Pagina 1 van 1

Klacht Mycom

Geplaatst: 06 mar 2013 23:16
door C.R.
Hallo beste forumlezers.

Zoals jullie misschien wel weten ''biedt'' Mycom 3 jaar garantie op haar producten. Ik heb in september 2009 een asus laptop bij hun gekocht. Deze begaf het echter medio februari jongsleden. De Ventilator deed het niet meer waardoor de laptop na verloop van tijd uitviel. Ik heb dit gemeld bij Mycom Amersfoort en de laptop daar ter goede trouw achter gelaten. Omdat de laptop zich in het 3e jaar van de garantie bevindt zou deze naar mycom's eigen servicecenter gaan. (overgens vreemd dat het heen en weer sturen van een laptop vanuit amersfoort naar hun service centrum meer dan een week duurt maar dat ter zijde)

Afgelopen maandag werd ik gebeld door mycom amersfoort, Ze deelde me mede dat de laptop waterschade had en dat de kosten a 185 euro voor eigen rekening waren. Omdat ik niet geloof dat hier spraken is van waterschade wil ik bij een onafhankelijk bedrijf een second opinion laten doen. mijn goed recht denk ik al als consument en eigenaar zijnde van het product.

Nu komt echter het mijn probleem. Toen ik aangaf dat ik mijn laptop ongeprepareerd terug wilde gaf de medewerker aan dat dit 65 euro zou kosten. Hier ben ik het niet mee eens. Tijdens het hele traject van dit defect is deze optie 0 keer aan mij vertelt, op het reparatie formulier wat ik heb getekend wordt ook met geen woord gesproken over deze mogelijkheid. Op de site van mycom staat ook nergens dat ik deze zogenaamde ''onderzoekskosten'' dien te betalen. Mag mycom dit zo maar in rekening brengen? en heb ik een kans om mijn laptop mee te krijgen zonder te betalen?

wat zou ik hier voor moeten doen? Contact op nemen met de consumentenbond en de geschillencommissie?

Groeten van een zeer telleurgestelde mycom klant.

Re: Klacht Mycom

Geplaatst: 06 mar 2013 23:43
door crazyme
C.R. schreef:Hallo beste forumlezers.

Zoals jullie misschien wel weten ''biedt'' Mycom 3 jaar garantie op haar producten. Ik heb in september 2009 een asus laptop bij hun gekocht. Deze begaf het echter medio februari jongsleden. De Ventilator deed het niet meer waardoor de laptop na verloop van tijd uitviel. Ik heb dit gemeld bij Mycom Amersfoort en de laptop daar ter goede trouw achter gelaten. Omdat de laptop zich in het 3e jaar van de garantie bevindt zou deze naar mycom's eigen servicecenter gaan. (overgens vreemd dat het heen en weer sturen van een laptop vanuit amersfoort naar hun service centrum meer dan een week duurt maar dat ter zijde)

Afgelopen maandag werd ik gebeld door mycom amersfoort, Ze deelde me mede dat de laptop waterschade had en dat de kosten a 185 euro voor eigen rekening waren. Omdat ik niet geloof dat hier spraken is van waterschade wil ik bij een onafhankelijk bedrijf een second opinion laten doen. mijn goed recht denk ik al als consument en eigenaar zijnde van het product.

Nu komt echter het mijn probleem. Toen ik aangaf dat ik mijn laptop ongeprepareerd terug wilde gaf de medewerker aan dat dit 65 euro zou kosten. Hier ben ik het niet mee eens. Tijdens het hele traject van dit defect is deze optie 0 keer aan mij vertelt, op het reparatie formulier wat ik heb getekend wordt ook met geen woord gesproken over deze mogelijkheid. Op de site van mycom staat ook nergens dat ik deze zogenaamde ''onderzoekskosten'' dien te betalen. Mag mycom dit zo maar in rekening brengen? en heb ik een kans om mijn laptop mee te krijgen zonder te betalen?

wat zou ik hier voor moeten doen? Contact op nemen met de consumentenbond en de geschillencommissie?

Groeten van een zeer telleurgestelde mycom klant.
Heel normaal hoor onderzoekskosten.

U geeft opdracht om uw laptop na te laten kijken.

Hoe komt u erbij dat ze dat gratis moeten doen ?

Re: Klacht Mycom

Geplaatst: 07 mar 2013 00:58
door 53o
Er worden kosten gemaakt en bij schade van buitenaf dan wil de verkoper daar uiteraard niet voor opdraaien.

Als jij zeker bent van jouw zaak en weet dat er geen sprake kan zijn van vochtschade dan kan je de onderzoekskosten natuurlijk terugvorderen als je de claim kan weerleggen na second opinion.

Re: Klacht Mycom

Geplaatst: 07 mar 2013 19:22
door TheLD
C.R. schreef:Hallo beste forumlezers.

Zoals jullie misschien wel weten ''biedt'' Mycom 3 jaar garantie op haar producten. Ik heb in september 2009 een asus laptop bij hun gekocht. Deze begaf het echter medio februari jongsleden. De Ventilator deed het niet meer waardoor de laptop na verloop van tijd uitviel. Ik heb dit gemeld bij Mycom Amersfoort en de laptop daar ter goede trouw achter gelaten. Omdat de laptop zich in het 3e jaar van de garantie bevindt zou deze naar mycom's eigen servicecenter gaan.
Groeten van een zeer telleurgestelde mycom klant.
Hoezo in het derde jaar van de garantie?

Re: Klacht Mycom

Geplaatst: 07 mar 2013 22:51
door crazyme
Garantie liep af in september 2012. Dit is het 4e jaar....

Re: Klacht Mycom

Geplaatst: 09 mar 2013 21:36
door 53o
Damn, Crazy is scherp (of heeft minimaal 3 vingers).

Hoe dan ook, als het binnen garantie zou vallen, moet de reparateur het mogelijke defecte onderdeel bestellen, testen in het defecte product, verzendkosten hiervoor betalen, tijd er in stoppen om te testen of dit het probleem oplost, hierna een prijsopgave samenstellen...

Is het nou echt raar dat bij retournering van het product, na het onderzoeken van het defect en een prijsopgave te geven hier kosten voor worden gerekend bij ongerepareerd retour?