LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laat je niet beduvelen door de Gamma

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
foutje13

Laat je niet beduvelen door de Gamma

Ongelezen bericht door foutje13 »

Enige tijd geleden had de Gamma een actie, n.l. 20% korting op ALLES bij besteding van minimaal € 50,-
Ik had voor € 67,- gekocht, maar kreeg toch geen korting omdat er artikelen bij stonden die als extra goedkoop aangemerkt waren. De extra goedkoop artikelen horen niet bij alles en dus kwam ik net niet aan de € 50,- en dus ook geen korting.
Ik zag net dat ze weer een soortgelijke actie hebben. Dus wees gewaarschuwd; EXTRA GOEDKOOP hoort niet bij ALLES.

A.M.A.

Re: Laat je niet beduvelen door de Gamma

Ongelezen bericht door A.M.A. »

Op de voorkant van de folder staat duidelijk dat de korting niet geldt voor Extra Goedkoop Artikelen.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Staat altijd duidelijk in de folder :roll:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk is eerlijk: gezien de complexiteit (wat hoort wel en wat hoort niet bij welke aanbieding), en hoeveel korting gaat de klant daadwerkelijk krijgen, zou het fijn zijn als de Gamma voortaan bij iedere reclamefolder een voorgeprogrammeerde rekenmachine kado geeft, zodat de klant van tevoren kan zien waar hij wel of geen recht op heeft... :wink:

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik heb het zelf weleens meegemaakt bij de gamma (kan ook karwei geweest zijn) dat alle laminaat met 20% korting werd aangeboden. Dat kwam heel mooi uit, ik was net aan het verhuizen.

Dus ik naar de bouwmarkt, hadden ze nog maar enkele pakken op voorraad van de laminaat die ik wilde. Ook een ander type was niet in voldoende hoeveelheid aanwezig. Het was in bestelling zeiden ze, maar ze wisten niet wanneer het binnenkwam. Vervolgens ben ik naar 2 andere vestigingen geweest van die bouwmarkt, en daar idemdito : niet of niet voldoende op voorraad.
Wat schetste mijn verbazing : op de 1e dag dat de aanbieding niet meer geldig was, lagen de schappen weer overvol. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar de 20% korting zal denk ik eerder een lokkertje geweest zijn.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

@Langste Adem
Dan kun je gewoon een bon krijgen zodat je na de actie alsnog het product met korting kan krijgen.

lumarak

Ongelezen bericht door lumarak »

Waar ik niet goed van wordt bij de Gamma is die kluspas.
Je denkt dat je korting krijgt maar alleen met de pas.
Daarom kom ik er niet meer want je ziet het zo over
het hoofd omdat het er met kleine lettertjes er bij staat.
Geen pas geen korting geen klant.

langste adem

door Brainless » 11 maart 2013 09:22

@Langste Adem
Dan kun je gewoon een bon krijgen zodat je na de actie alsnog het product met korting kan krijgen.
Ja dat wist ik dus niet , moet je nu mee komen :)

En die kluspas. tsja, bij steeds meer winkels zie je die, neem bijvoorbeeld de AH.
Eigenlijk zou je moeten zeggen doe mij dan eerst maar een kluspas, terwijl je spullen op de lopende band liggen en er een hele rij wachtenden achter je staat.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

langste adem schreef:

@Langste Adem

En die kluspas. tsja, bij steeds meer winkels zie je die, neem bijvoorbeeld de AH.
Eigenlijk zou je moeten zeggen doe mij dan eerst maar een kluspas, terwijl je spullen op de lopende band liggen en er een hele rij wachtenden achter je staat.

Dat is trouwens bij vele winkels, als de aanbieding niet meer is, krijg je een bon.

Niet te verwisselen met actie´s Op = OP.

Een klantenkaart pak je zo bij de balie, bij binnenkomst.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

langste adem schreef:Ik heb het zelf weleens meegemaakt bij de gamma (kan ook karwei geweest zijn) dat alle laminaat met 20% korting werd aangeboden. Dat kwam heel mooi uit, ik was net aan het verhuizen.

Dus ik naar de bouwmarkt, hadden ze nog maar enkele pakken op voorraad van de laminaat die ik wilde. Ook een ander type was niet in voldoende hoeveelheid aanwezig. Het was in bestelling zeiden ze, maar ze wisten niet wanneer het binnenkwam. Vervolgens ben ik naar 2 andere vestigingen geweest van die bouwmarkt, en daar idemdito : niet of niet voldoende op voorraad.
Wat schetste mijn verbazing : op de 1e dag dat de aanbieding niet meer geldig was, lagen de schappen weer overvol. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar de 20% korting zal denk ik eerder een lokkertje geweest zijn.
Ja ,mijn kennis ,was aktie karwei ergens nov.? Actie 20% korting,nou die is slim geweest,zelf nooit bij stil gestaan dat het kon,maar dus wek

Ze heeft het gewoon besteld en pas 4 wk geleden laten bezorgen,iets aan betaald,en het werd netjes voor die aktie prijs bezorgd!!!( nieuwe huis)

Nou dat wist ik dus ook niet!! Ja zegt ze koop het toch,wil het alleen nu nog niet hebben

Dus ,langste adem,of? Gewoon laten bestellen dus....heb je recht op

langste adem

Ik moet gewoon vaker dit soort forums lezen :)

lumarak

Ongelezen bericht door lumarak »

langste adem schreef:

@Langste Adem

Dat is het hem juist met al die pasjes.
Als ze moeten betalen moeten ze eerst uit 25 pasjes de juiste halen
en als hij er niet tussen zit dan worden alle zakken overhoop gehaald
want ze weten zeker dat ze hem hebben.Let maar op.al die winkels
die zo'n klantenpas hebben daar staan allemaal rijen bij de kassa
want ze moeten die pasjes zoeken.Als ik naar een winkel ga dan heb
ik van de 5 betaalpassen die ik heb de juiste al in mijnj hand om te
betalen :wink:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

zou het fijn zijn als de Gamma voortaan bij iedere reclamefolder een voorgeprogrammeerde rekenmachine kado geeft,

Of een cursus "begrijpend lezen" het staat er gewoon duidelijk op, op de folder.

Maar ik mis nog even de onderbouwing waar Gamma de klant nu beduvelt.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Praxis doet precies hetzelfde met hun goedkoppste base lijn. Daar gaat ook geen kortingskaartjes over en staat vermeld/

En inderdaad gewone voorraad artikelen welke uitverkocht waren kun je gewoon bij de info balie na bestellen voor de aktieprijs.

Deuren bv zijn praktisch altijd op bestelling.

ps:
Met pasen en pinkstren zijn er ook altijd extra kortingen, nog ff wachten dus.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

maar kreeg toch geen korting omdat er artikelen bij stonden die als extra goedkoop aangemerkt waren. De extra goedkoop artikelen horen niet bij alles en dus kwam ik net niet aan de € 50,- en dus ook geen korting
Terecht dat je geen korting kreeg, volgende keer de folder beter lezen.

foutje13

Ongelezen bericht door foutje13 »

Ik heb de verschillende berichten gelezen en ik voel mij zo'n stommerd. Natuurlijk had ik moeten weten dat ALLES niet ALLES is en dat ik had moeten zoeken naar de uitzonderingen op ALLES.
Betekent dit nu ook, dat als er een kortingsactie is op ALLE verven en ik heb groene verf nodig,
dat ik dan de folder moet nazoeken of groene verf bij ALLE verven hoort.
Of kan ik er bij verf vanuit gaan, dat ALLE verf ook echt ALLE verf is.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

foutje13 schreef:Ik heb de verschillende berichten gelezen en ik voel mij zo'n stommerd. Natuurlijk had ik moeten weten dat ALLES niet ALLES is en dat ik had moeten zoeken naar de uitzonderingen op ALLES.
Betekent dit nu ook, dat als er een kortingsactie is op ALLE verven en ik heb groene verf nodig,
Het lijkt mij verstandig dat JIJ die hele folder aandachtig doorleest.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

foutje13 schreef:Ik heb de verschillende berichten gelezen en ik voel mij zo'n stommerd. Natuurlijk had ik moeten weten dat ALLES niet ALLES is en dat ik had moeten zoeken naar de uitzonderingen op ALLES.
Alle verf, behalve de Extra Goedkoop (verf)artikelen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

foutje13 schreef: Of kan ik er bij verf vanuit gaan, dat ALLE verf ook echt ALLE verf is.
Alle verf, behalve...

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

De kortingsacties bestaan al een tijdje, voor de 2 bekendste Gamma en Praxis hebben beide uitzonderingen op de goedkoopste producte, baseline en ok.

Als ik de folder nakijk zie en lees ik dit toch duidelijk.

Ben het met je eens dat de term ALLES niet ALLES is als er uitzonderingen zijn. Mijn inziens is het beter om te reclamen met 20% korting uitgezonderd bladiebladiebla........maar dat klinkt natuurlijk niet ze lekker als 20% korting op alles !!!

Gesloten