LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone glasvezel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
JJRC

Vodafone glasvezel

Ongelezen bericht door JJRC »

Hallo,

Begin dit jaar zijn we overgestapt van UPC naar Vodafone glasvezel puur voor het snellere internet.

Echter moesten we vanaf dag 1 al meerdere malen de router resetten ivm het internet dat telkens wegviel. Zelfs als we wel verbinding hadden, hebben we in de meeste gevallen slechts 1mb ipv 30mb. We kunnen ook al meer dan 2 maanden niet meer op simpele programma's zoals skype, omdat we stabiel internet nodig hebben. Bij UPC hebben we ook weleens de nodige problemen gehad, maar na 1 telefoontje was vaak alles weer opgelost.

Nu komt het echte probleem dus...Wanneer we Vodafone proberen te bereiken via de telefoon, wat al moeilijk is ivm de ontzettend lange wachttijden, krijgen we telkens iemand aan de lijn die nergens iets van af weet en uiteindelijk krijgen we dan als reactie dat we maar moeten mailen met de helpdesk.

Na ons eerste telefoontje zij de beste man dat het tegenwoordig heel normaal is om de router meerdere malen per dag te resetten. Uiteindelijk zei hij dat we maar een speedtest moesten opsturen via de mail naar vodafone. Dit heb ik dus gedaan en we kregen 2-3 weken later een mail terug dat we een speedtest van Reggefiber moesten opsturen...Voor de duidelijkheid, dit hadden we dus 2-3 weken geleden al gestuurd.

Nogmaals een screenshot gestuurd via de mail met het resultaat van de speedtest en screenshot van het taakbeheer (zoals in de mail omschreven stond) en we wachtten nu al meer dan een maand op een reactie.

Paar weken geleden weer gebeld met Vodafone en we kregen eindelijk een vriendelijke dame aan de lijn die ons begreep. Ze vertelde me dat het aan de TP-Link router lag, het probleem bekend is en dat het probleem deze week (eind Februari) opgelost zou worden. Eindelijk heb ik dan met een gerust gevoel opgehangen, maar na meer dan 2 weken is er nog niets veranderd.

Na wat googlen van de router lees ik op andere fora dat er mensen zijn met precies hetzelfde probleem en precies dezelfde reactie kregen dat het probleem bekend was en er aan gewerkt zou worden en dat was al in December!

Nu doet sinds iets meer dan 1 week de telefoon het ook niet meer en de televisie heeft ook 2-3x per week geen signaal. Wij weten het ook allemaal niet meer, omdat de enige manier op contact te krijgen via de mail is, maar via de mail hebben we pas 1x reactie gekregen en dat is al bijna 2 maanden geleden.

Hopelijk dat er hier iemand is die weet waarover ik praat als ik zeg dat het aan de 'tp-link' router licht, het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn als ik google mag geloven.

ciske

Re: Vodafone glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

Hebben ze geen klachtenformulier?

Hier is ook een topic van hun.

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 2&t=127747

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Tsja, als het de firmware of een fabrieksinstelling van de router is, is dat strikt genomen niet iets wat de verantwoordelijkheid van vodafone is, of aan hen is om op te lossen. Voordat zij dit als probleem hebben gedestilleerd uit alle helpdeskmeldingen, dit door hebben gegeven aan TP-link, die het gereproduceerd hebben, en er een fix voor uit hebben gebracht, kan het wel even duren.

Overigens zijn ze bij TP-link redelijk van de firmware updates etc, heb je toevallig al gecheckt of je router op de nieuwste versie draait?

JJRC

Sjohie@ De firmware is geupdate en het probleem blijft. Ik zit eraan aan te denken om maar een nieuwe router te kopen. Hopelijk is het probleem dan opgelost en dan volgend jaar als het contract afgelopen is overstappen naar een andere provider met een goede helpdesk. Overigens doet de telefoon het sinds een paar dagen wel weer.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als het de router is verklaart dat nog niet waarom het TV signaal ook wegvalt. Of is het een Modem/Router combi waar de glasvezel rechtstreeks in gaat ?
Het zelfde voor het telefoon signaal.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

JJRC schreef:Sjohie@ De firmware is geupdate en het probleem blijft. Ik zit eraan aan te denken om maar een nieuwe router te kopen. Hopelijk is het probleem dan opgelost en dan volgend jaar als het contract afgelopen is overstappen naar een andere provider met een goede helpdesk. Overigens doet de telefoon het sinds een paar dagen wel weer.
Router? Begrijp ik het goed als ik zeg dat er tussen het glasvezelmodem en je internet-apparaat (pc/laptop/tablet/smartphone) dus nog een router zit, een apart apparaat dus?

JJRC

sjohie schreef:
JJRC schreef:Sjohie@ De firmware is geupdate en het probleem blijft. Ik zit eraan aan te denken om maar een nieuwe router te kopen. Hopelijk is het probleem dan opgelost en dan volgend jaar als het contract afgelopen is overstappen naar een andere provider met een goede helpdesk. Overigens doet de telefoon het sinds een paar dagen wel weer.
Router? Begrijp ik het goed als ik zeg dat er tussen het glasvezelmodem en je internet-apparaat (pc/laptop/tablet/smartphone) dus nog een router zit, een apart apparaat dus?
Dat klopt ja, is dat raar? Toen wij zijn overgestapt is hier thuis alles geleverd en aangesloten, inclusief de router. Ik neem aan dat een router dus noodzakelijk is? Tenzij u daar niet op doelt natuurlijk :wink:

bprosman

Maar direct op de glasvezel moet een modem zitten. Wat is dat dan voor iets ?
Of zit dat geintegreerd in de/een router ?
Eventueel een foto ?

JJRC

bprosman schreef:Maar direct op de glasvezel moet een modem zitten. Wat is dat dan voor iets ?
Of zit dat geintegreerd in de/een router ?
Eventueel een foto ?
Ik voel me een beetje een kneus nu :wink: , maar ik heb dus geen enkel idee waar u het over heeft. Heb daarom ook geen idee waar ik een foto van moet maken. Want glasvezel zit toch gewoon onder de grond en in aangesloten op het modem?

ciske

JJRC schreef: Ik voel me een beetje een kneus nu :wink: , maar ik heb dus geen enkel idee waar u het over heeft. Heb daarom ook geen idee waar ik een foto van moet maken. Want glasvezel zit toch gewoon onder de grond en in aangesloten op het modem?

Klopt bij glasvezel heb je geen router. Als het goed is kan je het modem ressetten?

JJRC

Overigens heb ik 2 dagen terug de 2de mail van vodafone gekregen op een speedtest die we moesten doen en opsturen. Wat blijkt nu, beide antwoorden zijn identiek aan elkaar.

Je stuurt ze een speedtest via de mail en als antwoord krijg je dat je een speedtest moet opsturen naar vodafone...De eerste keer ging ik er vanuit dat het een fout was, maar nu flikken ze het dus voor de 2de keer...! Je blijft dus aan de gang

JJRC

ciske schreef:
JJRC schreef: Ik voel me een beetje een kneus nu :wink: , maar ik heb dus geen enkel idee waar u het over heeft. Heb daarom ook geen idee waar ik een foto van moet maken. Want glasvezel zit toch gewoon onder de grond en in aangesloten op het modem?

Klopt bij glasvezel heb je geen router. Als het goed is kan je het modem ressetten?
Dat is een snelle reactie, ik heb al meerdere malen gereset, maar helaas zonder succes. Maar bedoeld u dat een router nutteloos is met glasvezel? Als ik de router eraf haal hebben we namelijk helemaal geen internet.

ciske

Als ik de router eraf haal hebben we namelijk helemaal geen internet
Als het goed is heb je op je modem,( in je meterkast of aan de muur) een aansluiting voor internet. Heb je daar al naar gekeken?
Bij de meeste glasvezel providers gaat het rechtstreeks vanaf het modem.

bprosman

Ook bij glasvezel heb je een router want anders zou je maar 1 apparaat op je glasvezelverbinding aan kunnen sluiten.
Je glasvezel zit uiteraard aangesloten op een modem, waar de lichtsignalen omgezet worden van licht naar een electrisch signaal. Vervolgens heb je nog een router die het Internet verkeer regelt tussen de verschillende apparaten.
Waar sluit je op dit moment je router op aan en wat voor merk/type is het ?
Laatst gewijzigd door bprosman op 17 mar 2013 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

bprosman schreef:Ook bij glasvezel heb je een router want anders zou je maar 1 apparaat op je glasvezelverbinding aan kunnen sluiten.

Klopt niet, zal morgen effe dat pdf bestand pakken, je kan rechtstreeks op het modem aansluiten.

Router is voor draadloos.

bprosman

Router is voor draadloos
.
Onzin, een router is om netwerk (TCP/IP) verkeer tussen verschillende netwerken te 'Routeren' , en er zijn inderdaad ook routers met een Wifi deel waarmee je draadloos met de router kunt verbinden.
Het zou best kunnen dat de modem en router functie in 1 "doosje" zitten, vandaar ook mijn vraag naar merk / type.

ciske

bprosman schreef:
Router is voor draadloos
.
Onzin, een router is om netwerk (TCP/IP) verkeer tussen verschillende netwerken te 'Routeren' , en er zijn inderdaad ook routers met een Wifi deel waarmee je draadloos met de router kunt verbinden.
Het zou best kunnen dat de modem en router functie in 1 "doosje" zitten, vandaar ook mijn vraag naar merk / type.

Onzin, maar ik ga verder niet met jou in discussie , je moet en zal gelijk hebben.

bprosman

http://vast-bellen-en-internetten-fibre ... _a6_hr.pdf

Vanaf het glasvezelmodem naar de router. Aan het plaatje te zien heeft het modem ook router functionaliteit aan boord want hij gaat ook naar de media box. Als dit plaatje klopt en je TV beeld en tel. vallen ook weg dan zou ik het probleem meer in de modem/kabelaansluiting zoeken dan in de WiFi router.

JJRC

ciske schreef:
Als ik de router eraf haal hebben we namelijk helemaal geen internet
Als het goed is heb je op je modem,( in je meterkast of aan de muur) een aansluiting voor internet. Heb je daar al naar gekeken?
Aah, ik begrijp het. Paar maanden terug hebben we 1x de laptop via een kabel op het modem aangesloten. We waren toen niet in staat om verbinding te krijgen, maar ik zal dit morgen nog eens proberen.

De router + modem zijn trouwens met een kabel verbonden, van de benedenverdieping naar de bovenverdieping. De router boven is weer verbonden via een kabel met 'mijn' pc. De laptop beneden is draadloos. Ik moet om de 30-60 minuten de router resetten om weer stabiel internet te krijgen. Misschien dat u niets aan deze info heeft, maar hopelijk heeft u nu een goed beeld van de situatie.

edit: De laatste reactie's had ik nog niet gelezen, had dit bericht al een tijdje open staan.

JJRC

Het gaat om deze router > TP-LINK 300 Mbps Wireless N Gigabit Router TL-WR1042ND <
'Gratis' gekregen nadat we zijn overgestapt. De meningen over dit ding zijn alles behalve positief.

http://www.kieskeurig.nl/router/tp-link ... s/1089340/

Gesloten