Kuijers Auto's Staphorst - koude douche
Geplaatst: 08 mar 2013 09:06
Na lang zoeken naar een geschikte auto met onderhoudshistorie eindelijk gevonden. De auto stond 2 uur rijden van huis vandaan, maar dat was geen probleem. Zoals afgesproken met de garagehouder kon ik de auto komen bekijken, en als ik dat zou willen direct kopen. Bij de koop zou direct een beurt worden gedaan.
Op de dag zelf inderdaad tot kopen overgegaan. Er was echter maar 1 sleutel (de andere twee sleutels - een met a-b en een reserve exemplaar zouden later komen). Prima, toegezegd dus met goed vertrouwen ervan uitgegaan dat het goed zou komen.
Toen ik het geld had opgehaald, stond de auto voor me klaar, nadat de auto een beurtje gehad zou hebben (waar ik 250e voor had betaald...dure beurt, maar gezien de omstandigheden leek me dat redelijk).
Mee naar huis gereden, en de auto naar mijn vaste garage gebracht om de rest van de standaard inspectie af te laten maken (en de boekjes te tekenen) -> wat blijkt nu? Er was niks gedaan! Geen enkele filter was vervangen zoals afgesproken...over de olie hebben we nog gesproken, [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zegt dat het gedaan is, ik betwijfel dat. Niks wees erop, en bovendien zat er een halve liter te weinig in...koelvloeistof? moest nodig worden bijgevuld..
Oh, de bandjes (vrij dure maat), die waren nog goed...aldus [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]...ik had al wel gezien dat ze niet meer op en top waren...maar die waren echt al heel erg lang voorbij gezonde waarden...die mochten ook worden vernieuwd (600e)...normaal onderhoud, ja dat is zo: maar zeg dan niet dat je gekeken hebt en dat het prima is...nee ik had de koop er niet om gelaten, maar het gaat om het totaal plaatje. Er wordt in feite over allerlei kleinigheidjes gelogen, die alles bij elkaar een hoop extra kosten met zich brengt. Stel je voor dat ik de auto NIET naar mijn garage had gebracht...dan had ik met een twee jaar oude brandstoffilter, 2 jaar oude luchtfilter en dito olie (waar bovendien te weinig van in zat) rondgereden. Ook de interieurfilter was lekker smerig.
Daarover gesproken en de garagehouder gaf aan het in orde te willen maken, dus ik terug naar Staphorst. 2 uur rijden...na een half uur zoeken waren ze er eindelijk achter waar de brandstoffilter zich bevond en die hebben ze uiteindelijk vervangen. Dat was niet de enige reden waarom ik naar Staphorst ging, ik wou het ook over de sleutel hebben. De sleutel heeft mij nog eens 150e gekost bij de BMW dealer...nee daar wou meneer absoluut niets van weten, hij ging het niet betalen. Maar hij had wel gezegd dat die sleutel er was...die maakte dus deel uit van de overeenkomst.
Ik heb deze auto al sinds vorig jaar december...ik heb meerdere malen contact gehad...er zou naar een oplossing worden gezocht met betrekking tot de sleutel...maar inmiddels hoopt de garagehouder dat hij het kan laten doodbloeden. Ik heb niet veel met hem gemaild, maar de vorige mail (die ik stuurde na een maand te hebben gewacht) is niet eens meer beantwoord. UPDATE: een mail terug gehad...ik mag zelf achter de sleutel aan!
Je kunt daar prima een auto kopen, maar zorg ervoor dat je zelf weet wat je doet (net als ik), en luister niet naar wat die man te zeggen heeft...gewoon een advies van een "zeer tevreden klant"
Op de dag zelf inderdaad tot kopen overgegaan. Er was echter maar 1 sleutel (de andere twee sleutels - een met a-b en een reserve exemplaar zouden later komen). Prima, toegezegd dus met goed vertrouwen ervan uitgegaan dat het goed zou komen.
Toen ik het geld had opgehaald, stond de auto voor me klaar, nadat de auto een beurtje gehad zou hebben (waar ik 250e voor had betaald...dure beurt, maar gezien de omstandigheden leek me dat redelijk).
Mee naar huis gereden, en de auto naar mijn vaste garage gebracht om de rest van de standaard inspectie af te laten maken (en de boekjes te tekenen) -> wat blijkt nu? Er was niks gedaan! Geen enkele filter was vervangen zoals afgesproken...over de olie hebben we nog gesproken, [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zegt dat het gedaan is, ik betwijfel dat. Niks wees erop, en bovendien zat er een halve liter te weinig in...koelvloeistof? moest nodig worden bijgevuld..
Oh, de bandjes (vrij dure maat), die waren nog goed...aldus [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]...ik had al wel gezien dat ze niet meer op en top waren...maar die waren echt al heel erg lang voorbij gezonde waarden...die mochten ook worden vernieuwd (600e)...normaal onderhoud, ja dat is zo: maar zeg dan niet dat je gekeken hebt en dat het prima is...nee ik had de koop er niet om gelaten, maar het gaat om het totaal plaatje. Er wordt in feite over allerlei kleinigheidjes gelogen, die alles bij elkaar een hoop extra kosten met zich brengt. Stel je voor dat ik de auto NIET naar mijn garage had gebracht...dan had ik met een twee jaar oude brandstoffilter, 2 jaar oude luchtfilter en dito olie (waar bovendien te weinig van in zat) rondgereden. Ook de interieurfilter was lekker smerig.
Daarover gesproken en de garagehouder gaf aan het in orde te willen maken, dus ik terug naar Staphorst. 2 uur rijden...na een half uur zoeken waren ze er eindelijk achter waar de brandstoffilter zich bevond en die hebben ze uiteindelijk vervangen. Dat was niet de enige reden waarom ik naar Staphorst ging, ik wou het ook over de sleutel hebben. De sleutel heeft mij nog eens 150e gekost bij de BMW dealer...nee daar wou meneer absoluut niets van weten, hij ging het niet betalen. Maar hij had wel gezegd dat die sleutel er was...die maakte dus deel uit van de overeenkomst.
Ik heb deze auto al sinds vorig jaar december...ik heb meerdere malen contact gehad...er zou naar een oplossing worden gezocht met betrekking tot de sleutel...maar inmiddels hoopt de garagehouder dat hij het kan laten doodbloeden. Ik heb niet veel met hem gemaild, maar de vorige mail (die ik stuurde na een maand te hebben gewacht) is niet eens meer beantwoord. UPDATE: een mail terug gehad...ik mag zelf achter de sleutel aan!
Je kunt daar prima een auto kopen, maar zorg ervoor dat je zelf weet wat je doet (net als ik), en luister niet naar wat die man te zeggen heeft...gewoon een advies van een "zeer tevreden klant"