Klacht Mycom
Geplaatst: 06 mar 2013 23:16
Hallo beste forumlezers.
Zoals jullie misschien wel weten ''biedt'' Mycom 3 jaar garantie op haar producten. Ik heb in september 2009 een asus laptop bij hun gekocht. Deze begaf het echter medio februari jongsleden. De Ventilator deed het niet meer waardoor de laptop na verloop van tijd uitviel. Ik heb dit gemeld bij Mycom Amersfoort en de laptop daar ter goede trouw achter gelaten. Omdat de laptop zich in het 3e jaar van de garantie bevindt zou deze naar mycom's eigen servicecenter gaan. (overgens vreemd dat het heen en weer sturen van een laptop vanuit amersfoort naar hun service centrum meer dan een week duurt maar dat ter zijde)
Afgelopen maandag werd ik gebeld door mycom amersfoort, Ze deelde me mede dat de laptop waterschade had en dat de kosten a 185 euro voor eigen rekening waren. Omdat ik niet geloof dat hier spraken is van waterschade wil ik bij een onafhankelijk bedrijf een second opinion laten doen. mijn goed recht denk ik al als consument en eigenaar zijnde van het product.
Nu komt echter het mijn probleem. Toen ik aangaf dat ik mijn laptop ongeprepareerd terug wilde gaf de medewerker aan dat dit 65 euro zou kosten. Hier ben ik het niet mee eens. Tijdens het hele traject van dit defect is deze optie 0 keer aan mij vertelt, op het reparatie formulier wat ik heb getekend wordt ook met geen woord gesproken over deze mogelijkheid. Op de site van mycom staat ook nergens dat ik deze zogenaamde ''onderzoekskosten'' dien te betalen. Mag mycom dit zo maar in rekening brengen? en heb ik een kans om mijn laptop mee te krijgen zonder te betalen?
wat zou ik hier voor moeten doen? Contact op nemen met de consumentenbond en de geschillencommissie?
Groeten van een zeer telleurgestelde mycom klant.
Zoals jullie misschien wel weten ''biedt'' Mycom 3 jaar garantie op haar producten. Ik heb in september 2009 een asus laptop bij hun gekocht. Deze begaf het echter medio februari jongsleden. De Ventilator deed het niet meer waardoor de laptop na verloop van tijd uitviel. Ik heb dit gemeld bij Mycom Amersfoort en de laptop daar ter goede trouw achter gelaten. Omdat de laptop zich in het 3e jaar van de garantie bevindt zou deze naar mycom's eigen servicecenter gaan. (overgens vreemd dat het heen en weer sturen van een laptop vanuit amersfoort naar hun service centrum meer dan een week duurt maar dat ter zijde)
Afgelopen maandag werd ik gebeld door mycom amersfoort, Ze deelde me mede dat de laptop waterschade had en dat de kosten a 185 euro voor eigen rekening waren. Omdat ik niet geloof dat hier spraken is van waterschade wil ik bij een onafhankelijk bedrijf een second opinion laten doen. mijn goed recht denk ik al als consument en eigenaar zijnde van het product.
Nu komt echter het mijn probleem. Toen ik aangaf dat ik mijn laptop ongeprepareerd terug wilde gaf de medewerker aan dat dit 65 euro zou kosten. Hier ben ik het niet mee eens. Tijdens het hele traject van dit defect is deze optie 0 keer aan mij vertelt, op het reparatie formulier wat ik heb getekend wordt ook met geen woord gesproken over deze mogelijkheid. Op de site van mycom staat ook nergens dat ik deze zogenaamde ''onderzoekskosten'' dien te betalen. Mag mycom dit zo maar in rekening brengen? en heb ik een kans om mijn laptop mee te krijgen zonder te betalen?
wat zou ik hier voor moeten doen? Contact op nemen met de consumentenbond en de geschillencommissie?
Groeten van een zeer telleurgestelde mycom klant.