telfort alles in 1 of niets in een keer?
Geplaatst: 11 mar 2013 20:21
We gaan verhuizen en dat leek een goede aanleiding om de aansluitingen voor telefoon, internet en tv uit te zoeken. Een drie in een pakket leek handig, alles in een moeite verhuizen. De klantenservice van telfort was het daarmee eens en vertelde ons op welke termijn we dat konden hebben. Oude tv- abonnement opgezegd (met veilige marge, je weet maar nooit).
Toen begonnen we met aanvragen. En toen bleek pas dat het aanvragen en installeren van een drie-in-eenpakket een soort militaire operatie is die de nodige tijd vraagt waarbij in enkele weken verschillende stappen moeten worden doorlopen. Pas als alles werkt, kan een verhuizing worden aangevraagd. Jammer dat de klantenservice dat er niet bij had verteld aangezien we wel hadden laten weten dat het om een verhuizing ging. De planning liet het best case scenario net toe en aangezien we de andere tv al opgezegd hadden, toch maar aan de slag. En toen begon te ellende pas. Natuurlijk werkte internet niet op de afgesproken dag (blijkbaar moeten er voor het omzetten van een telfort abonnement naar een ander telfort abonnement nog knoppen omgezet in een centrale). De installateur was er echter wel maar kon niets doen. Volgens de klantenservice was het dan wel 'geleverd' maar leveren was nog niet hetzelfde als 'activeren' en ja, er was dus in tweede instantie toch iets misgegaan in de centrale. Toen kwam na een paar dagen de volgende monteur die het wel aan de praat kreeg. Vervolgens bleek telefoon aanvragen toch wat langer te duren dan aanvankelijk verteld werd, maar al met al, het kon nog net gehaald worden die verhuizing. Maar nu doet de telefoon het niet. Volgens de klantenservice is er een administratieve fout gemaakt, want er is wel nummerbehoud aangevraagd, maar och, wat vervelend, het nummer is niet geporteerd. En wij zijn inmiddels ook niet meer zo geporteerd van telfort want ja NU is die verhuizing op tijd aanvragen dus echt niet meer haalbaar. sorry familie en vrienden als wij een paar weken niet bereikbaar zijn. Maar, hoe aardig, we staan volkomen in ons recht om een klacht in te dienen. Want ja, telfort werkt in je voordeel!
Toen begonnen we met aanvragen. En toen bleek pas dat het aanvragen en installeren van een drie-in-eenpakket een soort militaire operatie is die de nodige tijd vraagt waarbij in enkele weken verschillende stappen moeten worden doorlopen. Pas als alles werkt, kan een verhuizing worden aangevraagd. Jammer dat de klantenservice dat er niet bij had verteld aangezien we wel hadden laten weten dat het om een verhuizing ging. De planning liet het best case scenario net toe en aangezien we de andere tv al opgezegd hadden, toch maar aan de slag. En toen begon te ellende pas. Natuurlijk werkte internet niet op de afgesproken dag (blijkbaar moeten er voor het omzetten van een telfort abonnement naar een ander telfort abonnement nog knoppen omgezet in een centrale). De installateur was er echter wel maar kon niets doen. Volgens de klantenservice was het dan wel 'geleverd' maar leveren was nog niet hetzelfde als 'activeren' en ja, er was dus in tweede instantie toch iets misgegaan in de centrale. Toen kwam na een paar dagen de volgende monteur die het wel aan de praat kreeg. Vervolgens bleek telefoon aanvragen toch wat langer te duren dan aanvankelijk verteld werd, maar al met al, het kon nog net gehaald worden die verhuizing. Maar nu doet de telefoon het niet. Volgens de klantenservice is er een administratieve fout gemaakt, want er is wel nummerbehoud aangevraagd, maar och, wat vervelend, het nummer is niet geporteerd. En wij zijn inmiddels ook niet meer zo geporteerd van telfort want ja NU is die verhuizing op tijd aanvragen dus echt niet meer haalbaar. sorry familie en vrienden als wij een paar weken niet bereikbaar zijn. Maar, hoe aardig, we staan volkomen in ons recht om een klacht in te dienen. Want ja, telfort werkt in je voordeel!