redenen alles afzegt??!
Hebben jullie hier misschien ervaring mee of een mogelijke oplossing?
Met vriendelijke groet,
Tim