Klacht: Oplichting door Samsung [UltraBook]
Geplaatst: 08 mar 2013 16:29
Beste mensen,
Al lange tijd heb ik problemen met mijn Samsung Series 5 Ultrabook. Het wordt erger en erger.
Het probleem is als volgt:
- Het begon met een harde schijf die rare geluiden maakte en dat het display nogal stroef dichtging. Volgens Samsung was dit beide normaal.
- Binnen 2 maanden ging de harde schijf kapot. Echter zat ik in mijn examenperiode en had ik het apparaat hard nodig. De verkopende partij heeft mij met gereduceerd tarief een SSD upgrade aangeboden, daarmee verving ik de harde schijf en werd het een stuk sneller. Dit heb ik gedaan en zij hebben de hdd ingebouwd. Probleem in principe opgelost. Toch: Samsung had gezegd dat het geen probleem was, dit bleek het wel te zijn.
- Probleem twee: Zoals gezegd ging het display nogal stroef dicht. Volgens hen was dat normaal omdat het stevig moet zijn. Echter, na enkele maanden begonnen er langzaam scheurtjes te onstaan en deze bleken te groeien. Vanaf dat moment durfde ik mijn ultrabook niet meer open of dicht te doen en kon hij dus ook niet mee naar werk, school of andere plekken. Ik heb met Samsung gepraat en dat ik het ook raar vond dat het wederom iets is dat zij zeggen dat ik niet op moet letten en dat het vervolgens toch kapot gaat. Samsung vond dat inderdaad raar en zou het apparaat repareren.
- Probleem drie: Linkerspeaker kapot, dit viel blijkbaar wel onder garantie.
- Probleem vier: Lak aan de onderkant op EEN plek, de harde schijf/memory klep, bladert langzaam maar zeker af. De rest van de lak op de laptop niet, enkel op die plek. Andere lak daar dus. Ook hier wordt gezegd: Dat moet wel gebruikersschade zijn. Nou, deze wil ik eventueel nog wel negeren, het zit toch aan de onderkant (al blijft het belachelijk), maar dat LCD Panel? No way, die ga ik niet negeren.
Vervolgens krijg ik nu een prijsopgave van het reparatiecentrum van ruim !!400 EURO!! omdat het zou zijn ontstaan door verkeerd gebruik. Dit terwijl ik, VOOR dat er scheurtjes zijn ontstaan door de hoge spanning over de scharnier, al had gesproken met Samsung over de telefoon en ZIJ mij verteld hadden dat ik het moest negeren, net als met de harde schijf. Nu moet IK opdraaien voor de reparatiekosten omdat het volgens het reparatiebedrijf, en die zijn heilig (aldus Samsung), dat het wel verkeerd gebruik moet zijn.
Hoe het scherm gewoon dicht doen en open doen zoals bij een laptop normaal is verkeerd gebruik zou zijn, dat konden ze mij niet vertellen. Een verzoek dat zij gaan bewijzen dat het onomstotelijk wel gebruikersschade moet zijn en niet een fabricagefout kan zijn: dat kunnen ze ook niet bewijzen. Ze zeggen enkel dat op basis van de foto's zij een constatering doen en daarmee is voor hun het verhaal afgelopen. Bewijzen kunnen ze het niet.
Wat kan ik hier mee doen? Samsung geeft mij, tot twee keer toe, foutieve informatie. Hierdoor ontstaat na enkele maanden gebruik een probleem in de scharnier. Nu moet ik van hun 400 euro betalen op een apparaat dat mij al vele kilometers heeft gekost en vele belminuten vanwege alle problem en initieel al 1100 euro heeft gekost! (Harde schijf, harde schijf ophalen, in laten bouwen, meerdere telefoontjes om het probleem op te lossen, problemen melden aan Samsung (ala 10 euro cent per minuut), nu weer bellen met reparatiecentra, Samsung, et cetera et cetera>)
Ik vind dit soort praktijken niet kunnen, zo kunnen ze altijd wel zeggen dat een klant iets moet negeren en vervolgens weigeren te repareren terwijl een probleem voort komt uit hun eigen misleidende informatie.
Saillaint detail:
- Samsung medewerker beweert "Dat kan iemand van ons nooit gezegd hebben" (Onzin!)
- Samsung heeft echter wel vaker problemen met communicatie. Tijdens het aanmelden van het apparaat voor reparatie werd mij verteld "Sorry, er is een SSD ingebouwd, hierdoor kunnen wij hem niet aannemen voor reparatie" Dat sloeg al nergens op, vervolgens is er het een en ander gezegd en gedaan en beweerde een andere medewerker: "Dat kan haast niet gezegd zijn, het is namelijk gewoon mogelijk, de SSD maakt niet uit, is toegestaan en tevens niet eens gerelateerd aan het probleem. Wij halen hem gewoon op om onze fout te corrigeren." Kortom: Ze hebben wel vaker communicatie problemen en ze hebben al aangegeven dat het idd niet klopt met dat scherm.
Dan komt ook de verzekeringsmaatschapij nog in het spel. MOCHT het nou echt zo zijn dat het niet gerepareerd wordt, dan moet het reparatiecentra bewijzen dat het gebruikersschade is. Maar: dat kunnen ze niet. Zij zeggen gewoon hoe en wat en staven dat met foto's. De verzekeringsmaatschappij (ABN Amro NV) weigert ook maar iets voor mij te betekenen als er niet onomstotelijk wordt vastgesteld dat het inderdaad een gebruikersschade is. Lekker, zo'n verzekering waar je als het er op aan komt dus ook niets aan hebt.
Alvast hartelijk dank voor enige hulp!
Al lange tijd heb ik problemen met mijn Samsung Series 5 Ultrabook. Het wordt erger en erger.
Het probleem is als volgt:
- Het begon met een harde schijf die rare geluiden maakte en dat het display nogal stroef dichtging. Volgens Samsung was dit beide normaal.
- Binnen 2 maanden ging de harde schijf kapot. Echter zat ik in mijn examenperiode en had ik het apparaat hard nodig. De verkopende partij heeft mij met gereduceerd tarief een SSD upgrade aangeboden, daarmee verving ik de harde schijf en werd het een stuk sneller. Dit heb ik gedaan en zij hebben de hdd ingebouwd. Probleem in principe opgelost. Toch: Samsung had gezegd dat het geen probleem was, dit bleek het wel te zijn.
- Probleem twee: Zoals gezegd ging het display nogal stroef dicht. Volgens hen was dat normaal omdat het stevig moet zijn. Echter, na enkele maanden begonnen er langzaam scheurtjes te onstaan en deze bleken te groeien. Vanaf dat moment durfde ik mijn ultrabook niet meer open of dicht te doen en kon hij dus ook niet mee naar werk, school of andere plekken. Ik heb met Samsung gepraat en dat ik het ook raar vond dat het wederom iets is dat zij zeggen dat ik niet op moet letten en dat het vervolgens toch kapot gaat. Samsung vond dat inderdaad raar en zou het apparaat repareren.
- Probleem drie: Linkerspeaker kapot, dit viel blijkbaar wel onder garantie.
- Probleem vier: Lak aan de onderkant op EEN plek, de harde schijf/memory klep, bladert langzaam maar zeker af. De rest van de lak op de laptop niet, enkel op die plek. Andere lak daar dus. Ook hier wordt gezegd: Dat moet wel gebruikersschade zijn. Nou, deze wil ik eventueel nog wel negeren, het zit toch aan de onderkant (al blijft het belachelijk), maar dat LCD Panel? No way, die ga ik niet negeren.
Vervolgens krijg ik nu een prijsopgave van het reparatiecentrum van ruim !!400 EURO!! omdat het zou zijn ontstaan door verkeerd gebruik. Dit terwijl ik, VOOR dat er scheurtjes zijn ontstaan door de hoge spanning over de scharnier, al had gesproken met Samsung over de telefoon en ZIJ mij verteld hadden dat ik het moest negeren, net als met de harde schijf. Nu moet IK opdraaien voor de reparatiekosten omdat het volgens het reparatiebedrijf, en die zijn heilig (aldus Samsung), dat het wel verkeerd gebruik moet zijn.
Hoe het scherm gewoon dicht doen en open doen zoals bij een laptop normaal is verkeerd gebruik zou zijn, dat konden ze mij niet vertellen. Een verzoek dat zij gaan bewijzen dat het onomstotelijk wel gebruikersschade moet zijn en niet een fabricagefout kan zijn: dat kunnen ze ook niet bewijzen. Ze zeggen enkel dat op basis van de foto's zij een constatering doen en daarmee is voor hun het verhaal afgelopen. Bewijzen kunnen ze het niet.
Wat kan ik hier mee doen? Samsung geeft mij, tot twee keer toe, foutieve informatie. Hierdoor ontstaat na enkele maanden gebruik een probleem in de scharnier. Nu moet ik van hun 400 euro betalen op een apparaat dat mij al vele kilometers heeft gekost en vele belminuten vanwege alle problem en initieel al 1100 euro heeft gekost! (Harde schijf, harde schijf ophalen, in laten bouwen, meerdere telefoontjes om het probleem op te lossen, problemen melden aan Samsung (ala 10 euro cent per minuut), nu weer bellen met reparatiecentra, Samsung, et cetera et cetera>)
Ik vind dit soort praktijken niet kunnen, zo kunnen ze altijd wel zeggen dat een klant iets moet negeren en vervolgens weigeren te repareren terwijl een probleem voort komt uit hun eigen misleidende informatie.
Saillaint detail:
- Samsung medewerker beweert "Dat kan iemand van ons nooit gezegd hebben" (Onzin!)
- Samsung heeft echter wel vaker problemen met communicatie. Tijdens het aanmelden van het apparaat voor reparatie werd mij verteld "Sorry, er is een SSD ingebouwd, hierdoor kunnen wij hem niet aannemen voor reparatie" Dat sloeg al nergens op, vervolgens is er het een en ander gezegd en gedaan en beweerde een andere medewerker: "Dat kan haast niet gezegd zijn, het is namelijk gewoon mogelijk, de SSD maakt niet uit, is toegestaan en tevens niet eens gerelateerd aan het probleem. Wij halen hem gewoon op om onze fout te corrigeren." Kortom: Ze hebben wel vaker communicatie problemen en ze hebben al aangegeven dat het idd niet klopt met dat scherm.
Dan komt ook de verzekeringsmaatschapij nog in het spel. MOCHT het nou echt zo zijn dat het niet gerepareerd wordt, dan moet het reparatiecentra bewijzen dat het gebruikersschade is. Maar: dat kunnen ze niet. Zij zeggen gewoon hoe en wat en staven dat met foto's. De verzekeringsmaatschappij (ABN Amro NV) weigert ook maar iets voor mij te betekenen als er niet onomstotelijk wordt vastgesteld dat het inderdaad een gebruikersschade is. Lekker, zo'n verzekering waar je als het er op aan komt dus ook niets aan hebt.
Alvast hartelijk dank voor enige hulp!