LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verruimen aankomsttijden
Verruimen aankomsttijden
Het is mij opgevallen dat luchtvaartmaatschappijen de geplande aankomsttijden tegenwoordig aanzienlijk verruimen. Reden hiervan is volgens mij om het risico om te hoeven uitkeren bij vertragingen te verminderen.
Mogen zij dat zomaar doen?
Het viel mij op omdat een vlucht die normaal 10 uur duurt nu 11 uur lijkt te duren volgens het aankomstschema.
Mogen zij dat zomaar doen?
Het viel mij op omdat een vlucht die normaal 10 uur duurt nu 11 uur lijkt te duren volgens het aankomstschema.
Re: Verruimen aankomsttijden
en jij weet zeker dat ze niet een andere route moeten vliegen wegens oorlog of zo? de turn-around tijd van de vliegtuigen wordt nog altijd heel kort gehouden, als ze bewust de vlucht-duur langer zouden opgeven als deze werkelijk is, loopt de hele planning op de luchthavens toch in de soep?
kortom ik geloof er heel weinig van, en ik vlieg toch heel erg veel ( ook lange afstanden)
kortom ik geloof er heel weinig van, en ik vlieg toch heel erg veel ( ook lange afstanden)
Re: Verruimen aankomsttijden
Hou je ook rekening met mogelijke zomer/wintertijd overgangen?tufima schreef:Het viel mij op omdat een vlucht die normaal 10 uur duurt nu 11 uur lijkt te duren volgens het aankomstschema.
Re: Verruimen aankomsttijden
Ja dat weet ik zeker.kokka schreef:en jij weet zeker dat ze niet een andere route moeten vliegen wegens oorlog of zo? de turn-around tijd van de vliegtuigen wordt nog altijd heel kort gehouden, als ze bewust de vlucht-duur langer zouden opgeven als deze werkelijk is, loopt de hele planning op de luchthavens toch in de soep?
kortom ik geloof er heel weinig van, en ik vlieg toch heel erg veel ( ook lange afstanden)
Het gaat om vluchten van Arkefly naar Curacao.
Re: Verruimen aankomsttijden
Daar heeft het niet mee te maken.Creatura schreef:Hou je ook rekening met mogelijke zomer/wintertijd overgangen?tufima schreef:Het viel mij op omdat een vlucht die normaal 10 uur duurt nu 11 uur lijkt te duren volgens het aankomstschema.
Geplande tijden:
10:15 vertrek AMS
16:25 aankomst CUR
Dit is in December dus 5 uur tijdsverschil.
Geen tussenlanding.
6:10 + 5 = 11:10
De vluchten zijn normaal 10:00
Re: Verruimen aankomsttijden
Dit zijn de bloktijden die u noemt, niet de werkelijke vliegtijd. Bloktijden zijn bij elke maatschappij al jaren iets ruimer. Dit is ook niet meer dan logisch.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Verruimen aankomsttijden
Bij mijn man metintercontinentale vluchten nooit last van...meestal klm.
Tijden kloppen altijd....
Tijden kloppen altijd....
Re: Verruimen aankomsttijden
Arkefly is geen geweldig goed voorbeeld van een stipte mij, vorig jaar ons 18 uur gedunpt in Bonaire, eens maar nooit meertufima schreef:Ja dat weet ik zeker.kokka schreef:en jij weet zeker dat ze niet een andere route moeten vliegen wegens oorlog of zo? de turn-around tijd van de vliegtuigen wordt nog altijd heel kort gehouden, als ze bewust de vlucht-duur langer zouden opgeven als deze werkelijk is, loopt de hele planning op de luchthavens toch in de soep?
kortom ik geloof er heel weinig van, en ik vlieg toch heel erg veel ( ook lange afstanden)
Het gaat om vluchten van Arkefly naar Curacao.
Re: Verruimen aankomsttijden
rozemarijntje schreef:Bij mijn man metintercontinentale vluchten nooit last van...meestal klm.
Tijden kloppen altijd....
het gaat over die bekende Arkefly, ook bij de KLM zijn er afwijkende tijden, ze kloppen dus NIET altijd
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Verruimen aankomsttijden
@ har,hij vliegt vaak....lange afstanden maar....nooit.
Afkloppen voor hem...nou ja de zaak....wordt ie gedumpt...lounge in en uren tikken door..maar dat is ander verhaal
Nou lekker dan,nou ja wel 18 extra op bonaire doorgebracht lekker zonnetje gezeten..met boek?
Afkloppen voor hem...nou ja de zaak....wordt ie gedumpt...lounge in en uren tikken door..maar dat is ander verhaal
Nou lekker dan,nou ja wel 18 extra op bonaire doorgebracht lekker zonnetje gezeten..met boek?
Re: Verruimen aankomsttijden
Kan ook zijn dat ze met een ander type toestel vliegen,vliegtijd China Airlines naar Bangkok is ook langer geworden door het gebruik van een ander "zuiniger" toestel met een lagere kruissnelheid.
gr Henk
gr Henk
Re: Verruimen aankomsttijden
Sommige vliegtuigen vliegen subtiel sneller/langzamer als een ander toestel, en er bestaat ook zoiets als per seizoen verschillende weersinvloeden. Denk aan draaiende luchtstromen op de 10km hoogte die ze normaliter vliegen..
Re: Verruimen aankomsttijden
[quote="rozemarijntje"]@ har,hij vliegt vaak....lange afstanden maar....nooit.
Afkloppen voor hem...nou ja de zaak....wordt ie gedumpt...lounge in en uren tikken door..maar dat is ander verhaal
Nou lekker dan,nou ja wel 18 extra op bonaire doorgebracht lekker zonnetje gezeten..met boek?[/quote]
Die 18 uur extra Bonaire was niks prettig aan, gedumpt in een vervallen hotel zonder ontbijt lunch en dinner, zonder de ingeleverde huurauto zaten we 12 km van het centrum af, alleen de zon scheen gratis, Arkefly staat bekend voor dit soort grapjes
Afkloppen voor hem...nou ja de zaak....wordt ie gedumpt...lounge in en uren tikken door..maar dat is ander verhaal
Nou lekker dan,nou ja wel 18 extra op bonaire doorgebracht lekker zonnetje gezeten..met boek?[/quote]
Die 18 uur extra Bonaire was niks prettig aan, gedumpt in een vervallen hotel zonder ontbijt lunch en dinner, zonder de ingeleverde huurauto zaten we 12 km van het centrum af, alleen de zon scheen gratis, Arkefly staat bekend voor dit soort grapjes
Re: Verruimen aankomsttijden
Maar door deze bloktijden te verruimen proberen ze onder vergoeding wegens vertraging uit te komen.estherlah schreef:Dit zijn de bloktijden die u noemt, niet de werkelijke vliegtijd. Bloktijden zijn bij elke maatschappij al jaren iets ruimer. Dit is ook niet meer dan logisch.
Het volgende geval.
Op Schiphol loop je bijna 4 uur vertraging op omdat de vlucht bijna 4 uur later vertrekt.
Als het toestel op tijd zou zijn vertrokken zou je normaal gesproken rond 20:15 aangekomen zijn op bestemming (als je bloktijden zou hanteren 21:25).
Maar het toestel komt nu pas om 23:55 aan.
Dat is dus 3 uur en 40 minuten later dan de geplande aankomsttijd.
Echter door de "bloktijden" is dit slechts 2 uur en 30 minuten. Hiermee zitten ze net onder de 3 uur wat de grens is voor vergoeding bij vertraging.
Re: Verruimen aankomsttijden
waarschijnlijk doen ze aan bandstofbesparing door langzamer te vliegen
Re: Verruimen aankomsttijden
Maar bij vertraging doen ze dat weer niet, want dan gaan ze juist harder vliegen om de verloren tijd in proberen te halen (wat uiteraard fijn is!)ruud_a schreef:waarschijnlijk doen ze aan bandstofbesparing door langzamer te vliegen
"Enige" vertraging bij deze maatschappij lijkt wel standaard te zijn.
Re: Verruimen aankomsttijden
Vlieg zelf ook regelmatig op Bonaire en Curaçao, het klopt dat de vluchtende meestal rond de 10u ligt, echter ik heb er ook weleens ruim 12uur over gedaan... Dus ik snap de heisa van TS niet helemaal... Mensen die voordat ze überhaupt op vakantie zijn gegaan al aan het bedenken zijn hoe ze eventuele schade of vertragingen moeten gaan claimen moeten wat mij betreft gewoon lekker met de boot gaan...
Re: Verruimen aankomsttijden
Ruim 12 uur dat moet met een tussenlanding o.i.d. zijn geweest.meniles schreef:Vlieg zelf ook regelmatig op Bonaire en Curaçao, het klopt dat de vluchtende meestal rond de 10u ligt, echter ik heb er ook weleens ruim 12uur over gedaan... Dus ik snap de heisa van TS niet helemaal... Mensen die voordat ze überhaupt op vakantie zijn gegaan al aan het bedenken zijn hoe ze eventuele schade of vertragingen moeten gaan claimen moeten wat mij betreft gewoon lekker met de boot gaan...
Duurt zeker 5 of 6 dagen met de boot, dat is een beetje lang vind ik....
En btw dit is achteraf, niet vooraf.
Re: Verruimen aankomsttijden
Ik weet niet of je weet wat een DIENSTREGELING is? Dat is het enige waar de luchtvaartmaatschappij mee bezig is bij het instellen van deze tijden. Ze zijn helemaal niet bezig om de tijden zo ruim mogelijk te maken om eventuele vergoedingen te voorkomen. Wat een onzin! Een maatschappij wilt het vliegtuig juist zo kort mogelijk op de grond hebben staan omdat een vliegtuig geen geld op zal leveren op de grond. Dan helpen te ruime tijden toch niet?tufima schreef:Maar door deze bloktijden te verruimen proberen ze onder vergoeding wegens vertraging uit te komen.estherlah schreef:Dit zijn de bloktijden die u noemt, niet de werkelijke vliegtijd. Bloktijden zijn bij elke maatschappij al jaren iets ruimer. Dit is ook niet meer dan logisch.
Het volgende geval.
Op Schiphol loop je bijna 4 uur vertraging op omdat de vlucht bijna 4 uur later vertrekt.
Als het toestel op tijd zou zijn vertrokken zou je normaal gesproken rond 20:15 aangekomen zijn op bestemming (als je bloktijden zou hanteren 21:25).
Maar het toestel komt nu pas om 23:55 aan.
Dat is dus 3 uur en 40 minuten later dan de geplande aankomsttijd.
Echter door de "bloktijden" is dit slechts 2 uur en 30 minuten. Hiermee zitten ze net onder de 3 uur wat de grens is voor vergoeding bij vertraging.
De tijden zijn iets ruimer om als buffer te dienen, anders is het niet te doen om de dienstregeling normaal uit te voeren. Een bus en trein hebben deze buffers ook. Ook niet meer dan logisch!
Mijn tip: klaag eens over iets wat gegrond is.
Ga je op een vlucht van 11 uur nu echt moeilijk doen als het een uurtje langer vliegen is? Waarschijnlijk had het vliegtuig gewoon tegenwind. Weet je hoe hard het kan waaien op 30.000 voet hoogte? Waarschijnlijk niet. Als jij elke dag naar de winkel/werk gaat fietsen. Dan doe je er toch ook niet altijd even lang over. De ene keer heb je wind mee, dan heb je weer wind tegen. Dat hoort er nu eenmaal bij. Ook zou het kunnen dat het vliegtuig van de luchtverkeersleiding tijdelijk langzamer heeft moeten vliegen omdat het ergens te druk was in het luchtruim.tufima schreef:Ruim 12 uur dat moet met een tussenlanding o.i.d. zijn geweest.meniles schreef:Vlieg zelf ook regelmatig op Bonaire en Curaçao, het klopt dat de vluchtende meestal rond de 10u ligt, echter ik heb er ook weleens ruim 12uur over gedaan... Dus ik snap de heisa van TS niet helemaal... Mensen die voordat ze überhaupt op vakantie zijn gegaan al aan het bedenken zijn hoe ze eventuele schade of vertragingen moeten gaan claimen moeten wat mij betreft gewoon lekker met de boot gaan...
Duurt zeker 5 of 6 dagen met de boot, dat is een beetje lang vind ik....
En btw dit is achteraf, niet vooraf.
Als dit achteraf is, wat is dan nu precies het probleem? Waarom loop je zo te klagen over iets wat eigenlijk helemaal geen probleem is? Is de opgelopen vertraging net niet lang genoeg om lekker te kunnen claimen bij de luchtvaartmaatschappij? Zeg dat dan! Met ingang van januari 2014 heb je pas recht op compensatie na 5 uur vertraging. Ben blij met deze aanpassing! Mensen moeten eens leren genieten van hun vakantie in plaatst van alleen maar te zeuren om 2/3 uurtjes vertraging. Met de trein heb je nu eenmaal ook wel eens vertraging. Zo is het leven.
Re: Verruimen aankomsttijden
vliegtijden willen bij vroege of late vluchten ook wel eens anders zijn door zomertijd en wintertijd in combinatie met de sluitingstijd van het vliegveldtufima schreef:Ruim 12 uur dat moet met een tussenlanding o.i.d. zijn geweest.meniles schreef:Vlieg zelf ook regelmatig op Bonaire en Curaçao, het klopt dat de vluchtende meestal rond de 10u ligt, echter ik heb er ook weleens ruim 12uur over gedaan... Dus ik snap de heisa van TS niet helemaal... Mensen die voordat ze überhaupt op vakantie zijn gegaan al aan het bedenken zijn hoe ze eventuele schade of vertragingen moeten gaan claimen moeten wat mij betreft gewoon lekker met de boot gaan...
Duurt zeker 5 of 6 dagen met de boot, dat is een beetje lang vind ik....
En btw dit is achteraf, niet vooraf.
als je bijvoorbeeld een bepaalde vertrektijd hebt, moet je soms langzamer vliegen om 's morgens niet te vroeg op het vliegveld van aankomst aan te komen