Pagina 1 van 3

TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 13:24
door Chantaldelieve
Beste mensen,

ik wil hierbij mijn ongenoegen uiten over de Tros zelf. Ik ben al 30 jaar lang lid van TrosKompas. Prima tv gids. Ik heb 30 jaar terug een handig mapje ontvangen waarin de gids past. Nu begint het mapje na 30 jaar uit elkaar te vallen. Daarom vond ik het wel handig toen ik een actie van TrosKompas zag waarin je een gratis mapje kon ontvangen als je iemand anders wist lid te maken. Nu dacht ik bij mezelf, als 30 jaar trouw lid, kan ik vast zo'n mapje kosteloos ontvangen als trouw lid. Hierom netjes een verzoek ingediend of dit mogelijk was.

Al 3 weken geleden een mail gestuurd naar de Tros en tot op heden geen enkel antwoord van ze.
Hierop schriftelijk mijn abonnement opgezegd en nog een keer de situatie uitgelegd dat ik het schandalig vond dat ze me geen mapje van €4,46 willen opsturen na 30 jaar lang trouwe klandizie. Tot mijn verbazing krijg ik alleen maar een prima dat ik het heb opgezegd. Verder niks. Ik dacht dat het crisis was en men graag klanten wil vasthouden (vooral bij de papieren media).

Het gaat mij meer om het principe dat je als klant gewaardeerd wordt. Nu lopen ze dus meerdere jaren abonnee geld mis dankzij een klein gebaar dat de Tros verrekt.

Jammer...

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 13:29
door ciske
Ben geen fan van Tros Kompas , heb die ooit gehad maar vond het niks.

Waarom niet zelf een mapje kopen??

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 13:32
door Chantaldelieve
Als mijn verzoek niet ingewilligd werd en ik daar ook netjes antwoord op had gekregen, had ik dit hoogstwaarschijnlijk ook gedaan. (ook al vind ik het dan nog raar). Die dingen gratis weg geven aan nieuwe abonnees en een 30 jaar trouwe klant kan de ..... krijgen.

Er kan zoveel verbeterd worden met communicatie naar klanten toe. Dit kost ze dus gewoon geld...

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 13:35
door newmikey
spijkers
________
laag water

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 13:39
door Chantaldelieve
Vind je reactie nogal raar Mikey en eigenlijk overbodig. Ik verwacht gewoon een normaal antwoord van een bedrijf dat zelf een groot fora heeft waar mensen hun ongenoegen kunnen uiten over de gang van zaken.

Misschien dat ze een andere benadering naar hun klanten kunnen ventileren en in het vervolg zo geen betalende klanten kwijt raken. Het gaat mij niet om een mapje met een inkoopwaarde uit China van 50 cent. Het gaat mij om de manier waarop je behandelt wordt.

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 13:50
door Teunbosseman
Chantaldelieve schreef:Vind je reactie nogal raar Mikey en eigenlijk overbodig. Ik verwacht gewoon een normaal antwoord van een bedrijf dat zelf een groot fora heeft waar mensen hun ongenoegen kunnen uiten over de gang van zaken.

Misschien dat ze een andere benadering naar hun klanten kunnen ventileren en in het vervolg zo geen betalende klanten kwijt raken. Het gaat mij niet om een mapje met een inkoopwaarde uit China van 50 cent. Het gaat mij om de manier waarop je behandelt wordt

Preciessssssssssss.....ben reeds enkele jaren van de troskompas af om soorgelijke reden, hiervoor abo van de consumentenbond genomen.
Gaat niet om het geld maar om principe en of dat nu 4,46 euro is of met paar nullen erbij.

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 13:53
door sjohie
Jeetje...

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 13:54
door Dirkie
Chantaldelieve schreef:Het gaat mij niet om een mapje met een inkoopwaarde uit China van 50 cent. Het gaat mij om de manier waarop je behandelt wordt.
en
Het gaat mij meer om het principe dat je als klant gewaardeerd wordt. Nu lopen ze dus meerdere jaren abonnee geld mis dankzij een klein gebaar dat de Tros verrekt.
Je bent bij de TROS geen klant, maar lid, dus plaatsen op een consumenten forum is niet echt zinvol. En volgens mij denken ze dat ze leden genoeg hebben, dus ze maken zich niet druk om je. En je moet maar zo denken. Je was lid van de grootste familie van Nederland en zelf in de beste families komen ruzies voor.

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 13:57
door dhc
Echt een mega probleem....de hele wereld staat in brand maar wij maken ons druk om een mapje....

Principes zijn best maar relativeren is nog beter.....

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 14:10
door trail46
dhc schreef:Echt een mega probleem....de hele wereld staat in brand maar wij maken ons druk om een mapje....
Dat zeg je nu wel zo hard maar weet je wel hoeveel geestelijk leed achter dat kleine stukje plastic schuil gaat? :mrgreen: :mrgreen:

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 14:11
door Chantaldelieve
Begrijpend lezen schijnt voor veel mensen hier vrij moeilijk te zijn. Ik snap daarom ook niet waarom dergelijk figuren op dit soort fora rondhangen. Ik uit mijn ongenoegen over de gang van zaken, prima toch.

Dan hoef ik niet te horen dat het maar €4,46 is en dat de honger van kinderen in Afrika vele malen erger is. Moeten dat valide argumenten zijn om het voor jezelf goed te praten dat je als klant genegeerd em geschoffeerd wordt? Rare logica.

Als betalend lid, noem ik mijzelf dus wel degelijk klant.

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 14:11
door newmikey
Chantaldelieve schreef:Ik verwacht gewoon een normaal antwoord van een bedrijf dat zelf een groot fora heeft waar mensen hun ongenoegen kunnen uiten over de gang van zaken.
Waar is dat "fora" dan? Niet hier want dit is het forum van één enkel programma...van de TROS, dàt dan weer wel.
Misschien dat ze een andere benadering naar hun klanten kunnen ventileren en in het vervolg zo geen betalende klanten kwijt raken. Het gaat mij niet om een mapje met een inkoopwaarde uit China van 50 cent. Het gaat mij om de manier waarop je behandelt wordt.
Een andere benadering "ventileren"????

Kijk eerst eens naar je eigen benadering van dit bedrijf:
1. 30 jaar lang lid van TrosKompas.
2. Ziet actie: gratis mapje van €4 voor het aanbrengen van een nieuw lid
3. Denkt zèlf regels van aanbieding aan te kunnen passen om mapje kosteloos te ontvangen.
4. Verzoek ingediend of dit mogelijk was.
5. Geen antwoord gehad
6. Subiet en op hoge poten schriftelijk abonnement opgezegd ("schandalig" etc. etc.)
7. Krijgt keurig bevestiging van opzegging

Lijkt een beetje op mensen die op hoge poten korting eisen omdat er 2 weken na aankoop van een artikel plotseling een kortingsactie is.

Het enige wat u Troskompas kunt verwijten is dat ze niet op uw onbenullige verzoek zijn ingegaan - de rest is uw eigen handelen.

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 14:13
door trail46
Word nu niemand in je omgeving moe van je gedoe om niets?
Ik heb 30 jaar terug een handig mapje ontvangen waarin de gids past. Nu begint het mapje na 30 jaar uit elkaar te vallen. Daarom vond ik het wel handig toen ik een actie van TrosKompas zag waarin je een gratis mapje kon ontvangen als je iemand anders wist lid te maken. Nu dacht ik bij mezelf, als 30 jaar trouw lid, kan ik vast zo'n mapje kosteloos ontvangen als trouw lid.

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 14:20
door Chantaldelieve
New Mikey,

je pretentieuze houding bevalt me allerminst. Dat het een forum betreft met verscheidene subfora, toe maar, gefeliciteerd voor uw fantastische rectificatie.

Wat betreft uw analyse, lijkt het mij dat u verder geen enkel benul heeft van sales of in dit geval enige vorm van aftersales. U probeert mij te vergelijken met iemand die na 2 weken loopt te zaniken. Terwijl ik al 30 jaar lang dit bedrijf steun. Financieel gezien. Hun bestaansrecht is mede mogelijk door alle betalende lidmaatschappen incluis mezelf.

Volgens u ben ik dan de gebeten hond als ik als betalende klant ook maar het lef heb om iets te vragen na 30 jaar lang trouw betalen en stilzwijgen. Het is te hopen dat u zelf geen onderneming hebt als u klanten zo minacht.

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 14:32
door newmikey
Chantaldelieve schreef: je pretentieuze houding bevalt me allerminst.
Gevalletje pot verwijt ketel?

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 14:37
door Chantaldelieve
newmikey schreef:
Chantaldelieve schreef: je pretentieuze houding bevalt me allerminst.
Gevalletje pot verwijt ketel?
Duurde zeker lang om een gevat antwoord te bedenken. Als ik uw trackrecord op deze site zie, maakt u er meer een sport van om andere mensen in de **** te nemen, dan constructief te antwoorden. Dat u mij nu enige pretentie probeert te verwijten terwijl uzelf dit topic binnenviel met spijkers en laag water, zegt dat mij over u genoeg.

Ik ben een ontevreden klant en ventileer dat graag, juist vooral om de kleine dingen die veel klanten zichzelf in de maag laten splitsen. Zo denken veel grote bedrijven en oplichters ook, Nederlanders houden hun smoel wel. Gelukkig bestaan er zat mensen die dat niet doen, getuige dit forum.

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 14:46
door ciske
Ik ben een ontevreden klant en ventileer dat graag
Dat mag, maar alsnog zit je op een forum , waar nou eenmaal andere mensen ook reacties zetten. Leuke of minder leuke. :mrgreen:

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 15:11
door Jolijn
Ik ben het met TS eens. Wat is er nu simpeler dan een plastic mapje opsturen?

Blijkbaar het aanvaarden van het opzeggen van het abonnement.

Een mail (hoe onbeduidend die ook mag zijn vlgs de ontvanger) kan best binnen 3 weken beantwoord worden, ook als het antwoord 'nee' is.

Net zoals het misschien lullig is om vanwege dit op te zeggen, is het lullig om niet even 1 x in de dertig jaar een plastic mapje op te sturen.

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 15:34
door Teunbosseman
Jolijn schreef:Ik ben het met TS eens. Wat is er nu simpeler dan een plastic mapje opsturen?

Blijkbaar het aanvaarden van het opzeggen van het abonnement.

Een mail (hoe onbeduidend die ook mag zijn vlgs de ontvanger) kan best binnen 3 weken beantwoord worden, ook als het antwoord 'nee' is.

Net zoals het misschien lullig is om vanwege dit op te zeggen, is het lullig om niet even 1 x in de dertig jaar een plastic mapje op te sturen.

Preciesssssssss........het gebaar zou goed zijn voor de zoveelste generatie troskompas lidmaatschappen.
Op zo'n manier hoefde het destijds van mij ook niet meer.

Re: TrosKompas tv-gids klant onvriendelijk.

Geplaatst: 14 mar 2013 15:44
door newmikey
Chantaldelieve schreef: Ik ben een ontevreden klant en ventileer dat graag, juist vooral om de kleine dingen die veel klanten zichzelf in de maag laten splitsen. Zo denken veel grote bedrijven en oplichters ook, Nederlanders houden hun smoel wel. Gelukkig bestaan er zat mensen die dat niet doen, getuige dit forum.
Het is dat houdinkje van "alle grote bedrijven zijn oplichters dus ik kan eisen wat ik wil" wat mij in u danig stoort. Troskompas heeft een actie. U valt niet binnen de voorwaarden van die actie. U slaat vervolgens een hoge toon aan alsof uw 30-jarig abonneeschap u bepaalde rechten geeft die een 29-jarig, 5-jarig of 1-jarig abonnee niet heeft. Einde verhaal.

U bent het type "klant" dat de meeste bedrijven liever zien gaan dan komen en u heeft problemen met het onderscheiden van hoofd- en bijzaken. Dat u vervolgens hier uw gal komt spuien en u verslikt als iemand het eens niet met u eens is, is een patroon wat hier vaker gezien wordt. U valt mij aan op mijn forumreacties maar wanneer was het voor het laatst dat u zèlf iemand op dit forum ergens mee geholpen heeft? Al 30 jaar klant maar niks terug gedaan tot dat u €4.46 door de neus geboord werd en uzelf toen maar eens aangemeld om te klagen. Is dat het?